Urwane gniazdo sprężyny zawiechu z przodu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

znalazłem jeszcze opcje dospawania wzmocnienia tego kielicha:

http://www.flickr.com/photos/55331647@N ... 135359386/

może ktoś wie gdzie coś takiego znaleźć????? czy wystarczy zdjąć tylko koło i można ten kielich przyspawać czy trzeba zdemontować coś jeszcze np amortyzator?????
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Hmm takie fabryczne zabezpieczenie pierwszy raz widze, jak ktos zna niech poda nr czesci. ! Zazwyczaj ludzie wspawują 2 prety,lub 2 kontowniki na górze kielicha.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

To jest kielich innej firmy nałożony na orginalny.Gostkowi poprostu nie chciało sie sciągac sprężyny i wycinac starego. :-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

tak wygląda mój kielich po oględzinach:
http://img221.imageshack.us/i/spa0284.jpg/
poproszę o Wasze opinie czy da się jeszcze przyspawać w to miejsce nowy kielich???

zajrzałem też po drugiej stronie wydaje mi się, że kielich wygląda dobrze tylko te ślady rdzy na sprężynie-co sądzicie?????
http://img413.imageshack.us/i/spa02881.jpg/

na koniec kawałek rdzy na amorku po stronie gdzie odpadł kielich-czy trzeba by pomyśleć nad wymianą????
http://img821.imageshack.us/i/spa0286.jpg/

proszę o opinie i porady
dziękuje
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

cove pisze:ak wygląda mój kielich po oględzinach:
http://img221.imageshack.us/i/spa0284.jpg/
poproszę o Wasze opinie czy da się jeszcze przyspawać w to miejsce nowy kielich???
Autem nie wolno już jeździc bo grozi upadkiem na glebe. Nowy bez problemu da się przyspawać tylko trzeba lekko szlifierką zajechać rudego ;-)
cove pisze:zajrzałem też po drugiej stronie wydaje mi się, że kielich wygląda dobrze tylko te ślady rdzy na sprężynie-co sądzicie?????
http://img413.imageshack.us/i/spa02881.jpg/
Wygląda OK, ale lepiej dobrze go zbadać bo nie widać całego i przeważnie rdza wdziera się pod baranka i mase uszczelniającą.
cove pisze:na koniec kawałek rdzy na amorku po stronie gdzie odpadł kielich-czy trzeba by pomyśleć nad wymianą????
http://img821.imageshack.us/i/spa0286.jpg/
Amorek zostaw w spokoju jest OK.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

avandgarde pisze:To jest kielich innej firmy nałożony na orginalny.Gostkowi poprostu nie chciało sie sciągac sprężyny i wycinac starego. :-)
A wyglada tak jakby mial nalepke z mercedesa, jakies tłoczenie ala gwiazda, czy aby na pewno nie jest to oryginał ?
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

merlin pisze:
avandgarde pisze:To jest kielich innej firmy nałożony na orginalny.Gostkowi poprostu nie chciało sie sciągac sprężyny i wycinac starego. :-)
A wyglada tak jakby mial nalepke z mercedesa, jakies tłoczenie ala gwiazda, czy aby na pewno nie jest to oryginał ?


po opisie autora tych zdjęć wydaje mi się, że jest to oryginalna część montowana do opancerzonych wersji dla dygnitarzy w celu wzmocnienia zawieszenia
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

rzeczywiscie - Reinforcement plate installed. This is the piece that Mercedes should have installed on these cars from the factory. They are meant for installation onto w210's with armour plating - they should make my none armour plated cars front suspention nice and strong.I have already enlarged the pre drilled holes, ready to accommodate plug welds. Again, they should technically be riveted into place with just welding to the existing spring cup.


Dawać koniecznie nr czesci, coś czuje że połowa forum sobie takie coś dospawa ! Fajne rozwiazanie

EDIT: ZDJĘCIA ZAPOŻYCZONE Z INNEGO FOURM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2010, o 20:50 przez merlin, łącznie zmieniany 3 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Jak dospawasz do starego to i tak Rudolf przejdzie na nowy element. :lol:
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

vax pisze:Jak dospawasz do starego to i tak Rudolf przejdzie na nowy element. :lol:
Predzej auto zezłomujesz niż to nastąpi, a masz komfort że nic zlego Ci sie nie przydaży na trasie.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

vax pisze:cove napisał/a:
zajrzałem też po drugiej stronie wydaje mi się, że kielich wygląda dobrze tylko te ślady rdzy na sprężynie-co sądzicie?????
http://img413.imageshack.us/i/spa02881.jpg/


Wygląda OK, ale lepiej dobrze go zbadać bo nie widać całego i przeważnie rdza wdziera się pod baranka i mase uszczelniającą.


widać tam jeszcze rdze na sprężynie-wymieniać ją czy to tylko powierzchowne???

[ Dodano: 2010-11-18, 01:27 ]
wydaje mi się, że znalazłem nr tych części ale i tak nigdzie nie mogę ich znaleźć :-(

A210616671605 lewa
A210616681605 prawa

na stronie MB nic nie znalazłem, jedyne co znalazłem to jakieś rosyjskie strony z tabelami, które mi nic nie mówią :-x

[ Dodano: 2010-11-18, 01:54 ]
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... 1257855009
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, o 20:39 przez cove, łącznie zmieniany 1 raz.
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
CZUWOJ
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2010, o 12:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: CZUWOJ »

To są właściwe numery. Właśnie odebrałem wzmocnienia z ASO za 27 zł sztuka.
MB W210 E220CDI 00'
MB W210 E200 97'

EX:
MB W126 420SEL 89'
MB W123 200D 83'
patryk87
Posty: 50
Rejestracja: 12 paź 2010, o 12:14
Lokalizacja: Sompolno/Konin

Spawanie kielichów

Post autor: patryk87 »

Witam, jak ma się stan kielichów do przebiegu 380 tyś? Dowiedziałem się że facet spawał kielichy(cokolwiek to znaczy przy w/w przebiegu). Auto z 97r.
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

CZUWOJ pisze:To są właściwe numery. Właśnie odebrałem wzmocnienia z ASO za 27 zł sztuka.
za darmo to powinni montować a ASO , żeby mercedes zrobił takie słabe kielichy :-/
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

patryk87 pisze:stan kielichów do przebiegu 380 tyś
ja spawalem lewy przy 100 tysiacach ( a jezdze w 98% po Niemczech,chociaz kielich urwal sie w Polsce) nie ma chyba na to reguly. Nie byl przezarty przez rdze,poprostu byl zle zgrzany. Kielich 100 zl robota 300zl (naprawde porzadnie bez zadnych wzmocnien)
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości