Usunięcie nieszczelności misy oleju 2,2D
: 16 mar 2010, o 13:28
W sobotę postanowiłem posiedzieć trochę przy samochodzie i m.in. sprawdzić jak zima wpłynęła na niezabezpieczone jeszcze podwozie.
Po zdjęciu osłon silnika moją uwagę zwróciła kropla oleju sącząca się pomiędzy miską oleju a obudową skrzyni. W misce jest otwór zaślepiony plastikowym dekielkiem-wyjąłem go i widać że w środku wszystko jest zaolejone. Nie wiem czy tarcza sprzęgła również, ale podwoziłem ostatnio mechanika i zwrócił uwagę, że są zbyt wysokie obroty jak na prędkość jazdy - sugerowałoby to że olej jednak dostał się na tarczę.
W SN W210 są podane momenty dokręcenia śrub na misce, ustawiłem na kluczu i ku mojemu zdziwieniu 4~5 śrub mógłbym palcami dokręcić.
Za 500km mam termin wymiany oleju. W sam naprawiam instrukcja wyjęcia miski olejowej przekracza moje możliwości warsztatowe (nie mam jak unieść silnika).
Pytanie 1. Czy jest możliwość wyjęcia miski lub opuszczenia jej na tyle aby można było wymienić uszczelkę bez konieczności unoszenia jednostki napędowej tudzież nie opisanej w książce operacji opuszczenia mechanizmu kierowniczego.
Należałoby też sprawdzić stan sprzęgła, w książce wszystko jasno opisane-myślę, że nie miałbym z tym problemu.
Pytanie 2. Czy wystarczy odtłuścić tarczę sprzęgła pręparatem do tarcz hamulcowych, czy koniecznie nowa (w książce jest wymienić na nową, ale...)?
Czy mogę napotkać jakieś trudności, macie rady, wskazówki?
Po zdjęciu osłon silnika moją uwagę zwróciła kropla oleju sącząca się pomiędzy miską oleju a obudową skrzyni. W misce jest otwór zaślepiony plastikowym dekielkiem-wyjąłem go i widać że w środku wszystko jest zaolejone. Nie wiem czy tarcza sprzęgła również, ale podwoziłem ostatnio mechanika i zwrócił uwagę, że są zbyt wysokie obroty jak na prędkość jazdy - sugerowałoby to że olej jednak dostał się na tarczę.
W SN W210 są podane momenty dokręcenia śrub na misce, ustawiłem na kluczu i ku mojemu zdziwieniu 4~5 śrub mógłbym palcami dokręcić.
Za 500km mam termin wymiany oleju. W sam naprawiam instrukcja wyjęcia miski olejowej przekracza moje możliwości warsztatowe (nie mam jak unieść silnika).
Pytanie 1. Czy jest możliwość wyjęcia miski lub opuszczenia jej na tyle aby można było wymienić uszczelkę bez konieczności unoszenia jednostki napędowej tudzież nie opisanej w książce operacji opuszczenia mechanizmu kierowniczego.
Należałoby też sprawdzić stan sprzęgła, w książce wszystko jasno opisane-myślę, że nie miałbym z tym problemu.
Pytanie 2. Czy wystarczy odtłuścić tarczę sprzęgła pręparatem do tarcz hamulcowych, czy koniecznie nowa (w książce jest wymienić na nową, ale...)?
Czy mogę napotkać jakieś trudności, macie rady, wskazówki?