Strona 2 z 6

: 28 lis 2010, o 07:59
autor: stanleym210
Z uwagi na głównie krótkie dystanse ja zawsze przed chłodnicę wkładam przekładkę, która powoduje szybsze nagrzewanie się chłodnicy i mniej pędzącej przez chłodnicę Arktyki do przedziału silnikowego.
Jednak po 30km silnik powinien mieć już właściwą temp. pracy.

: 28 lis 2010, o 18:32
autor: qoompel
sloncem32 pisze:to i tak macie niezle bo mi dzisiaj przy -10 nagrzal mi sie tylko do 70stopni a przejechalem ponad 30km,termostat?wisco?
Masz temp. otwarcia 87*C. Po przejechaniu takiego odcinka powinien się już nagrzać...

: 29 lis 2010, o 22:17
autor: iskat1973
Podłączając się do tematu....da radę samemu wymienić termostat w 2,2 cdi ???? Mechanik mój nie ma czasu bo tyle ma roboty tak więc....sam bym coś pogrzebał....
Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???

: 29 lis 2010, o 22:57
autor: ZGi
iskat1973 pisze:Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
a obiawy walnietego termostatu masz ?

: 30 lis 2010, o 20:42
autor: iskat1973
No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km

: 30 lis 2010, o 20:45
autor: sloncem32
Wymieniłem dzisiaj termostat pomogło temp silnika ok 85*c :-P

: 30 lis 2010, o 20:51
autor: Klosiak
Odnosnie rozgrzewania diesla (w sumie z benzynami tez ale one same z siebie szybciej sie nagrzewaja) to jest jeszcze jeden myk. Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.

: 30 lis 2010, o 22:27
autor: qoompel
Klosiak pisze:Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.
W zimę, z śniegiem na szybie i cienką warstwą lodu robię tak:
- odpalam auto, ciepły nawiew na szybę max, włączam ogrzewanie tylnej szyby
- zgarniam śnieg z CAŁEGO auta, w razie potrzeby polewam szyby zimną/letnią wodą
- wsiadam to mam już szyby czyste, robię kilka km i z nawiewów ciepłe powietrze. Koniecznie grzanie fotela :mrgreen:

Odkąd zasłoniłem 3/4 chłodnicy, to mam krótszy czas nagrzewania do optymalnej temp. Kartonu nie widać, a korzyść cieplna jest :mrgreen:

: 30 lis 2010, o 22:29
autor: fabek
Klosiak ma rację! silnik najszybciej się nagrzewa gdy nie oddaje ciepła do zimnej kabiny, także nawiewy wyłączamy. działa.

: 1 gru 2010, o 08:17
autor: iskat1973
Na Allegro można znaleźć termostaty do 2,2 cdi w różnych cenach - nawet od 80 zł do 180 zł za orginał. Te tańsze nie mają tej czarnej kostki do podłączenia i czy ogólnie jak tańszy to szajs made in china ??? Oto przykłady różnic :
http://allegro.pl/mercedes-c-e-klasa-w- ... 21316.html


http://allegro.pl/termostat-mercedes-kl ... 89503.html

: 1 gru 2010, o 09:30
autor: allias
iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
Jak dla mnie zdecydowanie termostat. Dopowiem Ci tylko ze u mnie palil okolo 9.5 (na trasie) teraz to juz walka pomiedzy 5.5 a 6.5 - w zaleznosci o temp i jak bardzo mam ochote przycisnac.

PS. Nie szukaj zamiennikow. Kup wlasciwy. Splaci ci sie po kilku tankowaniach a nie bedziesz musial wymieniac po raz drugi.

: 1 gru 2010, o 10:30
autor: smerf_ff
iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
Możesz sprawdzić czy przewód powrotny z chłodnicy jest ciepły.Jeśli tak to znaczy , że jest termostat częściowo otwarty i płynie dużym obiegiem.Wymontuj go i będzie widać-zresztą możesz go sprawdzić w naczyniu z gorącą wodą.

: 1 gru 2010, o 10:35
autor: merlin
iskat1973 W 220CDI generalnie zimą dłużej sie nagrzewa,silnik ma wysoką sprawnośc, jak byłem w warsztacie jakiś taksówkarz walczył z tym samym problemem wymienil termostat i było dalej to samo. Przeklinał że w niedogrzanym aucie marznie.

: 1 gru 2010, o 16:13
autor: moto18
Witam panowie mam pytanko .. Jak przyłożyłem chłodnice papierem to mam wpływ na dmuchanie powietrzem w kabinie bo chyba cos mi słabo dmucha nawiew autko to w 210 2.0 kompressor panel mam klimatronica..

: 1 gru 2010, o 16:31
autor: roberts150
Na początek wymień filtry kabinowe , przysłonienie chłodnicy na pewno nie ma na to wpływu ;-)