Rozrząd 2.2CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Nest
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2008, o 21:58
Lokalizacja: Koszalin

Rozrząd 2.2CDI

Post autor: Nest »

Witam ....

Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
:?: Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
:?: Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły

z góry dziękuję za odp.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, o 02:35 przez Nest, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes Benz W210 2.2 CDI
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Nest Może napinacz łańcucha wymaga tylko regulacji :?:
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

tonidriver pisze:Nest Może napinacz łańcucha wymaga tylko regulacji :?:
A co kolega chce w nim regulować? I w jaki sposób?
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Re: Rozrząd 2.2CDi

Post autor: robo »

Nest pisze:Witam ....

Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
:?: Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
:?: Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły

z góry dziękuję za odp.
Moze trzeba go pierw zdiagnozowac :?: :?: :?: :?: jak nie poslucham to glowy nie dam... :lol:
naciagniecie lancucha mozna sprawdzic ale trzeba sciagnac pokrywe zaworow (a to jest koszt demontazu wtryskiwaczy, :shock: jak sie uda) ustawic i zablokowac walki i zobaczyc co podzialka na kole pasowym przyniesie.... :?: napinacz jest hydrauliczny jak jest cisnienie oleju to dziala ok.... plozy sa z tworzywa i moga sie wytrzec ale to chyba trzeba w CDI 1 kkm zeby sie strarly.... (chyba ze ktos wkladal paluchy i cos zle poukladal jak robil cos z glowica, rozrzadem) w OM611 z manualem, wymienilem lancuch bo rzeczywiscie halasowal i byl mocno wyciagniety....(w 628 kilka :mrgreen:) notabene po rozkuciu spadl mi do misy oleju.... :mrgreen: ale go wydlubalem (podobno sie nie da.... :mrgreen: )
co do cen to sie nie wypowiem lancuchy robi jedna firma, slizgi kup w ASO (jeden taki maly w glowicy, dlugi na napinacz tez), sa specjalne przyzady do rozebrania i zakucia lancucha raczej w domu tego nie zrobisz....
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Re: Rozrząd 2.2CDi

Post autor: alexander13 »

robo pisze:
Nest pisze:Witam ....

Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
:?: Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
:?: Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły

z góry dziękuję za odp.
Moze trzeba go pierw zdiagnozowac :?: :?: :?: :?: jak nie poslucham to glowy nie dam... :lol:
naciagniecie lancucha mozna sprawdzic ale trzeba sciagnac pokrywe zaworow (a to jest koszt demontazu wtryskiwaczy, :shock: jak sie uda) ustawic i zablokowac walki i zobaczyc co podzialka na kole pasowym przyniesie.... :?: napinacz jest hydrauliczny jak jest cisnienie oleju to dziala ok.... plozy sa z tworzywa i moga sie wytrzec ale to chyba trzeba w CDI 1 kkm zeby sie strarly.... (chyba ze ktos wkladal paluchy i cos zle poukladal jak robil cos z glowica, rozrzadem) w OM611 z manualem, wymienilem lancuch bo rzeczywiscie halasowal i byl mocno wyciagniety....(w 628 kilka :mrgreen:) notabene po rozkuciu spadl mi do misy oleju.... :mrgreen: ale go wydlubalem (podobno sie nie da.... :mrgreen: )
co do cen to sie nie wypowiem lancuchy robi jedna firma, slizgi kup w ASO (jeden taki maly w glowicy, dlugi na napinacz tez), sa specjalne przyzady do rozebrania i zakucia lancucha raczej w domu tego nie zrobisz....
Panowie nie róbcie człowiekowi wody z mózgu. Pokrywę zaworów ściągamy bez demontażu wtryskiwaczy. Nawet przy bardzo wyciągniętym łąńcuchu znaki na kołach mogą się zgadzać. Ślizgi i ich żywotność jest ściśle zależna od stanu silnika , jego podzespołów i eksploatacji, nawet przy 100000km trafiają się egzemplarze do wymiany. Napinacz hydrauliczny może być zużyty niezależnie od stanu ciśnienia w układzie smarowania (najczęściej pada w nim sprężyna).Ślizgów w tym modelu silnika jest 3 szt (napinacza lewy, prowadzący prawy górny, prowadzący prawy dolny). Nie polecam łańcuchów spinanych (często lubią pękać na łączeniu). Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
Nestnapisz proszę gdzie konkretnie słychać stuki, opisz ich harakter, miejsce najsilniejszego występowania (użyć możesz czegokolwiek np stetoskopu, listwy drewnianej przyłożonej do silnika i ucha itp.) Jeśli nie posiadasz doświadczenia z tego typu problemami zasuwaj do mechanika bo samemu nie dasz sobie rady. pozdrawiam.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Re: Rozrząd 2.2CDi

Post autor: robo »

Panowie nie róbcie człowiekowi wody z mózgu. Pokrywę zaworów ściągamy bez demontażu wtryskiwaczy.

to jest CDI.... :lol:

Napinacz hydrauliczny może być zużyty niezależnie od stanu ciśnienia w układzie smarowania (najczęściej pada w nim sprężyna).

sprezyna podpiera tylko dluga listwe zeby nie miala luzu naprezenie pochodzi z cisnienia oleju....

Nie polecam łańcuchów spinanych (często lubią pękać na łączeniu).
jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... :?: to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:

Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
to nie jest okreslone....przez technologie MB
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Nest pisze:Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Ja bym zaczął od uruchomienia silnika bez paska wielokllinowego, żeby wykluczyć pochodzenie hałasu od osprzętu silnika. Rozlatujące się łożyska alternatora czy sprzęgło sprężarki potrafi podobnie hałasować, nie mówiąc o pompie wody czy samym napinaczu PASKA (nie łańcucha)

Dopiero kolejna rzecz, to wymiana napinacza (nie ewentualnie, a na pewno) i sprawdzenie wyciągnięcie łańcucha...
robo pisze:jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... :?: to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:
A słyszał kolega o metodzie przeciągania :?:
robo pisze:Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
to nie jest okreslone....przez technologie MB
Zbędny wydatek moim zdaniem. To nie technologia silników PF125p czy Poloneza. Nie wiem jak w CDI, ale w starczych dieslach z wtryskiem pośrednim koła zębate rozrządu czy ślizgi napinające spokojnie wytrzymywały dwa łańcuchy bez żadnych konsekwencji dla pracy silnika :!:
Zresztą żadne manuale MB nie zalecają obligatoryjnie zmiany kół czy ślizgów przy wymianie łańcucha. Najpierw ocenia się je wzrokowo, a można to zrobić bez rozgrzebywania rozrządu i zdejmowania jego pokrywy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
robo
Posty: 317
Rejestracja: 20 cze 2009, o 00:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: robo »

jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... :?: to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:[/quote]
A słyszał kolega o metodzie przeciągania :?:

kolega zalecil wymiane "calego" lancucha bez zakuwania bo "podobno" peka
a tego nie da sie zrobic bez demontarzu przodu silnika.... przeciagnac i zakuc to normalna technologia...
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

etam... są łańcuchy zakuwane i są te ze spinkami (takimi, jak w łańcuchach rowerowych). Spinka dobrze założona nie ma prawa spaść, Tak samo umiejętnie i starannie zakuty łańcuch nie ma prawa "paść"... sam na takim łańcuchu, własnoręcznie zakuwanym, ujeżdżam m601 w w201, a zdarza się, że i do 160km/h przy skrzyni 4-biegowej... ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

Przeciąganie i zakuwanie nowego łańcucha to normalna i częsta praktyka warsztatowa bo jest łatwiejsza i szybsza. Mnie chodzi o to że na rynku części zamiennych są łańcuchy zakuwane i łańcuchy spinane (podobnie jak rowerowe) i to te ostatnie potrafią puszczać na spince. Co do ściągania wtrysków podczas ściągania pokrywy zaworowej jeszcze raz rozmówię się ze swoim silnikowcem w moim warsztacie i nie daj boże jeśli się okaże że wprowadził mnie w błąd bo ubiję. A a zamęt przepraszam.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

techniczna dyskusja sie wywiazala, a nawet nie wiadomo jaki przebieg, moc ma ten silnik i jaka skrzynia. z kregu podejrzanych trzeba najpierw wyeliminowac wtryski, zeby sie nie okazalo ze na lepszym paliwie nie stuka.

jjankiello dobry sposob zaproponowales uruchomic silnik bez osprzetu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości