Strona 1 z 3

Rezerwa paliwa - na kompie 15 litrów a auto już nie pali

: 3 kwie 2010, o 21:50
autor: iron1
Coś nie tak ze wskaźnikiem paliwa lub z układem w zbiorniku. Puki samochód chodzi to mogę jeździć aż się rezerwa zapali (na kompie ok 14 -15 l) ale jak go zgaszę przy takim stanie paliwa już nie mogę go odpalić. Muszę tankować go jak ma w baku około 20 litrów (ostatnia kreska przed rezerwą) aby nic mnie nie zaskoczyło. Dotąd jeździłem z tym, ale jest coraz cieplej więc można coś podłubać... :mrgreen: Pytanie tylko: co tu jest nie tak??? Może walczył już ktoś z takim tematem

[ Dodano: 2010-04-03, 21:52 ]
...ile jest litrów rezerwy w 3,2 CDI.. i czy można sugerować się kompem????

: 4 kwie 2010, o 22:02
autor: noc
Rezerwa wynosi 9-10 litrów.Reguluje się podginając pręt paliwomierza.Na razie tego nie rób.W Twojej MB coś jest nie tak z szczelnością przewodów paliwowych, zatkany filtr lub uszkodzona wstępna pompa paliwa.W grę może też wchodzić niesprawny system odzysku oparów paliwa.
Zacznij od opasek łączących sztywne przewody (z pod spodu) z miękkimi na silniku.

: 5 kwie 2010, o 20:33
autor: iron1
Zastanawiam się czy poprzedni właściciel nie zmienił tego specjalnie aby nie ciągnął paliwa z samego dołu zbiornika (bo przy wtryskach było grzebane) i nie zaciągał syfu. A jak wygląda schemat (przekrój zbiornika wraz z pompką paliwa)?

[ Dodano: 2010-04-05, 20:35 ]
noc pisze:.....Zacznij od opasek łączących sztywne przewody (z pod spodu) z miękkimi na silniku.
...szukać pocenia się (śladów nieszczelności)....?

: 5 kwie 2010, o 20:42
autor: noc
Schematu baku nie mam.Szukać zawilgoceń.Diesel w baku nie ma pompki wstępnej, ma ją na silniku.CDI na głowicy koło pompy głównej.Inne diesle na pompie wtryskowej.Piszę o W210.

: 5 kwie 2010, o 20:57
autor: iron1
... a i jeszcze jedno - czy podczas odkręcania korka wlewu paliwa słychać syknięcie jakby w układzie panowało ciśnienie - czy to normalne ????

: 5 kwie 2010, o 21:00
autor: noc
Tak ma być.

: 5 kwie 2010, o 21:05
autor: iron1
....szperam w książce "Sam naprawiam..." ale opisy raczej są lakoniczne i w większości wypadków dotyczą starszych silników... :-/ poza wymianą wymiennika ciepła do podgrzewania paliwa i wyjęciem czujnika paliwa brak jakiś konkretów.

[ Dodano: 2010-04-05, 21:24 ]
Jeszcze jedna myśl mi się nasuwa - mój zbiornik paliwa jest wgięty od dołu na jakieś 4-5 cm na dość sporej powierzchni - czy to może nam fałszować wynik - teoretycznie powinno pokazywać wyższy poziom paliwa ale ilość litrów już nie będzie taka..... co myślisz NOC-u ?

: 5 kwie 2010, o 21:25
autor: bartpol1
a moge zapytac tu ile kto zrobł kilometrów od zapalenia sie kontrolki rezerwy ?

: 7 kwie 2010, o 22:33
autor: iron1
noc pisze:Rezerwa wynosi 9-10 litrów.Reguluje się podginając pręt paliwomierza.Na razie tego nie rób.W Twojej MB coś jest nie tak z szczelnością przewodów paliwowych, zatkany filtr lub uszkodzona wstępna pompa paliwa.W grę może też wchodzić niesprawny system odzysku oparów paliwa.
Zacznij od opasek łączących sztywne przewody (z pod spodu) z miękkimi na silniku.
Dziś sprawdziłem od spodu i wszystko pod maską jeśli chodzi o łączenia przewodów paliwowych - nie stwierdziłem zapoceń czy też czegoś co wskazywałoby na nieszczelność. Co dalej ???? :?:

[ Dodano: 2010-04-07, 22:36 ]
Jeśli masz na myśli filtr paliwa to raczej niemożliwe bo 5 tys. km wcześniej był zmieniany - czy może zapchać się przez tak krótki czas???

: 8 kwie 2010, o 21:52
autor: bartpol1
Oj ! napisze tu ze ja w audi zrobłem na filtrze Bosch 3 tys km i zaczły sie kłopoty .Polegały na tym, ze auto nie wkrecało sie na obroty , a w pzrewodzie paliwowym do pompy pojawiły sie pecherzyki powietrza , co to znaczy w przypaku audi ? kto wie - ten wie :mrgreen: Mechanik sie naszukał , ze hej ! od zbiornika paliwa zaczoł .Bo kto by przypuszczał , ze to filtr !!! az w koncu wymienił na Knechta (za rada na forum audi) i do dzis jezdze bez problemów . Wiec nie był bym pewien tego , ze z filtrem wszystko oki .

: 8 kwie 2010, o 22:20
autor: iron1
bartpol1 pisze:Oj ! napisze tu ze ja w audi zrobłem na filtrze Bosch 3 tys km i zaczły sie kłopoty .Polegały na tym, ze auto nie wkrecało sie na obroty , a w pzrewodzie paliwowym do pompy pojawiły sie pecherzyki powietrza , co to znaczy w przypaku audi ? kto wie - ten wie :mrgreen: Mechanik sie naszukał , ze hej ! od zbiornika paliwa zaczoł .Bo kto by przypuszczał , ze to filtr !!! az w koncu wymienił na Knechta (za rada na forum audi) i do dzis jezdze bez problemów . Wiec nie był bym pewien tego , ze z filtrem wszystko oki .
Jeśli już tego problemu dotykamy to jakiej firmy najlepiej zakładać do naszych filtr paliwa i jak często wymieniać????

: 8 kwie 2010, o 22:27
autor: bartpol1
Ja stosuje wszędzie Knecht-a w przypaku MB nie ma problemu , bo za wkład dałem 35 zł jak sie nie myle , za to do audi o kurde bele :mrgreen: 130 zł

: 8 kwie 2010, o 22:30
autor: iron1
bartpol1 pisze:Ja stosuje wszędzie Knecht-a w przypaku MB nie ma problemu , bo za wkład dałem 35 zł jak sie nie myle , za to do audi o kurde bele :mrgreen: 130 zł
nie czepiam się szczegółów ale tylko ciekaw jestem czym różni się taki filtr ww firmy od jakiś innych - w czym rzecz??????

: 8 kwie 2010, o 22:49
autor: Gradzik
Ile za oryginał?

: 8 kwie 2010, o 22:49
autor: bartpol1
Nie wiem - pewnie jakoscia wykonania , zastosowanych materiałów ....