Dźiwne drgania na kierownicy

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

melon410
VIP
Posty: 60
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 20:50
Lokalizacja: Stargard

Dźiwne drgania na kierownicy

Post autor: melon410 »

Witam, koledzy koła wyważone na układzie kierowniczym luzów brak przy prędkościach od 0 do 140 km/h idzie jak po szynie ale - przy 90 km/h chce wyrwać kiere z rąk i drgania przenoszą się na całe auto.Przy pozostałych prędkościach jest ok.Pomóżcie.
Jest ML 350 W163 rok 2004 Był W210 300 TD AVANTGARDE 99r
MB 210 E 200 benzyna 97r, W124 2.3 91r, W124 2.0 92r, W124 2.8 93r
Awatar użytkownika
CLK
Posty: 91
Rejestracja: 10 lip 2008, o 16:13
Lokalizacja: WielkoPolska

Post autor: CLK »

Też jestem ciekawy czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradził, bo ja też mam takie drgania i to tylko przy prędkości 95-100km/h. Z tym, że u mnie są minimalne, ale mimo wszystko mnie denerwują.
Oliva

Post autor: Oliva »

Witam!
Proponuję wyważyć jeszcze raz, lub na początek zamienić koła przód - tył.
Czasami ciężarki się przesuwają lub po prostu spadają.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Piasty proste? Lozyska OK?
Felgi oryginalne - proste? Jesli inne to czy sa pierscienie centrujace?
E 220 CDI '01 Elegance
melon410
VIP
Posty: 60
Rejestracja: 2 kwie 2008, o 20:50
Lokalizacja: Stargard

Post autor: melon410 »

Łożyska OK felgi alu oryginalne MB pozostają więc piasty do sprawdzenia.dzieki.
Jest ML 350 W163 rok 2004 Był W210 300 TD AVANTGARDE 99r
MB 210 E 200 benzyna 97r, W124 2.3 91r, W124 2.0 92r, W124 2.8 93r
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jechac i dowazyc kola na samochodzie najpierw je wywazyc a potem na dowazarke auto, i po problemie u mnie koszt dowazenia przodu 40 zł
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
djostry
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2008, o 22:55
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: djostry »

Hej !

mam to samo w moim e320, zmieniałem juz koła na inne i problem jest nadal.
Moze to tarcze ?

pozdro.
OKO E320 97r avantgarde
Awatar użytkownika
jaroslak
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2008, o 13:51
Lokalizacja: Nie istotne

Post autor: jaroslak »

a co mają tarcze jak nie hamujecie. Ja mam taksamo ale czasami jak hamuje bardzo ostro to też. Jak ktoś rozwiąże te zagadkę to dajcie znać.
S80, Omcia a teraz Mesio i chyba zostanie.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jaroslak, no tarcze maja tylko tele ze jak sa zwichrowane to nawet jak nei hamujesz beda telepały kierownica
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

Miałem ten sam problem. Przyczyną okazała się nadmierna suma luzów w zawieszeniu (zbyt "miękkie" tuleje metalowo-gumowe).
Po wymianie górnych wahaczy oraz tulejek met.-gum. w dolnych wahaczach problem zniknął.
Koszt niewielki, a wrazenia z jazdy bezcenne :)
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
Ubott
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2008, o 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ubott »

Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Ubott pisze:Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro

Także witam , sprawdż najpierw czy faktycznie padło łożysko , łożyska w przedniej piaście mają regulację kasowania luzu (zdejmij osłonę łożyska w kształcie grzyba -jest na wcisk i zobaczysz kasownik luzu zabezpieczony śrubą imbusową ) . Mógł powstać luz , a tarcza hamulcowa napierając na klocki hamulcowe spowodowała wytarcie ich do samej blachy i odgłos zgrzytania . Jeśli uszkodziły się łożyska , to w przedniej piaście powinieneś bez problemu poradzić sobie z samodzielną wymianą . Z zakupem łożysk nie powinno być problemu , a tym bardziej w Warszawie ;-) , można znależć też w necie np. TUTAJ lub TUTAJ


Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
norweg
Posty: 25
Rejestracja: 13 wrz 2008, o 18:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: norweg »

Witam,też tak miałem w moim W210, u mnie winne były opony tył przeciążone kilka przejazdów polska-norwegia wystarczyło,po wymianie spoko pozdrawiam henryk :-D
henryk-w7 Eklasa w210 300d v24 rarytasik sel w126 500 w automacie
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

mark pisze:
Ubott pisze:Witam
Też miałem drgania na kierownicy pomiędzy 80/90 i nie wiedziałem od czego się to bieże.
Dzisiaj coś zazgrzytało w przednim prawym kole i prawdopodobnie poszło łożysko, w drodze do domu cały czas coś tarło i zgrzytało, w domu podlewarowałem a koło jakby chciało odpaść. Myślę że to mogło być przyczyną tych drgań, pewnie kończyło się łożysko.
Teraz mam dylemat, nie wiem jakie łożysko do W210 combi 2,9TD z 97roku i czy dam radę sam to naprawić, bo do warsztatu nie wiem czy dojadę.
Koledzy proszę o radę!
Pozdro

Także witam , sprawdż najpierw czy faktycznie padło łożysko , łożyska w przedniej piaście mają regulację kasowania luzu (zdejmij osłonę łożyska w kształcie grzyba -jest na wcisk i zobaczysz kasownik luzu zabezpieczony śrubą imbusową ) . Mógł powstać luz , a tarcza hamulcowa napierając na klocki hamulcowe spowodowała wytarcie ich do samej blachy i odgłos zgrzytania . Jeśli uszkodziły się łożyska , to w przedniej piaście powinieneś bez problemu poradzić sobie z samodzielną wymianą . Z zakupem łożysk nie powinno być problemu , a tym bardziej w Warszawie ;-) , można znależć też w necie np. TUTAJ lub TUTAJ


Pzdr.
Witam zaciekawil mnie twoj opis gdyz mam takie same drgania przy predk.80 do 100kmh i czasami przy hamowaniu slysze zgrzyty jakby klocki sie skonczyly.Wymienilem tarcze i klocki wywazalem kola i nic nie pomoglo.Moge prosic o dokladniejszy opis jak sie do tego zabrac,moze jakis rysunek.Dziekuje
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Opis znajduje się w tym temacie viewtopic.php?t=42 , ale przyczyną drgań okazała się jednak uszkodzona opona . Ewentualną regulację luzu łożyska trzeba zrobić z czuciem , aby nie przesadzić i nie spowodować uszkodzenia łożyska 8-)

Pzdr..
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości