Błąd P2203.tryb awaryjny

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

luis-levis
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 30 sty 2009, o 15:49
Lokalizacja: szczecin

Błąd P2203.tryb awaryjny

Post autor: luis-levis »

witam .mam w domu jako drugie auto ML 2.7 cdi z roku 2000. od pewnego czasu zaczęły się z nim problemy,a mianowicie auto przechodzi w tryb awaryjny,kompletny brak mocy,jeden bieg i prędkość ok. 40 km.samochód jest teraz czwarty raz w warsztacie.po podłączeniu do kompa na programie KTS wyświetla błąd P2203.olej w skrzyni wymieniany na czas na oryginalny MB.przebieg 200 tyś.była wymieniana płytka sterująca w ASB ale niestety awaria powraca.czasami na chwilę pomaga zgaszenie auta ,ale tylko na chwilę.auto przechodzi w tryb awaryjny jakby bez przyczyny,bez żadnych wcześniejszych objawów,jedzie normalnie i bach.czy może ktoś orientuje się co może być przyczyną.normalnie brak mi już cierpliwości i wiary w umiejętności mechaników.dzięki za każdą poradę.wyszło trochę długawo.sorry
kombi 210.300 TD /1999.-to już historia- wozi inny tyłek
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

luis-levis pisze:przebieg 200 tyś.była wymieniana płytka sterująca w ASB ale niestety awaria powraca.
Z tego samego powodu (ten sam błąd) była wymieniana :?: :!:
Błędy zaczynające się na P... zawsze dotyczą silnika (sterowanie mocą), a nie skrzyni, dlatego pytam.

Ponadto z ruskiego dekodera wychodzi, że błąd p2203 dotyczy błędnych wartości w obwodzie czujnika cząstek NOx. Może tu warto powęszyć :?: O ile to rozwinięcie błedu jest poprawne, to na pewno nie ma on związku z pracą i sterowaniem ASB.

Może ktoś potwierdzić ten błąd :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
luis-levis
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 30 sty 2009, o 15:49
Lokalizacja: szczecin

Post autor: luis-levis »

dzięki za szybką odpowiedz,jutro się upewnię czy to na 100% z literą P ,ale ci mechanicy od początku męczą ASB ,bo uznali że to błąd jakiegoś czujnika w sterowaniu skrzyni.czujnik prędkości obrotowej czy coś w tym rodzaju.co to są te cząstki NOx i z czym mają one związek.
kombi 210.300 TD /1999.-to już historia- wozi inny tyłek
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

czy skrzynia działa normalnie czy zauwazyłeś jakies nieprawidłowości?
e300td
luis-levis
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 30 sty 2009, o 15:49
Lokalizacja: szczecin

Post autor: luis-levis »

jak nie jest w trybie awaryjnym to jest perfekt
kombi 210.300 TD /1999.-to już historia- wozi inny tyłek
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

ten błąd może również świadczyć o usterce ESP.
radziłbym najpierw podjechac na porządną diagnozę. można stracic sporo czasu szukając tej usterki na piechotę.
Załączniki
p2203.GIF
p2203.GIF (5.38 KiB) Przejrzano 11806 razy
e300td
apacz
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:57
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: apacz »

luis-levis,
witam .
napisz jak z tym poradziłes , i czy musiałes zmieniac całą płytę w skrzyni .

[ Dodano: 2010-08-12, 23:42 ]
jjankiello,
witam .
p2203 błąd czujnika prędkośći obrotowej 3 , po 2 djagnozach
mam auto z takimi samymi objawami ja luis , z ty że jeszcze nic nie było wymieniane jedynie płyta sterująca była czyszczona
p.s. pomocy pomocy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości