zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Ktora z foto swiec jest bardziej podatna na zapiekanie(i urywanie sie)Porownac odleglosc gwintow do elementu grzejnego; wowczas panaceum Kolegi szkieletor staje sie bardziej zrozumiale? :cwaniak:
Załączniki
do 124
do 124
swieca krotka.jpg (8.71 KiB) Przejrzano 1721 razy
stosowana do 210
stosowana do 210
swieca dluga.jpg (6.13 KiB) Przejrzano 1721 razy
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Im dłuższa tym szybciej się urywa, nie tylko w MB. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Dokładnie

[ Dodano: 2012-02-17, 20:00 ]
Długa i cienka
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Mowimy o zapiekaniu(urywanie sie jest jego powodem, skutkiem,nastepstwem)Oczywiscie nie jest to imperatyw.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Szkieletor-- rzeczywiście skromniś! Wiaderka świeczek na choinkę!

Gdzie trzyma??? Na gwincie, czy tuleja poniżej gwintu??
Jeżeli tuleja to chyba gorzej. Zanim penetrator tam dojdzie przez gwint może byc za późno.
Gwint jest dość daleko a w strefe spalania wchodzi tylko szpicek jak mnienam??

Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

baca pisze:
Gdzie trzyma??? Na gwincie, czy tuleja poniżej gwintu??


Hej!
Sadze ,ze trzyma(zapieka sie) ponizej gwintu(na tuleii), na odcinku pomiedzy gwintem a elementem grzejnym. Poniewaz gdyby zjawisko zapiekania sie swiec li tylko bylo na gwincie to wykrecanie swiec w 124(krotkich) rowniez byloby problemem. (wykluczam przypadki szczegolne)

Kolega szkieletor napisal, ze wykreca swiece podgrzewajac je.(pewno palnikiem; do jakiej temperatury - do czerwonosci - gdyby zechcial opisac)
(abstra...,od opisu (przypadek szczegolny) wykrecenia 1 swiecy u Kolegi noc, tu tylko odwiert , badz demont. glowicy)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

Witam.Jeszcze raz napiszę Kolegom w czym jest problem z tymi i nie tylko tymi świeczkami.NAGAR na świecy i wykręcając zawija się blokując świecę.Proponowałem metodę prawo lewo,która powoduje kruszenie nagaru ale jak go jest za wiele to i ta metoda nic nie pomoże i świece zablokuje.Wymiana świec nie polega tylko na wykręceniu i wkręceniu nowej trzeba zawsze dopilnować MECHANIKA aby gniazdo świecy było wyczyszczone a zwłaszcza miejsce gdzie świeca uszczelnia aby nie było możliwości gromadzenia się nagaru.Wykręcam świece na gorącym silniku bo gorąca głowica zawsze trochę popuści tak jak przy wymianie prowadnic zaworowych na zimnej głowicy walisz jak w kowadło i zaciągasz wybijając a na gorącej wybijesz bez problemu.Co do już urwanej to po rozwierceniu jest wyciągana ze względu na ten nagar.Nie ma takiej świeczki od M8 M9 M10 i jak u Was M12,której nie da się wydobyć.Wyjątek ukręcony WYKRENTAK i inne wynalazki,których nie da się rozwiercić ręcznie bez prowadzenia.Macie pytania co do tego tematu to piszcie postaram się w miarę mojej skromnej wiedzy na ten temat udzielić odpowiedzi.Pozdrawiam.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego, nie jestem na jednym forum i spotkaliśmy się "netowo" wiele razy.
Mimo wielu rad "net" niektórych problemów ze świecami żarowymi nie rozwiążemy i niektóre świece zawsze mimo porad urwą się.Tak jak pisałeś do urwanej tylko fachowiec taki jak Ty.
Amatorzy "przygód" zapłacą głowicą. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Szkieletor i inni : czy otwór w bloku aluminium np. fi 10 mm ogrzany z 20 do 120 stC sie zmniejszy, zwiększy czy pozostanie bez zmian??????

Pytanie za 2 złote!

Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
szkieletor
Posty: 36
Rejestracja: 19 mar 2011, o 18:57
Lokalizacja: gdynia

Post autor: szkieletor »

Witam. Odpowiadam za te dwa zety:jak Koledze powiedzie się nagrzanie bloku do tem.120 stopni to moje uznanie.Wydaje mi się,że dyskusja jest o głowicy a blok to jest to coś pod nią z układem korbowo tłokowym.Jeżeli się mylę to przepraszam za zamieszanie.Kolego BACA za dwa zety myślę,że blondynka podpowie jak to zrobić aby uzyskać taką tem.silnika.Pozdrawiam.
TERMINATOR ŚWIEC ŻAROWYCH
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie doczytałeś się. "Bacy" chodziło nie o blok silnika tylko blok aluminium.
Teoretycznie cały "puc" się rozszerzy więc otwory się ścieśnią.Jednak jeżeli mowa o świecach
żarowych z korpusem stalowym wkręconych w gwint aluminiowej głowicy, to moja wiedza jest
zbyt mała żeby ocenić efekt o który prawdopodobnie chodzi.Tu potrzebny materiałoznawca,
ja jestem od obróbki skrawaniem i naprawy rzeczy nie - naprawialnych, jednym słowem konserwator zabytków. :hyhy: :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Ale jaja :P
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Śmiejesz się.Na pewno jest na ten temat kilka prac doktorskich.
To metalurgia.Wyższa szkoła jazdy. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kubica
Posty: 50
Rejestracja: 5 lut 2012, o 13:11
Lokalizacja: Koło

Post autor: Kubica »

Według mnie im temperatura glowicy nizsza tym lepiej. Wymienial ktos kiedys swiece na cieplym silniku. Zawsze gdy ostygnie sa luźniejsze co swiadczy ze otwór sie powieksza. Wszystkie materiały zbudowane sa z atomow, dostarczajac im energii w postaci ciepla wzbudza sie je do ruchu a skutkiem tego zwieksza sie dystans miedzy tymi atomami co oslabia ich wiazanie molekularne. Glowica staje sie bardziej podatna na zrywanie gwintu moniewaz wchodzi tu w gre budowa metali ciał stałych. Odstepy pomiedzy atomami sa wieksze. Wyobraźcie sobie ze trzymacie sie z kims czubkami palców, całymi dłoniami albo tak jak to tanczy sie Kankana. Kiedy macie wiecej siły. Wtedy kiedy jestescie blisko z kims i macie dobry kontakt. Tak samo temperatura ma wplyw na plastycznosc metali. Im wieksza tym bardziej plastyczne, czyli daja sie formowac, w naszym wypadku ukręcają sie gwinty. Ideałem byłoby nagrzać srubę z głowicą po czym schłodzić ją do minusowej temperatury to naruszy sadze w gwincie oraz zmniejszy swiece oraz powiekszy otwór w glowicy poniewaz atomy metalu beda sciagane w strone wiekszej masy, czyli od sruby w strone glowicy. Potem zaaplikowadc jakis plyn zmniejszajacy tarcie i ruchami prawo lewo wykrecac swiece. Jak ktos gwintowal otwory wie ze latwiej jest nagwintowac ruchami przeciwnymi skokowo niz przeciagac caly czas w jedna strone. Paradoks jest taki ze ja zanim odkrecam swiece zawsze staram sie ja troche dokrecic. Powracajac do miejsca wyjscia juz mam lekki skok i mozliwosc ruchów prawo lewo. A jeszcze lepiej gdyby odkrecac srube udarowo po kilka uderzeń w każdą stronę ale nie przesadzac z sila. Odkruszamy sadze i zmniejszamy ryzyko ukrecenia gwintu. Chyba ze udar nic nie daje wtedy pozostaje tylko recznie.
E280 W210 96r.
2.8 M104 ASB 722.5
WDB2100531A169588
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ja u siebie 4 na zimno.2 na gorąco na zimno nie poszłyby napewno. :zly:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 33 gości