NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

maverick200 pisze:za jeden czy za dwa siłowniki?!
za 2
Spoon-nml
Posty: 69
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 17:15
Lokalizacja: NML

Post autor: Spoon-nml »

Witam, podepnę się do tematu.

Auto dzisiaj przeglądałem na kanale. Na równym widać, że strona kierowcy siedzi niżej z tyłu jest różnica około 4cm ( mierzone od podłoża do rantu nadkola, przez środek felgi ) Od spodu widać, że wysokości amortyzatorów są różne. Ogólnie wszystko wygląda dobrze. Sucho nigdzie wycieków nie widać, poziom płynu też nie ubywa.

Na odpalonym silniku został poluzowany wężyk przy jednej gruszce a potem przy drugiej olej tylko lekko kapał, czy powinno tam być duże ciśnienie?

Próbowałem jeszcze ruszyć regulator nad dyferencjałem ale bez wd-40 nic tam nie dam rady odkręcić, bo nawet nie wiem czy NIVO działa.
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

zacząłbym od regulatora
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Batory
Posty: 46
Rejestracja: 7 mar 2011, o 20:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Batory »

Spoon-nml, sprawdź sprężyny - któraś może być pęknięta, pozatym określ czy pomiaru dokonałeś na pracującym, czy na zgaszonym silniku. U mnie rano - po całej nocy też jedna strona siedzi zauważalnie niżej, ale po odpaleniu motoru wszystko raczej jest O.K. Poruszałem ten temat gdzieś na forum, ale poza jakimiś domysłami nikt docelowo nie ukierunkował na przyczynę problemu.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
Spoon-nml
Posty: 69
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 17:15
Lokalizacja: NML

Post autor: Spoon-nml »

Sprawdzałem na odpalonym silniku. Odkręciłem dźwigienkę od regulatora i ruszałem, widać było jak samochód powoli się podnosi i opada, stan płynu w zbiorniczku też się zmieniał od maksymalnej ilości na obniżonym aucie a potem na połowie między maks a minimum przy normalnej wysokości zawieszenia. Regulator został skręcony tak jak to było przedtem.

Więc obstawiam na sprężyny dodam, że od strony gdzie niżej siedzi jest butla z gazem. Czy to ona mogła mieć wpływ na szybsze zużycie się sprężyny? Czy sprężyny firmy KYB są dobre? cena za nie w sklepie 160 zł sztuka.
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Spoon-nml, Najłatwiej dostać kyb albo monroe. Z tych dwóch zdecydowanie wybrałbym KYB, jednak ASO oferuje sprężyny w bardzo dobrych cenach (niewiele drożej jak zamienniki), z tym że nie wiem jak te przy nivo. Może warto podjechać i sie dowiedzieć?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Spoon-nml
Posty: 69
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 17:15
Lokalizacja: NML

Post autor: Spoon-nml »

prelezabiusz teraz to mi dałeś do myślenia w tej sprawie. Napiszę zapytane i zobaczę jak to wyjdzie w ASO.
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
dragon244
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2013, o 14:50
Lokalizacja: Miedzichowo

Post autor: dragon244 »

WITAM. MAM TAKI PR0BLEM Z NIV0 W W210 E290 TD K0MBI. SPRAWA JEST TEG0 TYPU, IŻ TYL SIEDZI NISK0 I STRASZNIE NIM BUJA. DIAGN0ZA NIE DZIAŁA NIV0. P0DNISŁEM G0 NA P0DN0ŚNIKU I AM0RTYZAT0RY SĄ SUCHE, TE GRUSZKI SĄ TEŻ SUCHE. ALE NIE WIEM W KT0RYM MIEJSCU SĄ TE REGULAT0R ZAWIESZENIA I R0ZDZIELACZ B0 TYLK0 ZNALAZŁEM JAKIEŚ RURKI PRZEW0DY P0 0DCINANE I P0 ZAŚLEPIANE. BYŁ BYM BARDZ0 WDZIĘCZNY ZA JAKĄ P0M0C I Z G0RY PRZEPRASZAM ZA BŁEDY I PISANIE CAPS L0CKIEM ALE MAM USZK0DZ0NĄ KLAWIATURE
Spoon-nml
Posty: 69
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 17:15
Lokalizacja: NML

Post autor: Spoon-nml »

Regulator znajduje się mniej więcej nad dyferencjałem z tyłu i ma małą dźwigienkę przymocowaną do belki stabilizatora. Jak masz tak przewody zaślepione to trochę pracy Cię czeka. Poczekaj jeszcze aż ktoś z bardziej fachową wiedzą się wypowie na ten temat. Bo ja jestem zielony i przepraszam jeśli wprowadzam w błąd.
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Powiał wszystkich.

Też mam problem z nivo.

Najprawdopodobniej padły mi gruchy.
Tył jest jakby na sztywno i bardzo źle sie jeździ.

Czeka mnie wymiana tych gruch, ale jest zasadnicze pytanie.

Wymieniać na nowe zamienniki np. FEBI czy może oddać do regeneracji??

Cenowo wychodzi podobnie...

Co polecacie??
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
Spoon-nml
Posty: 69
Rejestracja: 30 wrz 2013, o 17:15
Lokalizacja: NML

Post autor: Spoon-nml »

Ja bym był za regeneracją.

Nadal mam problem z tyłem, po wymianie sprężyn na nowe KYB nadal stoi krzywo, dzisiaj byłem na diagnozie i nic nie wykrył chyba, że słabo sprawdzał.

Czy regulator może podawać na jedną stronę słabsze ciśnienie?
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Rafal_K, Ja stałem przed tym wyborem. Wybrałem gruchy febi i zrobiłem już ponad 40 tys km. na nich. Tył działa cały czas tak samo, a lekko nie ma bo ciagle pod obciążeniem jeździ albo 4 osoby albo 200-300 kg towaru w bagażniku.

Spoon-nml, Rozdzilacz może nie robić prawidłowo.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

prelezabiusz pisze:a lekko nie ma bo ciagle pod obciążeniem jeździ albo 4 osoby albo 200-300 kg towaru w bagażniku
To uważaj kolego na te gruchy, bo o ile wiem, to załadować możesz do 250 kg do bagażnika, w przeciwnym wypadku grozi to rozciągnięciem membran. I znowu będzie konieczna wymiana.


A co do tematu, to ja jakieś 10 tys. km temu wymieniałem na Febi, bo ludźmi rzucało jak kartoflami z tyłu. Wymiana bezproblemowa, aczkolwiek bez kanału, tak jak ja to robiłem, jest trochę gimnastyki - bardzo pomaga zdjęcie koła. Wymiana płynu raczej na dwie osoby, coby pompy nie zatrzeć.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Qrius, E tam nie przejmuje się tym, auto już przez te półtora roku zarobiło na nowe gruchy i regeneracje siłowników w razie potrzeby :) Póki co żadnych zmian na gorsze nie odczuwam.

[ Dodano: 2014-01-10, 10:55 ]
Dla porównania dodam że w moim ex passacie B3 nowy komplet sprężyn i amortyzatorów z tyłu musiałem zakładać co 30 tyś km bo sprężyny pękały więc w sumie nivo wydaje się dość silnym zawieszeniem :)
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

w sumie nivo wydaje się dość silnym zawieszeniem

bo jest
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości