fabek pisze:
podaj srednice gnizada swiecy to przelicze Ci ile sie rozszerza w temp. 100st C, bo to sa dziesiate czesci milimetra.
wierze Ci ze dał bys to radę zrobić, tyle że pewnie nie skończył byś przed switem.
Z tą rozszerzalnoscia ciał stałych nie jest tak prosto. o ile gołym okiem widać że jak podgrzejemy drut to się "rozciągnie" o tyle nie jest to takie proste w przypadku np otworu w bryłe metalu (głowica).
jjankiello pisze:Wymiana kompletu świec ma jak najbardziej sens (sam tak robię, choć od 4 lat dopiero raz) i zwykle ta też się robi. Dlatego statystycznie jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jesli padła jedna, to w krótkim czasie zaczną padać następne...
W niektórych silnikach z powodu trudności dostępu do świec lepiej zrobić raz a dobrze, niż potem znów tracić czas na tę sama robotę...
Ale tu przecież mowa o 3,2 Cdi - po ściągnięciu ozdobnego dekla silnika mamy praktycznie wszystkie jak na stole.
Nowa swieca moze pasc po tygodniu , nowa wcale nie znaczy , ze bedzie dzialac 5 lat ! stara , skoro padła wcale nie znaczy, ze za chwiele padna nastepne , ale logicznie rzecz biorac to mozliwe , jesli wezmie sie pod uwagę ich żywotność ! ja wymieniam tylko to co sie zepsuło bowiem z prawej strony auta wymieniłem juz 2x zarówkę , a z lewej dalej swieci :mrgreen:
ale robta co chceta ....
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
bartpol1 pisze:Nowa swieca moze pasc po tygodniu , nowa wcale nie znaczy , ze bedzie dzialac 5 lat ! stara , skoro padła wcale nie znaczy, ze za chwiele padna nastepne , ale logicznie rzecz biorac to mozliwe , jesli wezmie sie pod uwagę ich żywotność ! ja wymieniam tylko to co sie zepsuło bowiem z prawej strony auta wymieniłem juz 2x zarówkę , a z lewej dalej swieci :mrgreen:
ale robta co chceta ....
Też wychodzę z założenia - nadgorliwość gorsza od faszyzmu . Dziś po odpaleniu kontrolka świec już się nie świeciła - jadę jeszcze pokasuję historię błędów , pojeździmy zobaczymy jak zaczna padać inne świece to zacznę je wymieniać .
bartpol1 pisze:Nowa swieca moze pasc po tygodniu , nowa wcale nie znaczy , ze bedzie dzialac 5 lat ! stara , skoro padła wcale nie znaczy, ze za chwiele padna nastepne , ale logicznie rzecz biorac to mozliwe , jesli wezmie sie pod uwagę ich żywotność ! ja wymieniam tylko to co sie zepsuło bowiem z prawej strony auta wymieniłem juz 2x zarówkę , a z lewej dalej swieci :mrgreen:
ale robta co chceta ....
Racja a inni niech sobie wymieniają kompletami po 6szt :mrgreen:
Panowie, wymieniamy komplet! i nie tylko dlatego że któras tam może sie póżniej spalic ale chodzi o utrzymanie podobnych warunów grzania na kazdym z cylindrów, co jest trudne do osiągniecia gdy mieszamy producentów czy montujemy nowe ze starymi,ledwo dyszacymi.. one po prostu różnie grzeją.
mesio14 pisze:jak morze stara swieca inaczej grzać
jeżeli nie chce Ci sie wykręcać to omomierz do reki i sie sam przekonaj.
Nie przesadzaj to nie apteka. Kilka czy nawet kilkanascie stopni różnicy niema znaczenia. Ja swoim autem jeżdże 2,5 roku i świec nie dotykałem. Są dobre więc po co wymieniać i ładować kase niepotrzebnie. Działać mogą następne 2 lata kto wie..
Słuchajcie - ja tam nikogo przekonywać do starych prawd nie zamierzam. Każdy niech dba po swojemu o auto i tak samo po swojemu wydaje pieniądze... Co doradzam, napisałem...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Z racji ze handluje autami to swieczek zarowych sie nawymienialem , ze mało kto z was (poza mechanikami) w swych całym zyciu zdoła wymienic , a omomierz to mozna sobie w dupsko wsadzić :mrgreen: bowiem według takowego wszystkie swiece są dobre czasem a dopiero po wykreceniu ich i podlaczeniu pod akusia okazuje sie , ze nie grzeją ! te dobre w swych grzaniu niczym sie nie roznią od nowych zakładanych - tak na oko patrzac !! nie mam w zwyczaju sie przejmowac jakimis wartosciami nie widocznymi dla oka (w kwesti swiec zarowych ) tym bardziej , ze silniki w ktorych owe swieczki wymieniłem , czy to jedna , czy dwie , czy trzy na mrozie ostrym paliły jak nówki sztuki :mrgreen: a o to chyba chodzi
jak pada jedna ! wymieniam jedna ! jak padają dwie - wymieniam dwie , ale jak juz padły trzy - wymieniam wszystkie jesli to silnik 4 cylindrowy !
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
OCZYWISCIE ! zmieniam samochody czesto , zawsze diesle ! zawsze robie tak jak napisalem , ale kazdy niech robi jak mu pasuje ! Ja wyrazam jedynie swoje zdanie .Zas klient wie co w aucie zrobilem. Dzis nie da sie inaczej handlować auto musi byc sprawne i tak z kazdym prawie jade na serwis , czy też przeglad .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory