Dźiwne drgania na kierownicy
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dźiwne drgania na kierownicy
Witam, koledzy koła wyważone na układzie kierowniczym luzów brak przy prędkościach od 0 do 140 km/h idzie jak po szynie ale - przy 90 km/h chce wyrwać kiere z rąk i drgania przenoszą się na całe auto.Przy pozostałych prędkościach jest ok.Pomóżcie.
Jest ML 350 W163 rok 2004 Był W210 300 TD AVANTGARDE 99r
MB 210 E 200 benzyna 97r, W124 2.3 91r, W124 2.0 92r, W124 2.8 93r
MB 210 E 200 benzyna 97r, W124 2.3 91r, W124 2.0 92r, W124 2.8 93r
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Miałem ten sam problem. Przyczyną okazała się nadmierna suma luzów w zawieszeniu (zbyt "miękkie" tuleje metalowo-gumowe).
Po wymianie górnych wahaczy oraz tulejek met.-gum. w dolnych wahaczach problem zniknął.
Koszt niewielki, a wrazenia z jazdy bezcenne
Po wymianie górnych wahaczy oraz tulejek met.-gum. w dolnych wahaczach problem zniknął.
Koszt niewielki, a wrazenia z jazdy bezcenne
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93
Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93
Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa
Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro
Ubott pisze:Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro
Także witam , sprawdż najpierw czy faktycznie padło łożysko , łożyska w przedniej piaście mają regulację kasowania luzu (zdejmij osłonę łożyska w kształcie grzyba -jest na wcisk i zobaczysz kasownik luzu zabezpieczony śrubą imbusową ) . Mógł powstać luz , a tarcza hamulcowa napierając na klocki hamulcowe spowodowała wytarcie ich do samej blachy i odgłos zgrzytania . Jeśli uszkodziły się łożyska , to w przedniej piaście powinieneś bez problemu poradzić sobie z samodzielną wymianą . Z zakupem łożysk nie powinno być problemu , a tym bardziej w Warszawie ;-) , można znależć też w necie np. TUTAJ lub TUTAJ
Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Witam zaciekawil mnie twoj opis gdyz mam takie same drgania przy predk.80 do 100kmh i czasami przy hamowaniu slysze zgrzyty jakby klocki sie skonczyly.Wymienilem tarcze i klocki wywazalem kola i nic nie pomoglo.Moge prosic o dokladniejszy opis jak sie do tego zabrac,moze jakis rysunek.Dziekujemark pisze:Ubott pisze:Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro
Także witam , sprawdż najpierw czy faktycznie padło łożysko , łożyska w przedniej piaście mają regulację kasowania luzu (zdejmij osłonę łożyska w kształcie grzyba -jest na wcisk i zobaczysz kasownik luzu zabezpieczony śrubą imbusową ) . Mógł powstać luz , a tarcza hamulcowa napierając na klocki hamulcowe spowodowała wytarcie ich do samej blachy i odgłos zgrzytania . Jeśli uszkodziły się łożyska , to w przedniej piaście powinieneś bez problemu poradzić sobie z samodzielną wymianą . Z zakupem łożysk nie powinno być problemu , a tym bardziej w Warszawie ;-) , można znależć też w necie np. TUTAJ lub TUTAJ
Pzdr.
Opis znajduje się w tym temacie viewtopic.php?t=42 , ale przyczyną drgań okazała się jednak uszkodzona opona . Ewentualną regulację luzu łożyska trzeba zrobić z czuciem , aby nie przesadzić i nie spowodować uszkodzenia łożyska 8-)
Pzdr..
Pzdr..
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości