Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie , bardzo dobre porównanie .mesio14 pisze:To jak sie przepali zarówka w zyrandolu jedna, to tez wyrzucasz wszystkie :-P
[ Dodano: 2009-12-05, 15:45 ]
Wymiana jednej świecy z 6 gdy pozostałe 5 jest ok to drutowanie ? Bez sensu . To jakby powiedzieć mam uszkodzony amortyzator więc wymieniam z przodu dwa ( choć fabrycznie nowe amortyzatory też mogą się różnić siłą tłumienia ) dlaczego nie iść za ciosem i nie wymienić od razu obu sprężyn (przecież jedna jest też bardziej zużyta poprzez ten felerny amortyzator ) ? Sworznie przy okazji można by też wymienić , wahacze , a skoro mamy z przodu nowe zawieszenie , to mamy w aucie nowy przód i stary tył - to w ekstremalnych przypadkach też jest niebezpieczne , więc trzeba by tył na nowy wymieniać - ale w takim przypadku jak się za bardzo rozpędzimy to może lepiej ten stary samochód który jest zbiorowiskiem tylu używanych części które w każdej chwili mogą nawalić - lepiej oddać na złom i kupić nowy ?tjwasiak pisze:Nie ma co pisać więcej w temacie. Są 2 szkoły: albo się samochód naprawia, albo mniej lub bardziej drutuje. Wyboru dokonuje właściciel.
Pozdrawiam
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dziękuję, nie skorzystam... po prostu trzeba wiedzieć jak mierzyć świece... :mrgreen:bartpol1 pisze:a omomierz to mozna sobie w dupsko wsadzić :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:tommasso pisze:To jakby powiedzieć mam uszkodzony amortyzator więc wymieniam z przodu dwa ( choć fabrycznie nowe amortyzatory też mogą się różnić siłą tłumienia ) dlaczego nie iść za ciosem i nie wymienić od razu obu sprężyn (przecież jedna jest też bardziej zużyta poprzez ten felerny amortyzator ) ?
Tu akurat przestrzeliłeś, bo jeśli chcesz, żeby auto jechało jak należy i miało właściwą trakcję, to takie rzeczy właśnie wymienia się parami.
Głupio filozofujesz 8-)tommasso pisze:lepiej oddać na złom i kupić nowy ?
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
quote="tommasso"]
złe porównanie poniewaz, jak swieci zyrandol każdy widzi a jak zachowują sie stare swiece w głowicy nie wiadomo.
Dokładnie , bardzo dobre porównanie . [/quote]mesio14 pisze:To jak sie przepali zarówka w zyrandolu jedna, to tez wyrzucasz wszystkie :-P
złe porównanie poniewaz, jak swieci zyrandol każdy widzi a jak zachowują sie stare swiece w głowicy nie wiadomo.
poza przypadkiem gdy ta świeca okazala sie "ułomna" i nawali powiedzmy po kilku tysiącach km to oczywiste druciarstwo, a totalne druciarstwo to wymiana tylko jednej swiecy po przebiego 100tys/km lub gdy nie wiemy kiedy były poprzednio wymieniane. Sam producent zaleca wymianę świec co okreslony interwał nawet gdy wydają...sie być jak piszesz OK.tommasso pisze:[Wymiana jednej świecy z 6 gdy pozostałe 5 jest ok to drutowanie ?
Szkoda, że wraz ze wzrostem temperatury dyskusji niektórym zaczęły popuszczać "zwieracze kultury".
Zawsze mi się wydawało, że zadając pytanie na forum robi się by uzyskać odpowiedź od kogoś bardziej obeznanego w temacie. Jeśli więc zgodnie z zasadami sztuki ktoś udziela odpowiedzi - w tym konkretnym przypadku wymień komplet nie rozumiem dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.
Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?
Zawsze mi się wydawało, że zadając pytanie na forum robi się by uzyskać odpowiedź od kogoś bardziej obeznanego w temacie. Jeśli więc zgodnie z zasadami sztuki ktoś udziela odpowiedzi - w tym konkretnym przypadku wymień komplet nie rozumiem dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.
Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?
Nie mniej głupio jak spece którzy zalecają wymianę wszystkich świec gdy jedna padnie . Pokazuję tylko do jakich granic można pociągnąć tego typu absurd wymieniania wszystkiego "przy okazji" .jjankiello pisze:Głupio filozofujesz 8-)
Dlaczego komputer diagnostyczny pokazał konkretnie świecę drugiego cylindra u mnie , po co się tak rozdrabniać tego typu zaawansowaną technologią - mógł od razu wskazać wszystkie (wychodząc z Waszego założenie - jak jedna nawala wymień wszystkie ) i by był problem z głowy . Porównanie do elementów zawieszenie też głupota do potęgi , ale nie ja z tym zacząłem . Zapytałem tylko jak podejść do tej świecy żeby wyeliminować ryzyko jej zerwania i za podpowiedzi jeszcze raz dziękuję . Grupie ortodoksyjnych mechaników którzy z tej okazji najlepiej pół auta by wymienili też - Dziękuję. Świeca wymieniona temat zamknięty :mrgreen: .
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-05, 17:33 ]
Sprawdziłem tą wykręconą bezpośrednio do akumulatora - była "martwa" - samochód po wymienie tej jednej nie wykazuje żadnych błędów - kontrolka świec gaśnie i odpala jak należy . Póki co nie widzę potrzeby wymiany innych , ale jak znów zacznie coś ze świecami "fisiować" dla świętego spokoju wymienię wszystkie .tjwasiak pisze:Szkoda, że wraz ze wzrostem temperatury dyskusji niektórym zaczęły popuszczać "zwieracze kultury".
Zawsze mi się wydawało, że zadając pytanie na forum robi się by uzyskać odpowiedź od kogoś bardziej obeznanego w temacie. Jeśli więc zgodnie z zasadami sztuki ktoś udziela odpowiedzi - w tym konkretnym przypadku wymień komplet nie rozumiem dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.
Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?
Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Brniesz bez sensu w temat.tommasso pisze:Nie mniej głupio jak spece którzy zalecają wymianę wszystkich świec gdy jedna padnie
Bo tak zostało to zaprojektowane, a służy nie tylko na wypadek awarii samej świecy.tommasso pisze:Dlaczego komputer diagnostyczny pokazał konkretnie świecę drugiego cylindra u mnie
tommasso pisze:po co się tak rozdrabniać tego typu zaawansowaną technologią - mógł od razu wskazać wszystkie (wychodząc z Waszego założenie - jak jedna nawala wymień wszystkie ) i by był problem z głowy
Znów filozofujesz. Dobrze, że to już koniec tematu :lol:tommasso pisze:Grupie ortodoksyjnych mechaników którzy z tej okazji najlepiej pół auta by wymienili też - Dziękuję.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Świece wymienia sie w zaleznosci od budowy sterownika grzania świec.W świecach połączony szeregowo wymienia się wszystkie.W mercedesie nie ma potrzeby,wymienia się tylko spaloną.Sterownik grzania swiec przydziela dla każdej swiecy taki sam prąd oddzielnie.Zużycie swiec zależne jest od kondycji ślnika ,rozpylenie wtrysku ,uszkodzenie folkomory itp. :-P Nie porównujcie klocków czy innych części parowanych do świec. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Tu można troszkę poczytać :arrow: viewtopic.php?t=1111&postdays=0&postorder=asc&start=15
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości