Chip tuning

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

martinho87
Posty: 19
Rejestracja: 5 sty 2011, o 15:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: martinho87 »

co do tematu, jestem po wizycie na hamowni, pomiar wykazał 174 km i 326 NM co jest dobrym wynikiem, był problem z pomiarem ze względu na redukowanie do 3 po agresywniejszym wciśnięciu pedała, porównując mój wynik z innym 30.td to wyszedł lepiej (170 km i 315nm). Po hamowaniu mechanik wymontował komp i zabrał się za pisanie programu, potrwało to ponad 4 godziny i kiedy program był wstępnie przygotowany okazało się że kostki eeprom fabryczne są za małe (czy jakoś tak) nie przyjmują nowego oprogramowania (załączało tryb awaryjny) niestety tuner na miejscu nie posiadał odpowiednich kostek, zostały przygotowane tylko gniazda, teraz muszę chwilę poczekać aż ściągnie odpowiednie. Program wstępnie napisany na około 205-210 km, tak ma być bezpiecznie dla turbiny która to jest za mała na większe obciążenie.
Jeżeli uda się nam zrobić chip to wrzucę wykresy i podzielę się wrażeniami
E 300 TD KOMBI 97r. WDB2102251A484577
Wrażenia z jazdy Gwiazdą- bezcenne!
za wszystko inne zapłacisz kartą:)
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

ja rozumiem że koni ci ubyło na rzecz momentu... taki miałeś zamiar?


aaa i ciekawostka! poczytałem dane tech i okazuje sie że trzyseta turbo ma 210Nm a 290-tka 300Nm ;) a jak wiadomo jezdzi sie momentem :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

martinho87 pisze:rogram wstępnie napisany na około 205-210 km, tak ma być bezpiecznie dla turbiny która to jest za mała na większe obciążenie.
Jeżeli uda się nam zrobić chip to wrzucę wykresy i podzielę się wrażeniami
Turbina turbiną. A jak skrzynia?
jarecki500 pisze:
aaa i ciekawostka! poczytałem dane tech i okazuje sie że trzyseta turbo ma 210Nm a 290-tka 300Nm ;) a jak wiadomo jezdzi sie momentem :)
Musiał się wkraść jakiś błąd, bo 210Nm to ma wolnossące 3.0d ;) 300 td ma 330 Nm
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
martinho87
Posty: 19
Rejestracja: 5 sty 2011, o 15:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: martinho87 »

3.0td ma 177km i 330nm, tak jak pisałem wynik z hamowni nie jest w 100 % dokładny, co do skrzyni to nie wiem, nie będziemy w nią ingerować. pewnie będę pierwszy który sprawdzi jak długo wytrzyma po chipie :niepewny:
E 300 TD KOMBI 97r. WDB2102251A484577
Wrażenia z jazdy Gwiazdą- bezcenne!
za wszystko inne zapłacisz kartą:)
Mariusz5394
Posty: 132
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:49
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Mariusz5394 »

Ja też wczoraj zrobiłem chipa w swoim mercedesie w210 E300 td.Wrarzenia są lecz niemam zabardzo jak sprawdzici bo jest ślisko.Pomodyfikacji oprogramowania w sterowniku 204 konie.
Awatar użytkownika
Sebekw208
Posty: 848
Rejestracja: 15 lip 2010, o 19:34
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Sebekw208 »

Uhuhu, szalonych krówek przybywa :hyhy:
Mercedes-Benz

W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925

W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Lisander »

Mariusz5394 pisze:Ja też wczoraj zrobiłem chipa w swoim mercedesie w210 E300 td.Wrarzenia są lecz niemam zabardzo jak sprawdzici bo jest ślisko.Pomodyfikacji oprogramowania w sterowniku 204 konie.
To czekamy na jakiś filmik jak jeździ po czipie :D . A wogóle jakie są koszta takiej zabawy ???
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
Mariusz5394
Posty: 132
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:49
Lokalizacja: Nysa

odp

Post autor: Mariusz5394 »

Ja zapłacilem 650 zł w Nysie.Czas modyfikacji z jazdami prubnymi i dobierania najlepszego odpowiadającego oprogramowania do tego auta to 4 godz.
Lisander
Posty: 610
Rejestracja: 14 lip 2010, o 09:43
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Lisander »

To nie dużo myślałem że więcej :) . Jak nie sprzedam auta to przed wakacjami też zastosuje w swoim taką kurację. A może sprzedam bo jeden gościu się napalił na moje auto i dobre pieniądze mam dostać za niego, ale jeszcze nic nie wiadomo. Dzięki i pozdrawiam :)
Mercedes W210 2.9TD 96r sedan srebrny gniotek :D
WDB2100171A216425

Mercedes W201 2.0D 87rok klasyk ;)
WDB2011221F356794

Mercedes W124 220TE 93rok
WDB1240821F248884 - sprzedany

Mercedes S210 3.0TD combi 98 rok Avantgarde
WDB2102251A581895 - był
martinho87
Posty: 19
Rejestracja: 5 sty 2011, o 15:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: martinho87 »

Mariusz, robiłeś pomiary na hamowni? jak u ciebie one wyszły automacie?
E 300 TD KOMBI 97r. WDB2102251A484577
Wrażenia z jazdy Gwiazdą- bezcenne!
za wszystko inne zapłacisz kartą:)
Gattuso
Posty: 126
Rejestracja: 27 cze 2010, o 12:36
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Gattuso »

Witam :) zwiększał ktoś osiągi koni mechanicznych oraz momentu w silnikach benzynowych :) ?
Mercedes w210 E200/ 96
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

wykonalne,nieopłacalne.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
SzybkiLopez
Posty: 178
Rejestracja: 3 sie 2011, o 18:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: SzybkiLopez »

Jeśli mowa o benzynce z kompressorem to można za 500zł kupić nakładkę na koło pasowe = większe obroty kompressora = większe doładowanie = większa moc.
Temat jest rozgryziony na forum CLK.


W wolnossącej benzynie trzeba mieć wiadro pieniędzy żeby 'dodać koksu'
W209 2006 CLK 320 CDI Avantgarde + Sport
W210 2001 E 320 CDI Avantgarde
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

= zdecydowanie szybsze zużycie silnika /jak już jesteśmy przy =/
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
SzybkiLopez
Posty: 178
Rejestracja: 3 sie 2011, o 18:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: SzybkiLopez »

Prędzej kompresora, ale ktoś kto dłubie coś przy silniku celem zwiększenia mocy musi sie liczyć z tym że prędzej coś padnie tak już jest , nie ma rzeczy pancernych.
W209 2006 CLK 320 CDI Avantgarde + Sport
W210 2001 E 320 CDI Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości