kluczyk rybka

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

james71
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2009, o 15:49
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: james71 »

Tak tez ustalił♣em. Dzięki. pozdro
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Przydarzyło mi się już dwa razy że nie mogłem przekręcić kluczyka w stacyjce. Za pierwszym razem (jakiś miesiąc temu) otworzyłem auto normalnie, wkładam kluczyk do stacyjki i nie odblokowuje kierownicy, wyciągnąłem i wsadziłem powtórnie i odblokowało i wszystko normalnie działa. Wczoraj wsadzam kluczyk, nie odblokowało kierownicy, wyciągam, wsadzam ponownie, odblokowało, ale nie włączył się zapłon, przekręciłem jeszcze raz, zapłon się włączył ale nie słyszałem żadnych urządzeń które włączały się w silniku, chce go odpalić a tu nic, jeszcze raz od nowa próbuje i wszystko działa. Dziś także bez zarzutu działa wszystko. Czy to wina tej cewki? Dodam jeszcze że zdaje mi się że od jakiegoś czasu pilot jest słabszy, trzeba nieopodal auta stać aby otworzyć. A baterie są nowe, w kwietniu wymieniane.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Czy to wina tej cewki? Dodam jeszcze że zdaje mi się że od jakiegoś czasu pilot jest słabszy, trzeba nieopodal auta stać aby otworzyć. A baterie są nowe, w kwietniu wymieniane.
Wina cewki lub zabrudzonej stacyjki albo oczka kluczyka. Kluczyk komunikuje się przy pomocy fal podczerwieni, a te nie mogą mieć nic na swojej drodze, w przeciwieństwie do radiowych...

Baterie nie mają znaczenia przy odpalaniu auta. Stacyjka zadziała nawet bez baterii w kluczyku...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Stacyjkę da się jakoś samemu wyczyścić czy to trudniejsza sprawa? Kluczyk oddam do jakichś elektryków aby go wyczyścili i zobaczyli tą cewkę. W kluczyku nic nie lata ale może się tylko oberwała albo obrywa już.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

michal55yh pisze:może się tylko oberwała albo obrywa już.
Zwykle to jest przyczyną niedomagania kluczyka przy odpalaniu...

Wyczyścić stacyjkę możesz sam i bez demontażu. Czyści się z zewnątrz tę część, która styka się face-to-face z kluczykiem...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
markusfel
Posty: 11
Rejestracja: 9 maja 2010, o 20:13
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: markusfel »

Szanowni koledzy u mnie z kolei po naciśnięciu na kluczyk co dziesiąty raz mrugnie dioda na kluczu i wtedy zadziała,ale generalnie to mam lipę z tym kluczykiem.Czy jest sazansa na to,by to naprawić?
WDB2102251A672014
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

markusfel pisze:Czy jest sazansa na to,by to naprawić?
Z objawów wygląda na kończący się mikrostyk pod przyciskiem albo tzw. zimny lut... jeśli tak, to naprawa nie powinna zająć wprawnemu elektronikowi więcej, niż 15minut, z rozgrzewaniem lutownicy włącznie ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

markusfel pisze:Szanowni koledzy u mnie z kolei po naciśnięciu na kluczyk co dziesiąty raz mrugnie dioda na kluczu i wtedy zadziała,ale generalnie to mam lipę z tym kluczykiem.Czy jest sazansa na to,by to naprawić?
Próbowałeś coś z tym robić? Zmieniłeś baterie?

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
markusfel
Posty: 11
Rejestracja: 9 maja 2010, o 20:13
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: markusfel »

Przepraszam wczoraj musiałem się wylogować.Otóż kolego wasiliew baterie ozywiście wymieniłem od razu po kupnie auta,bo sprzedający powiedział,że coś w nim nie łączy.Teraz mam tak,że po naciśnięciu na przycisk dioda tylko wrugnie bez reakcji w aucie.Mam co prawda drugi klucz,ale on jest już dorabiany i na wygląd sfatygowany.
WDB2102251A672014
rajdak
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2010, o 21:13

Post autor: rajdak »

podepnę się,

czy ktoś wie jak rozebrać rybkę by dostac sie do cewki ?

nie chciałbym połamac tej płytki w srodku
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Płytkę wyciąga się w tym samym kierunku, jak szufladkę z bateriami, ale najpierw należy wyjąć niewielki plastik mocujący, trzymany dodatkowo sprężynką w postaci cienkiego, prostego drutu, umieszczoną poprzecznie.
Sama płytka jest w prowadniczkach w obudowie.
Problemem może być właściwe ponowne umocowanie sprężynki z plastikiem. Dobrze mieć sztywne i mocne, cienkie szczypce albo pean chirurgiczny...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
tyberiusz
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 21:38
Lokalizacja: Reda

Post autor: tyberiusz »

jjankiello pisze:
Wina cewki lub zabrudzonej stacyjki albo oczka kluczyka. Kluczyk komunikuje się przy pomocy fal podczerwieni, a te nie mogą mieć nic na swojej drodze, w przeciwieństwie do radiowych...
u mnie pomógł wacik nasączony spirytusem, którym to wyczyściłem solidnie "oczko" stacyjki.
S210 3.0 TD Avantgarde '97
janj63
Posty: 32
Rejestracja: 20 gru 2009, o 19:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: janj63 »

Witam serdecznie . Podepne się pod temat. Od ok tygodnia ,po włożeniu kluczyka do stacyjki nie odblokowywał blokady kierownicy i nie dał sie dalej przekrecić. Bywało to bardzo sporadycznie, raz, dwa razy dziennie . Wczoraj wieczorem zamknąłem auto i wszystko było ok. Dzisiaj rano otworzyłem normalnie ,natomiast kluczyka nie mogłem już przekręcić. Kontrolka na pilocie mruga ale auto nie reaguje na nic. Nie otwiera ,nie zamyka, nie odblokowuje kierownicy.Zaniosłem kluczyk do kolegi elektronika, po dokładnym obejrzeniu stwierdził że wszystko jest ok. Powiedzcie czy jest jeszcze coś co moge sprawdzić we własnym zakresie. Prosze o pomoc.
W210 e250td elegance 99'
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

mam tak samo z drugim. Ponoć się skończył już
janj63
Posty: 32
Rejestracja: 20 gru 2009, o 19:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: janj63 »

Dodam że kluczyk wysyła impulsy przy naciskaniu na przyciski . Zostało to sprawdzone.
W210 e250td elegance 99'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości