Chip tuning

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

w211 v6 3.0

Szczerze Ci powiem mówiłem mu to samo ale jak się nie rozumie to co ja zrobie :D
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Giero pisze:http://vtech.pl/katalog
Bezpiecznie 30KM i 50 niutków.Po co kupować 2,2 a potem kombinować jak są fabrycznie mocniejsze jednostki.3,2 zaczipować to rozumiem..

[ Dodano: 2010-06-23, 14:42 ]
westowaty pisze:320 ma 570 Nm.
Tu chodziło o W211. Ale idąc tym tokiem myślenia to po co kupować 3,2 CDI i czipować jak można 4,2 CDI, które w serii ma 314km i 730Nm + dźwięk V8.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

kowal miałem przyjemnośc jeździć 420 CDI bez chipa pali asfalt do 80kmh a po chipie było 360 koni i 910 Nm to już się nei dało jechać a licznik to szedł jak szalony.
Ojciec ma 400 CDI to ponoć ma 700 Nm ale przyśpieszenie przynamniej mamy takie odczucie to lepsze w moim ale nie wiem może mi się wydaje.
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
klonas
Posty: 92
Rejestracja: 23 sie 2008, o 02:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: klonas »

Patrzcie jak ładnie
http://eng.smchiptuning.com/3025/merced ... -d-2-5-113
to do wersji 2.5D szału nie ma ale zawsze coś :)
WDB2100101A375257
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

no tak... nie ma to jak jechac do bylej yugosławii chipowac auto
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
ghost1971
Posty: 21
Rejestracja: 18 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ghost1971 »

S210 E220 CDI 98' ASB - VIN: WDB2102061A812776
joystic
Posty: 38
Rejestracja: 4 maja 2011, o 20:48
Lokalizacja: Irlandia

Odp

Post autor: joystic »

Ja założyłem takiego chipa. Nie żeby od razu jakaś wyścigówka się zrobiła z auta , ale musze przyznać , że silnik jest bardziej elastyczny no i jakieś 10 kucy przybyło. Podpina się do lambdy i już. W sumie moge polecić.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Re: Odp

Post autor: allias »

joystic pisze:Ja założyłem takiego chipa. Nie żeby od razu jakaś wyścigówka się zrobiła z auta , ale musze przyznać , że silnik jest bardziej elastyczny no i jakieś 10 kucy przybyło. Podpina się do lambdy i już. W sumie moge polecić.
To nie zaden chip tuning tylko oszukiwanie sygnalow odpowiednich sensorow. A te 10 koni to mozesz sobie miedzy bajki wlozyc bez wykresu przed i po bo rownie dobrze po zalozeniu moze to byc tylko kwestia sugesti ale fakt ze mocniej mu depnoles i cieszysz sie bo zrobiles cos dla auta.

Osobiscie uwazam ze taki tuning to najgorsze co moze byc. Kupujesz cos "tanio", instalujesz bez sprawdzenia jaki to ma wplyw na silnik i dawkowanie paliwa i powietrza i jezdzisz do czasu kiedy cos sie nie zch...ani. Ale powodzenia. :-P

PS. Szczegolnie w benzynie nie osiagniesz 10 koni od tak sobie a mieszanka bedzie miala znaczenie dla spalania stukowego i bezpieczenstwa twoich cylindrow.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
joystic
Posty: 38
Rejestracja: 4 maja 2011, o 20:48
Lokalizacja: Irlandia

odp

Post autor: joystic »

Miałem takiego chipa w beemce - benzynie
Miałem takiego chipa w lagunie - benzynie
Teraz mam w mercedesie - benzynie.
Byłem beemką na hamowni i wykazał przyrost o 17 koni. Silnik był bardziej elastyczny i nawet na oko czuć było różnice.
Każdy z tych chipów kosztował sporo. Do bmw np. 165 euro - jeśli już mowa o pieniądzach.
No i tyle w tym temacie...
joystic vel black
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Re: odp

Post autor: allias »

joystic pisze:Miałem takiego chipa w beemce - benzynie
Miałem takiego chipa w lagunie - benzynie
Teraz mam w mercedesie - benzynie.
Byłem beemką na hamowni i wykazał przyrost o 17 koni. Silnik był bardziej elastyczny i nawet na oko czuć było różnice.
Każdy z tych chipów kosztował sporo. Do bmw np. 165 euro - jeśli już mowa o pieniądzach.
No i tyle w tym temacie...
A sprawdzales mieszanke? Jesli tak to poprosze o wydruk. Bo takie chip montowane "na wlasna reke" to nic innego jak obcinanie wartosci sygnaly czytanego z sensora i przez to ECU albo daje ubozsza lub bogatsza dawke paliwa. W benzyniaku miesznaka musi byc 14.7:1 ale sonda lambda tylko czyta roznice ponad lub ponizej ta wartosc. Jesli biezesz sie za tuning w benzynie to musisz miec pewnosc ze ta mieszanka nie jest mniejsza czyli >14.7 powietrza i 1 mierka paliwa - bo wtedy zaczynasz spalac stukowo i masz sznase stopic swoje cylindy lub uszkodzic cos innego. Jesli mieszanka bedzie z wieksza iloscia paliwa >11 dawek powietrza na 1 jedna paliwa to bedzie ci "smrodzil" i zobaczysz czarna rure i wiecej bedzie mul niz rakieta.

Te wpinane chipy najczesciej zmieniaja opornosc ukladu redukujac sygnal i wcale nic nie zmieniajac w ECU gdzie tak naprawde powinno sie zmieniac. Jezdziles tamtymi autami.... oki - ciekawy jestem jak terazniejsi wlasciciele. Bo ja nigdy w zyciu nie zamontowalbym tego na moje auto.

PS. A to co mowisz ze miales 17 koni to jedno sie nauczylem tuningujac za wielka woda - bez wykresu mnie nie przekonasz. W benzynie rzadko udaje sie wycisnac wiecej bez modyfikacji wydechu, dolotu, walkow czy innych komponentow. Dopuki nie bede widzial dowodow to w to nie uwieze i wszystkim bede odradzal kupowanie wlasnie takich wynalazkow.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Mariusz5394
Posty: 132
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:49
Lokalizacja: Nysa

zap

Post autor: Mariusz5394 »

Czy ktoś mugłby mi doradzić gdzie montuje sie takiego chipa w mercedesie w210 E300TD http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... AQ:DE:1123 ??
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Mariusz5394 ja Ci nie pomogę, ale jak juz się uporasz z tematem to daj znać jak subiektywne odczucia.

[ Dodano: 2011-10-20, 22:11 ]
Wlasnie poczytałem o tym trochę, to ponoć zwykły rezystor w plastikwym pudelku, kosztujący 50gr w detalu. Oszukuje sygnał temp. silnika. Generalnie niepolecam jeżeli to prawda..
dloogi
Posty: 44
Rejestracja: 10 gru 2011, o 14:29
Lokalizacja: internet

Post autor: dloogi »

Dzisiaj wrócilem ze Słupska z firmy PITSTOP. Seryjnie moj E320 CDI mial 210 koni i 450 nm .
Po modyfikacjach udało nam sie osiągnąc 242KM i 590 nm. Wrazenia z jazdy niesamowite :)
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

dloogi pisze:Dzisiaj wrócilem ze Słupska z firmy PITSTOP. Seryjnie moj E320 CDI mial 210 koni i 450 nm .
Po modyfikacjach udało nam sie osiągnąc 242KM i 590 nm. Wrazenia z jazdy niesamowite :)
Zmieli skrzynie i to szybciej niż myślisz.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
dloogi
Posty: 44
Rejestracja: 10 gru 2011, o 14:29
Lokalizacja: internet

Post autor: dloogi »

2 lata gwarancji na to , ze modyfikacja nie uszkodzi silnika oraz innych podzespołów. To nie jest jakaś tam wstawka tylko napisana mapa od samego początku do tego egzemplarza. Modyfikacja pisana przez tunerów z ProfiTunning Słowacja , pod uwagę zostały wzięte zużycie silnika , skrzyni oraz innych podzespołów .Uważam więc , że jesteś w błędzie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości