zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Moja rada, zdjąć głowicę i wymienić, lub oddać do do fachowca.Najczęściej ludzie zajmujący się obróbką silników mają (Heli-Coli)-gwinty naprawcze.Przy krzywo rozwierconym otworze
już świecy nie uszczelnisz.Potrzebne jest wtedy dokładne ustawienie kąta otworu.
W każdym większym mieście na 100% jest taki zakład.
już świecy nie uszczelnisz.Potrzebne jest wtedy dokładne ustawienie kąta otworu.
W każdym większym mieście na 100% jest taki zakład.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Ile moze kosztowac tulejka na swiece zarowa poniewaz po zabiegu wykrecania urwanej swiecy, po kilka dniach uslyszalem syczenie a reklamujac usluge u mechanika potwierdzil nieszczelnosc. Jest do zrobienia.
Podobno tulejki sa nie do kupienia w polsce. Koszt tulejki 20 euro (ale stargowalem do 40 pln) - poprawka gratis. chcialbym przekonac sie o uczciwosci mechanika.
Prosze o pomoc
Podobno tulejki sa nie do kupienia w polsce. Koszt tulejki 20 euro (ale stargowalem do 40 pln) - poprawka gratis. chcialbym przekonac sie o uczciwosci mechanika.
Prosze o pomoc
-
- VIP
- Posty: 238
- Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
- Lokalizacja: Szczecin
Tulejki są jak najbardziej do kupienia w Polsce. Inna kwestia to ich cena. Komplet naprawczy z kilkoma tulejkami jednego rozmiaru to wydatek około 300 - 450 PLN. Dodaj do tego pracę plus kilka innych narzędzi których komplet nie zawiera a bez których ni jak nie da się tulejki osadzić i wyjdzie kosmos do kwadratu. Samodzielnego montażu odradzam serdecznie.
Patent wydaje się mieć sens. A co gdyby tak rozwiercic świece tak ja sugeruje ta instrukcja i wkrecic w nią śrube ale z lewym gwintem. Czyli gdybyśmy juz ja wkrecili do oporu to ona wykrecala by nam świece bo gwint jest w przeciwna stronę. Tak się nad tym zastanawiam ale nie wiem czy ryzykować bo nie chce uszkodzić głowicy. Pytam bo od dwóch dni walczę z wymiana świeczek w moim S210 320 CDI no i na czwartym cylindrze się ukręcila :-(strendel pisze:jeżeli chodzi o patent na wykrecanie urwanej świecy, to idea jest taka aby nagwintować ją od srodka i wyciagnąć na srubie. Najwazniejsze w tym wszystkim jest aby odpowiednio rozwiercic część gwintowaną swiecy coby nie uszkodzić głowicy w przypadku gdy urwała się sama "nakrętka" świecy a gwint został w głowicy.
tu operacja krok po kroku: http://sites.google.com/site/alanmcreyn ... cedesom606
Pierwszy, drugi, piąty i szósty bez najmniejszych problemów. Trzeci cylinder po dwugodzinnej walce tez poszedł a czwarty niestety :-(. Zauważyłem, ze na trzecim po wykreceniu sama świeca nie chciała wyjść tylko ciasno siedziała w gniezdzie i musiałem ja wykrecac aż do samego żarnika?! Okazało się ze w środku był straszny nagar, sadza. Pewnie dlatego szło tak opornie. Podejrzewam, ze z czwarta jest podobny problem i dlatego się ukręcila. Czeka mnie jeszcze przegwintowanie tego trzeciego gniazda bo nowa świeca wkreca się tylko do połowy a potem jest cieżko a nie chce tej nowej tez ukręcić.
Co Panowie myślicie o tym patencie z lewym gwintem
S210 320CDI WDB2102262B196202
Sprinter 211CDI
W168 160
W124 250D
W123 300D
Sprinter 211CDI
W168 160
W124 250D
W123 300D
donboss, taka była moja pierwsza myśl ,ale sposób przedstawiony jest o tyle łatwiejszy ,że najprostszymi narzędziami każdy to zrobi - zakładając oczywiście ,że wywierci prosto otwór w świecy ...
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg
560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Chłopy, dajcie zarobic fachowcom! Bo będzie was to kosztowało.
Ja kiedyś naprawiałem starą Practicę [ap. fotogr. dla młodszych kolegów] no i skończyło sie u fachowca. Kosztowało kupe kasy. Ojciec do teraz nie wie o tym.
Hej!
Ja kiedyś naprawiałem starą Practicę [ap. fotogr. dla młodszych kolegów] no i skończyło sie u fachowca. Kosztowało kupe kasy. Ojciec do teraz nie wie o tym.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Polecam zamrażacz (NIGDY NIE UŻYWAĆ NA CIEPŁY SILNIK) np firmy Wurth w spraye.
Zamraża do minus 50 stopni.Napewno świeca potraktowana takim liksirem będzie mniej oporna przy wykręcaniu.Dobrze jest tez jak ktoś dobrze napisał w innym wątku przez kilka dni urzywać preparatów penetrujących.Sam sie przekonałem że dobrz jest też na dzień lub dwa obłożyć zapieczoną śrubę ( świecę itp ) szmatką nasączoną naftą.
Osobiście stosuje te metody przy zapieczonych śrubach i wiem co mówie.
Nie chodziło mi o reklame w/w firmy.Stosuje ich produkty i wiem że są doskonałej jakości.Przysłowiowa "wóda" ma gorsze włąściwości penetrujące.
Zamraża do minus 50 stopni.Napewno świeca potraktowana takim liksirem będzie mniej oporna przy wykręcaniu.Dobrze jest tez jak ktoś dobrze napisał w innym wątku przez kilka dni urzywać preparatów penetrujących.Sam sie przekonałem że dobrz jest też na dzień lub dwa obłożyć zapieczoną śrubę ( świecę itp ) szmatką nasączoną naftą.
Osobiście stosuje te metody przy zapieczonych śrubach i wiem co mówie.
Nie chodziło mi o reklame w/w firmy.Stosuje ich produkty i wiem że są doskonałej jakości.Przysłowiowa "wóda" ma gorsze włąściwości penetrujące.
czlenio WDB2102161B102802
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
za Rybnikiem , a pzred Wodzisławiem masz goscia co jezdzi i na miejscu u klienta wymienia urwane swiece , koszt niestety 500 zł pisałem o tym w temacie " urwana swieca zarowa " do kolegi wlasnie przyjezdza w wtorek - jezdzi po polsce , jak daleko - nie wiem .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Mam podobną sytuację, ale mam już rozwierconą, czy nawierconą świecę i w to miejsce wstawioną mniejszą. Przy zapalaniu jednak silnik tak przez 20-30s rwie co chwila. Później to już chodzi ładnie. Chciałem się zapytać jednak czy ma się sprawić, żebym znów mógł montować wszędzie identyczne świece, czyli do stanu pierwotnego go przywrócić? Dodatkowo kosztem raczej niewielkim ;]
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
a ja sie musze pochwalic ze wymienialem juz 4 swiece i kazda sie odkrecala tak jak by wczoraj byla wkrecona :-D a na nowe dalem smar miedziany i zobaczymy jak to bedzie po czasie :mrgreen:
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
ZGi, zapraszam do siebie , niech z moimi Ci też tak pójdzie bo boje się je ruszać
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg
560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale mocno odradzam smar miedziany do świec. Z tego co wiem miedź z aluminium wchodzi w reakcję i świece się zapiekają.ZGi pisze:a ja sie musze pochwalic ze wymienialem juz 4 swiece i kazda sie odkrecala tak jak by wczoraj byla wkrecona :-D a na nowe dalem smar miedziany i zobaczymy jak to bedzie po czasie :mrgreen:
Prawdopodobnie to właśnie taki smar wprawił, że miałem urwaną świecę i przeszedłem całą "przyjemność" z rozwiercaniem, gwintowaniem itp. Obecnie jedną świecę mam nieoryginalną (od BMW ponoć), ale działa i jest ok, poza tym, że zapłaciłem 700zł za to jest dobrze
Pozdrawiam
W210 1996r. E300D AVANTGARDE
VIN WDB2100201A180734
VIN WDB2100201A180734
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości