EPC co to za ustrojstwo???????

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ofaks
Posty: 29
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 22:05
Lokalizacja: Redło

EPC co to za ustrojstwo???????

Post autor: ofaks »

Witam, mam taki problem zapala mi sie kontrolka EPC zaraz po uruchomieniu zimnego silnika obroty falują i zdarza sie ze czasem zgaśnie ale gdy sie nagrzeje problem znika i jeździ normalnie, jak narazie znalazłem na forum problem z EPC gdy silnik jest rozgrzany a u mnie jest na odwrót, aha w210 2.2D 1995 automat
w210 220D :P
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

Pompa wtryskowa Lucas padła 2.5 tys naprawa ;-)
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
ofaks
Posty: 29
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 22:05
Lokalizacja: Redło

Post autor: ofaks »

to ze pompa pada to wiem żadne odkrycie, ale interesuje mnie fakt dlaczego przy zimnym silniku to sie dzieje i zapala sie kontrolka epc a nie przy ciepłym jak u autorów większości postów z tym tematem związanych?????????
w210 220D :P
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

bonifacq pisze:Pompa wtryskowa Lucas padła 2.5 tys naprawa ;-)
Sądzisz po własnym doświadczeniu warsztatowym czy po opiniach taksiarzy :?: :lol:

ofaks, to wcale nie musi być pompa, a jeśli już, to wystarcza jej uszczelnienie. Kpl. uszczelek kosztuje ok. 150pln + robota własna lub cudza... Żadne 2500pln :lol:
Wymiana uszczelnień pomaga w 99% przypadków niedomagań tej pompy... dziwne, bo nawet 'uszkodzone' czujniki wewnątrz pompy nagle zdrowieją, hehe... :mrgreen:

W każdym razie najpierw na komputer, i to do kogoś, kto umie dobrze zinterpretować błędy... coraz częściej nawet ASO nie potrafi tego... napisz najlepiej numery błędów tutaj... :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

jeśli pompa potrzebuje uszczelniaczy to poprostu lele sie z niej ropa. A kontrolka EPC sie nie zapala. I wątpie żeby nagle od nowych uszczelek wyzdrowiał czujnik :) tak to moja opinia i ok. 20 taksiarzy. Przypadek??
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

bonifacq pisze:jeśli pompa potrzebuje uszczelniaczy to poprostu lele sie z niej ropa.
może też zasysać powietrze i błąd tez pójdzie
A kontrolka EPC sie nie zapala.
bład będzie przy wyższych prędkościach obrotowych silnika kiedy pompa nie wyrobi z zapotrzebowaniem
I wątpie żeby nagle od nowych uszczelek wyzdrowiał czujnik :)
pewnie chodziło o "diagnostów" którzy po fachowej ekspertyzie zwalaja winę na drogi czujnik do naprawy
Przypadek??
że taksiarzy było 20stu :-P :-P :-P

kolega na początek niech wszystkie przewody paliwowe posprawdza i poszuka pęcherzyków powietrza w tych bezbarwnych
ofaks pisze:zapala mi sie kontrolka EPC zaraz po uruchomieniu zimnego silnika obroty falują i zdarza sie ze czasem zgaśnie ale gdy sie nagrzeje problem znika
jakbym miał strzelać to zawór stop może niedomagać i paliwo cofa sie na postoju, spróbowałbym zakupic zwykły zaworek stop i wpiąć w przewód paliwowy przed pompą
ofaks
Posty: 29
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 22:05
Lokalizacja: Redło

Post autor: ofaks »

w sumie to zapala mi sie kontrolka EDC:) sorki za błąd, ale chyba to jest to samo, a pęcherzyki w przewodach są ale bardzo nieliczne, a to fakt pompa rzeczywiście mi cieknie od początku jak kupiłem auto, EDC to chyba electronic diesel control albo computer?????
w210 220D :P
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

no to jak cieknie to chyba jasne, że należy uszczelnić, nie ?
jjankiello napisał co trzeba zrobić, jak nie podejmiesz sie sam, to do speca
tyle w temacie
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tez się zgadzam,uszczelnienie to podstawa.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Karolex
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2009, o 18:48
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Karolex »

Profilaktycznie sprawdź "magiczne przekaźniki" w skrzycne z komputerami.
Miałem podobnie. Pomogło przelutowanie styków.
E 220D Automat `95
WDB2100041A020319
Wiem, wiem że Ex TAXI, ale nie zawsze jest wszystko jasne.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

bonifacq pisze:I wątpie żeby nagle od nowych uszczelek wyzdrowiał czujnik :) tak to moja opinia i ok. 20 taksiarzy. Przypadek??
Jeśli czujnik jest naprawdę zwalony, to owszem - przypadek... :mrgreen:
Pussey w zasadzie wyjaśnił, a mnie się już nie chce, bo późno ;-)

Poza tym, tego co wiem (nikomu nie ujmując oczywiście), to bardzo niewielki procent taksiarzy robi cokolwiek przy swoich autach samemu, zwykle zlecając naprawy mechanikom mającym niewiele większe pojęcie o MB, niż oni sami... więc opinie taksiarzy nie są dla mnie wyrocznią, a jedynie (jeśli już) źródłem informacji o stanie wiedzy społeczeństwa nt. marki ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
Misialek21
Posty: 144
Rejestracja: 10 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: Misialek21 »

Witam, jechalem wlasnie trasa a4 i nagle zaswiecilo sie EPC i auto zgaslo i niechce odpalic... Jakas rada ???
E220 CDI TAXI CAR :)
VIN WDB2100061A842004
Ford Mondeo MK4 TITANIUM
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Misialek21 pisze:Witam, jechalem wlasnie trasa a4 i nagle zaswiecilo sie EPC i auto zgaslo i niechce odpalic... Jakas rada ???
Stawiam na wtrysk/i. Znajomy miał to samo niedawno w 270cdi. 2 wtryski padnięte, regeneracja 400zł/szt
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
Misialek21
Posty: 144
Rejestracja: 10 sty 2009, o 15:28
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: Misialek21 »

Wtryski mam wszystkie po regeneracji, zrobilem na nich moze 20 tys...
E220 CDI TAXI CAR :)
VIN WDB2100061A842004
Ford Mondeo MK4 TITANIUM
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W czasie jazdy taki efekt może spowodować czujnik obrotów wału korbowego lub jego wtyczka.Jasności bez podłączenia pod komputer nie będzie, a powodów takiego zachowania setki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości