Urwane gniazdo sprężyny zawiechu z przodu

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

Gosc ktory mi spawal kielich wyjal tylko bezpiecznik ( 70 A) i to wystarczylo, ale ja jak bym to spawal (a umie) to bym jednak klemy zdjal. Pozdro z München dla wszystkich szczesliwych posiadaczy W 210 (ja do takich naleze...)
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
Awatar użytkownika
krzys_1976
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2010, o 06:14
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów Wlkp

Post autor: krzys_1976 »

Witam w klubie urwanych gniazd....siedze na parkingu czekam na żonke i slysze huk jakby ktos mi uderzył w autko ,wysiadam ale nic nie widze...zona przychodzi wsiada ruszam i.......nisko siedzi strona kierowcy....zeby bylo smieszniej to auto mam od 3 dni po przegladzie w ASO ....miedzy innymi wymieniali klocki hamulcowe i nikt nie zauwazyl ze cos tam jest naderwane. Własnie czytam forum i podliczam wydatki.....auto na parkingu ......zgadzam się ze Mercedes za tą mysl konstruktorską powinien na własny koszt to wymieniac...pozdro
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, o 11:59 przez krzys_1976, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI elegance 2001 W210 automat
WDB2100161B324079
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

Witam .Wydaje mi sie ze jak sa zuzyte amortyzatory to tez sa skutki urywania sie kielichow, bo caly ciezar lezy na sprezynie amortyzator wogole nie trzyma auta bo sie poddaje,tak mi sie to wydaje poprawcie mnie jezeli nie mam racji :mrgreen:
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
krzys_1976
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2010, o 06:14
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów Wlkp

Post autor: krzys_1976 »

koszt gniazda w ASO - 104 zł brutto (wrocław)
spręzyna do wersji elegance - 330-340 zł/szt (wrocław )

I mysle ze warto kupic odpowiednie spręzyny......miałem swego czasu do czynienia ze spręzynami niejakie CS GERMANY z allegro i po załozeniu nie dało sie jechac , uciekał tył....wiec mysle ze w tym przypadku nie ma co oszczedzać na bezpieczeństwie i kupic odpowiednie do danej wersji i obciązenia auta

[ Dodano: 2010-07-01, 00:43 ]
W koncu autko jeździ i teraz kilka moich spostrzeżeń :
Moja 270 cdi zakupiona jest w polsce jako nowe auto w serwisie Garcarek w Ociążu w 2001 r i cały czas tam serwisowana do momentu urwania gniazda i spręzyny nigdy nie było z autkiem zadnych problemów a serwis Garcarek godny polecenia i wszystko na najwyższym poziomie i moze gdyby sprawa awari auta nastapiła gdzies w pobliżu Garcarków to mysle ze tych przemysleń wogole by nie bylo ....bo chłopaki z serwisu zadbali by o auto jak dbaja od wyjazdu z salonu jako nowe...ale awaria nastapiła we Wrocławiu i to dzien przed Bozym ciałem wiec zmuszony byłem szukać pomocy w któryms z serwisów MB we wrocławiu...trafiło na Serwis Wróbla
W dzien awari - środa podjechalem pożyczonym autkiem do serwisu Wróbel zeby umówic sie na naprawe.serwisant stwierdził ze dopiero w poniedziałek moze przyjac auto bo czwartek wolny a piatek tez nie pracuja i żebym przyjechał autem w poniedziałek ,dostałem namiar na lawete z mercedesa i pojechalem do domku.....wieczorem posprawdzałem sobie mniej wiecej koszt częsci i dzwoniac zarówno do garcarków ,frąszczaka i rozmowie u Wróbla oszacowałem mniejwiecej koszt calej naprawy....stwierdzilem ze nie ma sensu sciagac auta do Garcarka z Wrocławia naprawie auto we wrocku tym bardziej ze do serwisu miałem 3,5 km.... zadzwoniłem po lawete z adresu mercedes...pan wyszczelił mi kwotę 450zł..mysle upadł na głowę wszedłem w internet poszukałem najbliższa lawete od mojego autka okazało sie ze jest laweta i pan przyjedzie za 120 zł w poniedziałek .Tak też się stało ..miły pan załadował autko na swoje ducato i zawiezlismy o 11tej do ASO Wróbel....(tu gorąco polecam http://www.pomoc-drogowa.wroc.pl za pełen profesjonalizm )
Przyzwyczajony do obsługi w ASO Garcarek pierwsze zdziwienie kiedy na karcie przyjęcia do serwisu napisano :klient umówiony: NIE ....mysle o co chodzi przeciez rozmawialismy w srode i zgłąszałem problem umawiajac sie na poniedziałek .No i drugie zdziwienie..faktura na 301,34zł za sprawdzenie zawieszenia....mysle u garcarka takich fanaberi nie pobieraja ale wkoncu inny serwis inne zasady....Pytam sie o zniżki informujac ze w ASO Garcarek ma 15%znizek na częsci i 20%na robocizne.....no i zonk ,pan z serwisu informuje mnie ze unich nie ma znizek zadnych....wtakim razie skoro przytargałem auto do nich prosze o zrobienie kalkulacji kosztów ,wiem juz ze urwała sie sprezyna lewej strony z gniazdem.....przeliczajac sobie ceny częsci i stawke roboczogodziny podane przez 3 ASO oraz czytajac na naszym forum historie urwanych gniazd wyliczylem ze cała przyjemnosc zamkne kwotą 1300-1600zł
Pierwsza wycena .....4125zł.....lekko sie wkurzyłem ,po rozmowie cena spadła do 3100zł.....poprosiłem ze skoro ASO Wróble niechce mi zaproponowac rabatu na częsci ,ja te czesci zakupie sam w ASO garcarek proszac meilem o wykaz potrzebnych części do zamówienia .Lista składała sie z dwóch pozycji : gniazda 2 szt i spezyn do wersji elegance 2 szt....ASO Garcarek w ciagu 2 dni sprowadzilo czesci z 15%rabatem...ale nadal zastanawialem sie za co tak kwota w ASO Wróbel..tym bardziej ze ASO garcarek gdybym sie nie dogadał ...sciagneli by mi auto do siebie. Jednak po ustaleniu przyblizonego kosztu robocizny zgodzilem sie na robote urwanego gniazda w ASO Wróbel.....auto po 4 dniach zrobili ....Jade po odbiór i lekko sie wkur....bo na fakturze która byla wyzsza od podawanej widnieja nastepujace pozycje :
jeszcze raz sprawdzenie zawieszenia juz sprawdzanego -301,04zł
wymiana wachacza dolnego -278,16zł
wymiana zwrotnicy - 394,06zł
wspornik podpory resoru przedniegona podłuznicy -579,50zł
czyli cżeści które moglem zamowic sobie w ASO Garcarek z rabatem a które nie byly wymienione w emailu
Ostatecznie wizyta w ASO Wróbel zamknela sie kwota z moimi czeciami 2590zł
W całej tej historii nasuneły mi sie takie spostrzeżenia :
- Jak jesteś w obcym ASO to płacisz frycowe
- ASO Wróbel ma w d...starsze generacje MB no chyba ze sa to auta znajomych i tak bedą krecic z wycena zeby wyjsc na swoje:)
- wiadomo ze serwis serwisowi nie równy ,ale przyzwyczajony do wysokiej jakosci w ASO Garcarek zarowno mojego auta jak i aut znajomych .....moze Centrala powinna sie przyjrzec swoim przedstawicielą ....niektórym....pozostaje niesmak ,a czytajac na formu ze ta przypadłosc naszych W210 jest dosc duza -urwane gniazda i ze jest to ewidentny bład konstrukcyjne tego modelu mam obawy czy aby za chwile gniazdo nie da o sobie znac...oby nie w ASO we wrocku....tyle
Mam nadziej ze niebede musiał częsciej wsiadac do mojego rodzynka 123 240D z 79 niz do 270 cdi ...pozdro
270 CDI elegance 2001 W210 automat
WDB2100161B324079
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

krzys_1976 pisze:,,,,,,,,,,, 270 cdi ...pozdro
Przeczytałem Twoją historię jak horror. Oczywiście doceniam Twoją dbałość o auto - serio bez żadnych podtekstów.
Z drugiej strony to 2001 rok to już dziewięć latek. ASO jest nastawione na rypanie klienta jak się da. Zobaczyłeś sam - wizytówka na laweciarza a pięć minut w necie i "miły pan" oszczędził Ci 330 PLN.
Jakby mi coś takiego się przydarzyło w obcym mieście to bym na CB poprosił o pomoc i jestem pewien, że w ciągu paru minut miałbym namiar na blacharza i lawetę. Możliwe, że tego samego dnia te głupie kielichy udałoby by się wymienić.
ASO bez Twojej zgody i woli zrobiło remont zawieszenia. Ja bym nigdy z remontem zawiechy nie pojechał do ASO - u mnie jest jeden prywatny zakład ale z taką renomą że głowa staje. Nie wiem czy nie jest droższy od ASO, ale to nie ważne.
Życzę wielu km bezawaryjnej jazdy.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

...a w Ząbkach k/Warszawy spawanie naderwanego kielicha 100 złotych. Spawanie naderwanego, bo dzień wcześniej ten sam mechanik sprawdzając pobieżnie zawieszenie zauważył pęknięcie. Wprawny mechanik wymieniając klocki potrafi na dwie sekundy oderwać od nich wzrok i zerknąć na newralgiczne miejsca dookoła. Autoryzowane Stacje Obsługi nie potrafią NAPRAWIAĆ, one tylko WYMIENIAJĄ części, krojąc klientów jak za zboże, bo przecież ktoś za te automaty do kawy i skajowe kanapy musi zapłacić.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
mietek 111
Posty: 57
Rejestracja: 23 kwie 2010, o 20:31
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mietek 111 »

ja też jestem w gronie użytkowników urwanego kielich , wszystko już naprawione kielich w aso lublin 110zł, moje pytanie brzmi czy po takim zabiegu musze ustawić zbieżność i geometrie bo tak jakby auto ucieka na lewo i nie trzyma toru jazdy powyżej 120 pływa po drodze przed usterką kielicha wszystko było ok, luzów brak,
w 210 e 290 sprzedany
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

no to ja tez sie pochwale ze 3 dni temu naderwał mi sie lewy kielich... nie urwał tylko naderwał... ale kielich zdrowy tylko w miejscu łączenia z nadkolem przerdzewiało troszku i sie naderwał... mój ma 13 lat a nie 9 więc i tak uważam że nieźle ze dopiero teraz :) po pospawaniu chyba u najdroższego blacharza w okolicy (koszt 150zł) tez odczuwam że auto jakby zbieznośc miało rozjechaną więc wydaje mi się że jednak by trzeba było zrobić zbieżnośc... takie moje zdanie.... tym bardziej ze tez czuje powyzej tam powiedzmy 100km/h lub na mokrej naiwerzchni nawet wczesniej że auto pływa a nie trzyma sie drogi... ja zrobie a ty jak uwazasz... koszt niewielki a przyczepnośc bardzo ważna rzecz...
no nie wspomne o zdzieraniu laczków przy złej żbiezności...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Chcę wzmocnić kielichy, mam warsztat i cena 200zł za 2 strony za wzmocnienie i zakonserwowanie. Gość mówi, że zna ten problem w tym modelu.

To dobra cena? Może pamiętacie ile płaciliście?
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
bonifacq
Posty: 2439
Rejestracja: 17 sty 2009, o 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bonifacq »

wasiliew pisze:Chcę wzmocnić kielichy, mam warsztat i cena 200zł za 2 strony za wzmocnienie i zakonserwowanie. Gość mówi, że zna ten problem w tym modelu.

To dobra cena? Może pamiętacie ile płaciliście?
wasiliew zadzwoniłem dzisiaj do kolesia tego który ma kontakt z tym mechanikiem z Wojnowa ,, to dobra cena , ten mi powiedział tyle samo 200 zł za dwie strony ,
Obrazek
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2010, o 12:42 przez bonifacq, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

Jutro wstawię zdjęcia w jaki sposób ja to zrobiłem i od paru lat nic się z kielichami nie dzieję (tzn wzmocniłem je). Koszt jaki włożyłem to prąd który pobrała spawarka. :-P

[ Dodano: 2010-09-01, 13:13 ]
U mnie to wygląda tak.
Obrazek
Obrazek
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

witam
wypadła mi ostatnio przednia lewa sprężyna i guma po wjeździe na próg zwalniający (nie jechałem wcale szybko), kolega mechanik obejrzał sprężynę i stwierdził że jest dobra (ta guma tylko trochę popękana) stwierdził też że te sprężyny często wypadają ponieważ w mercedesach sprężyna i amorek są osobno-czyli amorek nie przechodzi przez środek sprężyny. czy to ma sens według Was?? nie sprawdzałem jeszcze kielicha ale ten typek otworzył maskę i zajrzał od góry czy nic nie wybiło i stwierdził ze jest OK.....
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Cove nie ma takiej opcji aby przy sprawnym aucie sprężyna wypadła.
Przyczyny mogą być 3:
1. Urywa się kielich i jego odchył powoduje luke.
2. Pękła sprężna i wypadła bo jest krótsza.
3. Pękł amortyzator przez co nie ogranicza opadania wachacza.

Ja obstawiam opcje 1 i 2.

P.S. Kielich w w210 nie wychodzi pod maską (to nie mcpherson). Zmień fachowca bo gość nie ogarnia tematu a to jego stwierdzenie potwierdza brak kompetencji.
cove
Posty: 20
Rejestracja: 6 sie 2009, o 02:36
Lokalizacja: west midlands

Post autor: cove »

sprężyna jest dobra-opinia 3 różnych mechaników wiec to może być kielich. czy jest to część do kupienia i czy jest przykręcana czy trzeba ją spawać???

dziękuje za zainteresowanie!!!
1997 Mercedes Benz E class Classic
2.0 Petrol
Manual
Engine Model: M111.942
WDB2100352A504413
Kluczyk "Rybka"
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Kielich kupujesz w ASO za około 130 zł i jest on przyspawany do ramy auta.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości