zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Moja rada, zdjąć głowicę i wymienić, lub oddać do do fachowca.Najczęściej ludzie zajmujący się obróbką silników mają (Heli-Coli)-gwinty naprawcze.Przy krzywo rozwierconym otworze
już świecy nie uszczelnisz.Potrzebne jest wtedy dokładne ustawienie kąta otworu.
W każdym większym mieście na 100% jest taki zakład.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Ile moze kosztowac tulejka na swiece zarowa poniewaz po zabiegu wykrecania urwanej swiecy, po kilka dniach uslyszalem syczenie a reklamujac usluge u mechanika potwierdzil nieszczelnosc. Jest do zrobienia.
Podobno tulejki sa nie do kupienia w polsce. Koszt tulejki 20 euro (ale stargowalem do 40 pln) - poprawka gratis. chcialbym przekonac sie o uczciwosci mechanika.
Prosze o pomoc
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

Tulejki są jak najbardziej do kupienia w Polsce. Inna kwestia to ich cena. Komplet naprawczy z kilkoma tulejkami jednego rozmiaru to wydatek około 300 - 450 PLN. Dodaj do tego pracę plus kilka innych narzędzi których komplet nie zawiera a bez których ni jak nie da się tulejki osadzić i wyjdzie kosmos do kwadratu. Samodzielnego montażu odradzam serdecznie.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Chcialem sie upewnic. A zatem czekam az moj mechanik otrzyma zamowiona paczke z tymi tulejkami. Nie zamierzam sam grzebac ;-)
donboss
Posty: 13
Rejestracja: 1 sie 2010, o 16:58
Lokalizacja: Oxford

Post autor: donboss »

strendel pisze:jeżeli chodzi o patent na wykrecanie urwanej świecy, to idea jest taka aby nagwintować ją od srodka i wyciagnąć na srubie. Najwazniejsze w tym wszystkim jest aby odpowiednio rozwiercic część gwintowaną swiecy coby nie uszkodzić głowicy w przypadku gdy urwała się sama "nakrętka" świecy a gwint został w głowicy.
tu operacja krok po kroku: http://sites.google.com/site/alanmcreyn ... cedesom606
Patent wydaje się mieć sens. A co gdyby tak rozwiercic świece tak ja sugeruje ta instrukcja i wkrecic w nią śrube ale z lewym gwintem. Czyli gdybyśmy juz ja wkrecili do oporu to ona wykrecala by nam świece bo gwint jest w przeciwna stronę. Tak się nad tym zastanawiam ale nie wiem czy ryzykować bo nie chce uszkodzić głowicy. Pytam bo od dwóch dni walczę z wymiana świeczek w moim S210 320 CDI no i na czwartym cylindrze się ukręcila :-(
Pierwszy, drugi, piąty i szósty bez najmniejszych problemów. Trzeci cylinder po dwugodzinnej walce tez poszedł a czwarty niestety :-(. Zauważyłem, ze na trzecim po wykreceniu sama świeca nie chciała wyjść tylko ciasno siedziała w gniezdzie i musiałem ja wykrecac aż do samego żarnika?! Okazało się ze w środku był straszny nagar, sadza. Pewnie dlatego szło tak opornie. Podejrzewam, ze z czwarta jest podobny problem i dlatego się ukręcila. Czeka mnie jeszcze przegwintowanie tego trzeciego gniazda bo nowa świeca wkreca się tylko do połowy a potem jest cieżko a nie chce tej nowej tez ukręcić.
Co Panowie myślicie o tym patencie z lewym gwintem
S210 320CDI WDB2102262B196202
Sprinter 211CDI
W168 160
W124 250D
W123 300D
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

donboss, taka była moja pierwsza myśl ,ale sposób przedstawiony jest o tyle łatwiejszy ,że najprostszymi narzędziami każdy to zrobi - zakładając oczywiście ,że wywierci prosto otwór w świecy ...
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Chłopy, dajcie zarobic fachowcom! Bo będzie was to kosztowało.
Ja kiedyś naprawiałem starą Practicę [ap. fotogr. dla młodszych kolegów] no i skończyło sie u fachowca. Kosztowało kupe kasy. Ojciec do teraz nie wie o tym.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
czlenio
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 22 lis 2008, o 05:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czlenio »

Polecam zamrażacz (NIGDY NIE UŻYWAĆ NA CIEPŁY SILNIK) np firmy Wurth w spraye.
Zamraża do minus 50 stopni.Napewno świeca potraktowana takim liksirem będzie mniej oporna przy wykręcaniu.Dobrze jest tez jak ktoś dobrze napisał w innym wątku przez kilka dni urzywać preparatów penetrujących.Sam sie przekonałem że dobrz jest też na dzień lub dwa obłożyć zapieczoną śrubę ( świecę itp ) szmatką nasączoną naftą.
Osobiście stosuje te metody przy zapieczonych śrubach i wiem co mówie.

Nie chodziło mi o reklame w/w firmy.Stosuje ich produkty i wiem że są doskonałej jakości.Przysłowiowa "wóda" ma gorsze włąściwości penetrujące.
czlenio WDB2102161B102802
Awatar użytkownika
DirtyHarry
Posty: 708
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: DirtyHarry »

Jak już gdzieś pisałem przy wykręcaniu takich świec istnieje poważne ryzyko że coś pójdzie nie tak i trzeba będzie zdejmować głowicę,wtedy lepiej gdy auto stoi u dobrego mechanika z doświadczeniem. ;-)
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

za Rybnikiem , a pzred Wodzisławiem masz goscia co jezdzi i na miejscu u klienta wymienia urwane swiece , koszt niestety 500 zł pisałem o tym w temacie " urwana swieca zarowa " do kolegi wlasnie przyjezdza w wtorek - jezdzi po polsce , jak daleko - nie wiem .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Mam podobną sytuację, ale mam już rozwierconą, czy nawierconą świecę i w to miejsce wstawioną mniejszą. Przy zapalaniu jednak silnik tak przez 20-30s rwie co chwila. Później to już chodzi ładnie. Chciałem się zapytać jednak czy ma się sprawić, żebym znów mógł montować wszędzie identyczne świece, czyli do stanu pierwotnego go przywrócić? Dodatkowo kosztem raczej niewielkim ;]
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

a ja sie musze pochwalic ze wymienialem juz 4 swiece i kazda sie odkrecala tak jak by wczoraj byla wkrecona :-D a na nowe dalem smar miedziany i zobaczymy jak to bedzie po czasie :mrgreen:
zamo111
Posty: 205
Rejestracja: 4 paź 2010, o 12:02
Lokalizacja: opole

Post autor: zamo111 »

ZGi, zapraszam do siebie , niech z moimi Ci też tak pójdzie bo boje się je ruszać :P
http://images40.fotosik.pl/341/2e21fa08fee87ead.jpg

560CE 90'
320CDI 01'
500SEL 81'
Mercedes Best Fan
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

nie nie, dzieki :mrgreen: wole w swoim grzebac :mrgreen:
Jafer
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2009, o 13:42
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Jafer »

ZGi pisze:a ja sie musze pochwalic ze wymienialem juz 4 swiece i kazda sie odkrecala tak jak by wczoraj byla wkrecona :-D a na nowe dalem smar miedziany i zobaczymy jak to bedzie po czasie :mrgreen:
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale mocno odradzam smar miedziany do świec. Z tego co wiem miedź z aluminium wchodzi w reakcję i świece się zapiekają.
Prawdopodobnie to właśnie taki smar wprawił, że miałem urwaną świecę i przeszedłem całą "przyjemność" z rozwiercaniem, gwintowaniem itp. Obecnie jedną świecę mam nieoryginalną (od BMW ponoć), ale działa i jest ok, poza tym, że zapłaciłem 700zł za to jest dobrze :)

Pozdrawiam
W210 1996r. E300D AVANTGARDE
VIN WDB2100201A180734
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości