Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

tjwasiak pisze:
Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?
a co to niby da ?
Idac tym tokiem myslenia musiałbys jezdzic ciagle na nowych oponach .
rozumiem , ze Ty sprawdziłeś - podaj zatem wartosci zmierzone ? czekam i dobrze by było poparty jakimiś dowodami - bo napisac sobie to moze kazdy co chce !

tjwasiak pisze:Czyli jeśli zużyją Ci się tylko zewnętrzne klocki hamulcowe, a wewnętrzne będą miały 90% grubości to wymienisz tylko zewnętrzne?
A zastanowiles sie co piszesz ? kupisz klocek zewnetrzny ? NIE kupujesz komplet !! i z tej przyczyny jak juz masz to rozebrane to wymieniasz wszystko ! na nowe , bo lepiej ów w 90 % klocek wywalic czy odlozyc na półkę , niz nowy !
Po drugie w sprawnym aucie nie ma takiej róznicy w grubosci klocków.
W poprzednim aucie a Omedze padały mi dwie swieczki ! potem jeszcze zrobiłem 40 tys km i nic sie nie działo , oczywiscie padniete wymieniłem !! wiec ?
Zaoszczedziłem w prawdzie około tylko 80 zł , ale to są buty dla dziecka , albo dac im na kino ! a nie w heblisko ładować :mrgreen: (oczywiscie omege mialem slicznotke , jednak to tylko rzecz)

[ Dodano: 2009-12-06, 19:59 ]
wielecki pisze:Dla mnie sprawa jest prosta, kto nie widział jak może palić się nowa swieca i "wysłużona" być może nie zrozumie.
no ja widuje nader czesto i powiadam nie zdazyło mi sie od roku 1994 zauwazyc to co ty opisujesz ! wiec sie dziwie ! bo zawsze jak wykrecam to wykrecam wszystkie i srawdzam wlasnie na akumulatorze ,jak stare (sprawne) tak nowe swiecą tak samo ...

[ Dodano: 2009-12-06, 20:02 ]
jjankiello pisze:
bartpol1 pisze:a omomierz to mozna sobie w dupsko wsadzić :mrgreen:
Dziękuję, nie skorzystam... po prostu trzeba wiedzieć jak mierzyć świece... :mrgreen:
Zatem poprosze o instrukcje , moze sie wreszcie naucze i nie bede musiał ich wykrecac ! a w niektórych autach jest naprawde ciulaty dostep
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

bartpol1 pisze:Zatem poprosze o instrukcje , moze sie wreszcie naucze i nie bede musiał ich wykrecac ! a w niektórych autach jest naprawde ciulaty dostep
Czyli jednak :mrgreen:

No dobra - na poważnie: Najlepszą metodą sprawdzenia świecy bez wykręcania jest pomiar PRĄDU, jaki świeca pobiera... tylko do tego nie wystarczy marketowy multimetr za 20pln, który zmierzy max 10A prądu. Multimetr powinien obsłużyć przynajmniej 20A. Można kupić przyzwoite niemieckie multimetry już za 60pln na Allegro.
Multimetr, ustawiony na pomiar prądu stałego, wpinamy w szereg ze świecą, czyli jedna końcówka miernika do odpowiadającego danej świecy bolca sterownika, druga końcówka do zacisku świecy. Oczywiście kluczyk w stacyjce przekręcony, żeby po zamknięciu amperomierzem obwodu mieć od razu odczyt...

Przy sprawnej świecy amperomierz będzie pokazywał ładny spadek wskazań od wartości maksymalnej (blisko 20A) do kliku amperów, w miarę nagrzewania się świecy...

Pomiar omomierzem, aby był wiarygodny, można niestety wykonać tylko po odpięciu przewodu świecy (też bez wykręcania). Oczywiście końcówki omomierza wystarczy przyłożyć do zacisku plusowego świecy i jej korpusu.
Dokładnej wartości rezystancji nie pamiętam... W każdym jedynka z przodu i nic więcej, pokazywana przez multimetr oznacza przerwę (świeca spalona), zaś zero (lub ułamki oma) zwarcie w świecy. Co ciekawe - taka świeca przy sprawdzaniu na iskrzenie, wyda się sprawna, bo będzie iskrzyć, ale grzać już nie.

Mam nadzieję, że nieco pojaśniłem i każdy będzie umiał sobie sam sprawdzać świece.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

no wlasnie - dlatego omomierz o ktorym pisalismy , a nie amperomierz - mozna sobie w dupsko jednak wsadzic ! :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ale kombinujecie z tymi świecami. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pobór prądu mierzy się w amperach.Nowe swiece mają w granicach 16-18 amp.poboru.Zalerzy jeszcze od firmy swiec, chociaż różnica jest minimalna.Sterownik jest tak inteligentny że swieca która ma mniejszy pobór,wykryje ją jako niesprawną i zapali kontrolke na desce. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
phusystem
Posty: 14
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:09
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: phusystem »

W moim przypadku uszkodzone byly 2 swiece ( jedna zwarcie kompletne - uszkodzila sterownik swiec, druga miala przerwe ), kontrolka na desce rozdzielczej zapalala sie i swiecila ciagle. Najzabawniejsze jest to, ze auto odpalalo normalnie, silnikiem nie trzaslo i tylko kontrolka wskazywala, ze cos jest nie tak. Zostaly wymienione tylko 2 swiece, zgodnie z zasada "jak sprawne to nie wymieniaj" lub "nie ruszaj g...a bo zacznie smierdziec". Dodam, ze z wykreceniem swiec nie bylo najmniejszych problemow mimo tych wszystkich proroctw o ukrecaniu swiec w CDI - byc moze po prostu ktos wczesniej uzyl smaru do swiec i teraz i ja nie mialem problemow.
Pozdrawiam forumowiczow
Mercedes W210, E220CDI, 2002 rok
Mercedes W164, ML320CDI, 2009 rok
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

phusystem w przypadku swiec twoja metoda jest bledna - pozostaje ci czekac az reszta zacznie sie przepalac :)

temat juz przerabialem - jak wymieniac to wszystkie!
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

ile trwa wykrecenie swiec ze wzgledu na dostep do nich w cdi 2.2...2.7...3.2 ? wiec jak padną nastepne sie je zwyczajnie wymieni ... ale - róbta co chceta
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

blackmilk ja też temat przerobiłem i wymieniłem tylko przepalone i jeżdżę..jeżdżę i nic więcej się nie przepala.
Ciekawe czy jakby 320 cdi mial 12 garów :-D to też wymieniał byś zamiast jednej wszyskie świece.

Pozdro.
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

blackmilk pisze:phusystem w przypadku swiec twoja metoda jest bledna - pozostaje ci czekac az reszta zacznie sie przepalac :)

temat juz przerabialem - jak wymieniac to wszystkie!
Miałes poprostu pecha. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
phusystem
Posty: 14
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:09
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: phusystem »

bartpol1 pisze:ile trwa wykrecenie swiec ze wzgledu na dostep do nich w cdi 2.2...2.7...3.2 ?
No wlasnie! I to jest podstawowe pytanie, czy ktos moglby porownac skale trudnosci w przypadku obydwu chyba najpopularniejszych silnikow? W 2.2 CDI nie jest to zbyt duzy problem, poza tym jesli zrobione to bylo w sposob prawidlowy - mam tutaj na mysli uzywanie smarow - i swiece wykrecaja sie normalnie to uwazam ze zbedna jest nadgorliwosc. Z drugiej strony, jesli jest trudno wykrecac i jest grozba, ze sie ukreca to ja osobiscie chcialbym uniknac tego przy probie wykrecenia sprawnej swiecy. Kazdy jednak ma swoje jakies tam schematy dzialania i powinien robic tak aby czul sie z tym dobrze. Mnie interesuje co zaleca instrukcja serwisowa w przypadku uszkodzenia jednej z czterech/szesciu swiec - w koncu inzynierowie ktorzy zaprojektowali to auto wiedza najlepiej...
Mercedes W210, E220CDI, 2002 rok
Mercedes W164, ML320CDI, 2009 rok
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

nie mialem pecha - swiece sie zaczynaja psuc:
a) bo maja swoj wiek i ilosc grzan wiec siadaja w podobnym czasie
b) nowa i stara swieca ma inny pobor pradu i prawdopodobnie sila produ ma inny rozklad na swiecach wiec przepalaja sie te najbardziej wykonczone

tez sobie wymienilem jedna swiece i jezdzilem tak doslownie niecaly rok
pozniej juz bylo z gorki 1,2,3 i w koncu dzialaly mi tylko 3 swiece :-P

no i mam zasade ze jak wymieniam cos w samochodzie to wymieniam komplet by pozniej dodatkowo nie placic czy marnowac czas na wymiane "tych niby" dzialajacych czesci

wszystko ma swoje granice i wytrzymalosc - to tylko mechanika
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
phusystem
Posty: 14
Rejestracja: 2 cze 2008, o 21:09
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: phusystem »

blackmilk pisze:b) nowa i stara swieca ma inny pobor pradu i prawdopodobnie sila produ ma inny rozklad na swiecach wiec przepalaja sie te najbardziej wykonczone
A to juz chyba tylko Twoja fantazja Ci podpowiada i radosna tworczosc. Faktycznie jesli Ci sie prady w swiecach zle porozkladaj moze byc niedobrze :mrgreen:
Tylko do czego jest ten modul sterujacy praca swiec, hmm - od tego aby zasilac kazda swiece z osobna, czyz nie? I pewnie dlatego kiedy jedna z moich swiec dostala zwarcie reszta mogla funkcjonowac dalej -> wnionek -> nie sa podlaczone w szereg i nie plynie ten sam prac przez wszystkie swiece.
Mercedes W210, E220CDI, 2002 rok
Mercedes W164, ML320CDI, 2009 rok
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

to nie moj wymysl - miedzy innymi to jako powod bylo podane na innym forum odnosnie wymiany wszystkich swiec a nie jednej ;-)
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Kolego blackmilk twoja wersja nie jest obligatoryjna.

Zachowujesz się jak uparte dziecko które zawsze musi postawić na swoim :evil:
Może masz rację a może nie, zadzwoń do serwisu w Niemczech i weż ich wersję jako świętą :arrow: oni zawsze tam wszystko wymieniają na nowe a nie naprawiają.
Taka jest polityka ,części mają się sprzedawać,na częściach zarabia się więcej niż na sprzedaży aut.
Pomyśl to jest biznes i pracują nad tym tęgie głowy.
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

nie watpie w to ze to jest biznes i gdyby mercedes produkowal nadal samochody takiej jakosci jak w123 to zarabial by tylko na samochodach a nie na obsludze

a uparty jestem z natury ;-)

mnie nikt nie przekona do wymiany jednej swiecy - jak wymieniac to po calosci i miec spokojna glowe na lata
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości