Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

2005 r ? To może jest już filtr cząstek stałych i dlatego nie kopci.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Faktycznie, ma.
E 220 CDI '01 Elegance
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Witam.

Jestem juz po naprawie albo mozna powiedziec po wymianie intercoolera.
Intercooler kupiłem sam w sklepie wysyłkowym za 500zł + 20zł przesyłka.
ASO za wymiane wzieli łącznie 511,19zł.
W cenie jest zawarte.
Wymiana intercoolera 326,66
Co się okazało to jeszcze przewód był uszkodzony 117,85zł
Pierścień uszczelniający 9,04.

Prosiłem o sprawdzenie zawieszenia koszt 57,65.

Wrażenia:

Auto zbiera się niesamicie. To co kiedys przyspieszał to nic z tym co teraz robi.
Nie kopci. Dym pojawia się dopiero przy 4tyś obrotów.
Komputer pokazuje spalanie 9-9,6 zamiast 11,5-13.

Wypisali mi na kartce co jest uszkodzone w zawieszeniu i co trzeba zrobić.
Przy wymianie w ASO daja 2 lata gwarancji. Czyli jeżeli za 1,5 roku pojade na uszkodzone zawieszenie to robią gratis wraz ze swoimi częściami ;)
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

komacom,
Wypisali mi na kartce co jest uszkodzone w zawieszeniu i co trzeba zrobić.
Przy wymianie w ASO daja 2 lata gwarancji. Czyli jeżeli za 1,5 roku pojade na uszkodzone zawieszenie to robią gratis wraz ze swoimi częściami ;)
A masz kosztorys?Bo może warto.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Chyba to zbyt piekne ;-) przeciez oczywiste, ze przez 2 lata to jakies defekty na polskich drogach sie w zawieszeniu pojawia.
E 220 CDI '01 Elegance
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Też zadałem takie pytanie w MB. Usłyszałem w odpowiedzi że serwis daje 2 lata i w tym czasie wymienia na własny koszt popsyte elementy. Każda naprawa jest wpisywana w komputerze i w całej Polsce można będzie zrobić naprawę gwarancyjną.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

ale trzeba zrobic wtedy cale zawieszenie tak zeby nie bylo zadncyh luzow nigdzie?? bo wiadomo ze jak wymienia jakas czesc a beda luzy to szybko czesc padnie...A za doprowadzenie calego zawieszenia do ich stanu idealnego trzeba bedzie pewnie wydac majatek...
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Mi za naprawę wraz z częściami policzyli 1700zł.
Do wymiany:
- końcówki drążków kierowniczych
- zestawy naprawcze wahaczy przednich z lewej i prawej strony
Zrobienie zbieżności.

Muszę jeszcze podjechać do jakiegoś innego zakładu aby oni wycenili tą naprawę.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

Końcówki drążków kierowniczych Lemforder 214zł/szt * 2szt = 428zł
Zestaw naprawczy wahacza Lemforder 233zł/szt * 2szt = 466zł
co daje 894zł, robocizna myslę że około 300 - 400zł. czyli w sumie około 1200 - 1300 zł.
Ceny podane z Foty bez żadnych rabatów, stosując części innej firmy niż Lemforder można zejść poniżej 1000zł z robocizną.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Zgodze się jak najbardziej.
Jeszcze musisz zbieżnośc doliczyć ok 100.
Tylko w MB masz 2 lata gwarancji. Po naszych drogach jeżdząc tak jak ja ok 50tyś rocznie napewno coś juz się zużyje. MB zrobi nawet remont zawieszenia za ok 1,5- 2 roku.

Teraz nie wiadomo co lepsze.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.moim zdaniem warto dołożyć te parę złotych żeby mieć TAKĄ gwarancję ale wydaje mi się że to zbyt piękne żeby było prawdziwe.po naszych drogach robiąc 50 tys. rocznie nie ma opcji żeby się nie wysypało praktycznie całe zawieszenie w ciągu 2 lat.i jakość lemfordera nawet z serwisu a lemfordera z pierwszego montażu to pewnie dwie różne sprawy więc tym bardziej padnie dużo elementów.szukałbym czegoś "drobnym maczkiem" :-P pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

"drobny maczek" rządzi.To jest ten haczyk.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Koledzy! Odbiegliście całkowicie od tematu! Co to ma wspólnego z silnikiem?Co to ma wspólnego z kopceniem? Są to ciekawe rzeczy ale chyba do nowego postu.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

A cooler da się czyścić? bo u mnie zauważyłem że poci się olejem na wężu co idzie do kolektora i też właśnie kopci jak smok ;p
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

bylem w warsztacie gdzie naprawiaja tylko mietki to gosciu mowil ze w wiekszosci przypadkow trzeba by poprostu wymienic albo wyczysci caly uklad wydechaowy egr i te sprawy wszystko cyzm leca spaliny, zeby nie kopcilo..Po wykluczeniu przeplywki...Przy lejacych wtryskach wcale nie musi kopcic...
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości