Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana
Witam
Pytanie jak w temacie - w 3.2 Cdi świeca drugiego cylindra się skończyła - taki błąd wyskakuje na komputerze diagnostycznym . Rano na zimnym delikatnie przy odpalaniu szarpie - nic przyjemnego - więc stwierdziłem trzeba wymienić - tylko że okoliczne mechaniory jak słyszą hasło "wymiana świecy żarowej Cdi " to albo dziękują - ale mogą się podjąć bez żadnej odpowiedzialności co przy ukręceniu takowej wiąże się z przykrym i kosztownym zabiegiem ściągania głowicy itp. Tu pojawia się pytanie komu to ewentualnie zlecić we Wrocławiu żeby zrobił to dobrze i bezboleśnie , bądź instrukcja jak to zrobić dobrze samemu ?
Pozdrawiam
Pytanie jak w temacie - w 3.2 Cdi świeca drugiego cylindra się skończyła - taki błąd wyskakuje na komputerze diagnostycznym . Rano na zimnym delikatnie przy odpalaniu szarpie - nic przyjemnego - więc stwierdziłem trzeba wymienić - tylko że okoliczne mechaniory jak słyszą hasło "wymiana świecy żarowej Cdi " to albo dziękują - ale mogą się podjąć bez żadnej odpowiedzialności co przy ukręceniu takowej wiąże się z przykrym i kosztownym zabiegiem ściągania głowicy itp. Tu pojawia się pytanie komu to ewentualnie zlecić we Wrocławiu żeby zrobił to dobrze i bezboleśnie , bądź instrukcja jak to zrobić dobrze samemu ?
Pozdrawiam
mechanicy pierdzelą głupoty na youtube jest filmik gdzie pokazane jest jak urwaną swiecie sie wykreca ! i trwa on kilka minut !! bez sciagania glowicy , ale trzeba miec sprzet - ktory juz mozna kupic
ale zrób tak - popsikaj preparatm do rozpuszczania rdzy , czy tez jakimś wd-40 dobrze ! i takmz dwa dni tam psikaj - potem wykrecaj swiece powoli tak jak bys gwintował gwint ! w szkole cie na pewno uczono !!jesli nie ... podaje jak , odkrecasz troche i troche zakrecasz , przy czym odkrecenie jest ciut wieksze za kazdym razem jak zakrecenie ! nie spiesz sie !! powolutku, a swieczke wyjmniesz cała /
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
prosze - nie całe 7 minut dla fachowca nich jest , ze to film , niech to bedzie godzina !! :mrgreen:
ale zrób tak - popsikaj preparatm do rozpuszczania rdzy , czy tez jakimś wd-40 dobrze ! i takmz dwa dni tam psikaj - potem wykrecaj swiece powoli tak jak bys gwintował gwint ! w szkole cie na pewno uczono !!jesli nie ... podaje jak , odkrecasz troche i troche zakrecasz , przy czym odkrecenie jest ciut wieksze za kazdym razem jak zakrecenie ! nie spiesz sie !! powolutku, a swieczke wyjmniesz cała /
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
prosze - nie całe 7 minut dla fachowca nich jest , ze to film , niech to bedzie godzina !! :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
W gniazdo świecy wsypany specjalny preparat do tego typu przypadków Yield czy jakoś tak się zowie , jutro spróbuję na ciepłym silniku wykręcić tą świecę , w najgorszym wypadku przyjdzie mi szukać warsztatu który posiada tego typu profesjonalny sprzęt . Dobrze wiedzieć że przy najczarniejszym scenariusz przynajmniej głowicy nie trzeba będzie ściągać .
Dzięki pozdrawiam
Dzięki pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
Jak już wcześniej Koledzy wspominali nie spiesz się.Absolutnie nie możesz tego robić na zasadzie- wkładam klucz i muszę odkręcić .Wtedy napewno urwiesz!!Musisz zastosować metodę krótkich delikatnych szarpnięć,ale naprawdę krótkich.Coś na zasadzie klucza udarowego.Trudno mi to opisać.Jak już puści, to delikatnie odkręć i zakręć i tak na zmianę.Jeżeli nie pójdzie zalej gniazdo jakimś penetrantem i próbuj na drugi dzień,aż do skutku.Tą metodą, na gorącym silniku wykręciłem u siebie wszystkie 6szt.Oczywiście są spece ,którzy to robią na zimnym silniku i też im się udaje.Przy tej robocie tylko cierpliwość uratuje Cię przed problemem.Nową świecę zakręć na specjalnym smarze.Ja stosuję smar grafitowy.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
a co za roznica czy na zimnym , czy ciepłym ? nie zebym cos sugerował !! po prostu sie dziwię !
Pewnie chodzi o rozszezalnosc ? ale pzrecież wszystko sie rozszerzy , jak głowica , tak swieca ! wiec rybka czy zimny , czy ciepły Czyba ze masz azot :mrgreen: i posikasz nim samą swiecę
Pewnie chodzi o rozszezalnosc ? ale pzrecież wszystko sie rozszerzy , jak głowica , tak swieca ! wiec rybka czy zimny , czy ciepły Czyba ze masz azot :mrgreen: i posikasz nim samą swiecę
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!bartpol1 pisze:a co za roznica czy na zimnym , czy ciepłym ? nie zebym cos sugerował !! po prostu sie dziwię !
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .fabek pisze:
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!
Jeżeli się rozszerzy to otwór będzie "ciut" większy.Od 9 lat rozbieram STARE urządzenia przemysłowe.wielecki pisze:pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .fabek pisze:
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!
Np turbiny. Widziałeś kiedyś np "Śruby termiczne" skręcane na gorąco i specjalne grzałki do nich lub klucz kuty 120mm.
Co do Azotu to swietna sprawa ale trudnodostępna w Polsce.Szybciej można kupić "Zamrażacz" firmy Wurth.Suprer sprawa ale nie polecam zamrażania świecy żarowej gdy głowica jest gorąca.Dostanie szoku termicznego i może pęknąć.
czlenio WDB2102161B102802
Witam i dzięki za zainteresowanie , świeca która wywalała błąd kompa wyszła bez problemów na ciepłym silniku jako że temperatura spada zobaczę czy zda egzamin wymiana tej jednej , jeśli nie to trzeba będzie resztę wymienić .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
podaj srednice gnizada swiecy to przelicze Ci ile sie rozszerza w temp. 100st C, bo to sa dziesiate czesci milimetra.wielecki pisze:pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Wymiana kompletu świec ma jak najbardziej sens (sam tak robię, choć od 4 lat dopiero raz) i zwykle ta też się robi. Dlatego statystycznie jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jesli padła jedna, to w krótkim czasie zaczną padać następne...
W niektórych silnikach z powodu trudności dostępu do świec lepiej zrobić raz a dobrze, niż potem znów tracić czas na tę sama robotę...
W niektórych silnikach z powodu trudności dostępu do świec lepiej zrobić raz a dobrze, niż potem znów tracić czas na tę sama robotę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości