NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

gizmo pisze:Kyb 97zl
JAMEX ma jeszcze niższą cenę, ale na czym Ci zależy? Na cenie czy jakości i bezpieczeństwie?
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
gizmo
Posty: 87
Rejestracja: 28 gru 2008, o 23:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gizmo »

OK, widzę że z niektórymi nie ma w ogóle dyskusji.
Samochód po kilkakrotnym załadowaniu rozładowaniu ok 150kg wstał do poprzedniej wysokości (tzn jak na orginalnych sprężynach)
Przód i tak stoi wyżej jak tył (uprzedzam - z przodu sprężyny z ASO)
Więc w czym problem.
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

gizmo pisze:Samochód po kilkakrotnym załadowaniu rozładowaniu ok 150kg wstał do poprzedniej wysokości (tzn jak na orginalnych sprężynach)

Przód i tak stoi wyżej jak tył (uprzedzam - z przodu sprężyny z ASO)
Już się rozpisałem wcześniej, żeby Ci coś doradzić i tuż przed wysłaniem posta zobaczyłem Twoją ostatnią odpowiedź w temacie :D
Czyli teraz tył stoi tak wysoko jak przed wymianą sprężyn?
Amortyzatory i springi na przód brałeś w ASO - jak mniemam - po nr VIN do Avy?
GOW pisze:Właśnie zamontowałem amortyzatory po regeneracji dolnego mocowania - nic już nie stuka ( tak , aż dziwnie cicho ) ale, żeby mi nie było za dobrze to tył usiadł na ziemi i ani myśli się podnieść.

Jak podnieść d..ę do góry ?
Dużo płynu Ci wyleciało? Wymieniałeś?
Qrius pisze:wymieniłem gruchy [...] Próżno mi szukać tej nieszczęsnej dźwigienki
Wymieniłeś gruszki, a nie możesz znaleźć pod autem kawałka blaszki? :hyhy:
Dźwignia regulatora jest przykręcona do tylnego stabilizatora - musisz to widzieć.

Obrazek
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
anon92
Posty: 15
Rejestracja: 23 maja 2011, o 13:30
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: anon92 »

Witam kolegów, posiadam S210 98r, elegance. Podejrzewam że nivo nie działa tak jak powinno (lub wcale), gdyż auto po załadowaniu bagażnika mocno siada i nie podnosi się. Amortyzatory są ok.
Chciałbym się dowiedzieć od czego zacząć sprawdzanie nivo? Gdzie zajrzeć i w jaki sposób sprawdzić?
Jak sprawdzić poziom oleju? Gdzie znajdują się gruszki? Wyczytałem tu że w W124 są prawdopodobnie pod kanapą, a gdzie są w W210? Wyczytałem że regulator przymocowany jest do tylnego drążka stabilizatora. Muszę go też jakoś sprawdzić?
Będę wdzięczny za pomoc :)
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

qoompel pisze:Wymieniłeś gruszki, a nie możesz znaleźć pod autem kawałka blaszki?
Wymieniałem bez kanału - pozycja "z trawnika" i "zza koła" ;). Dzięki bardzo, już wiem czego szukać.
Awatar użytkownika
gizmo
Posty: 87
Rejestracja: 28 gru 2008, o 23:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gizmo »

qoompel pisze:
gizmo pisze:Samochód po kilkakrotnym załadowaniu rozładowaniu ok 150kg wstał do poprzedniej wysokości (tzn jak na orginalnych sprężynach)

Przód i tak stoi wyżej jak tył (uprzedzam - z przodu sprężyny z ASO)
Już się rozpisałem wcześniej, żeby Ci coś doradzić i tuż przed wysłaniem posta zobaczyłem Twoją ostatnią odpowiedź w temacie :D
Czyli teraz tył stoi tak wysoko jak przed wymianą sprężyn?
Amortyzatory i springi na przód brałeś w ASO - jak mniemam - po nr VIN do Avy?
Tak, wstał i stoi tak samo jak przed wymianą.
Prawy tył tłucze, zakładam albo siłownik albo/i gruszkę, bo rzucą troche na dołach.
Samochód niby sam w sobie równo stoi, ale prześwity między oponą a nadkolem są różne. tzn z przodu większe z tyłu mniejsze, ale tak też jest od kiedy go mam ( 4 lata)
Regulator wysokości zapięty na środkową dziurę.
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
GOW
Posty: 49
Rejestracja: 14 lut 2013, o 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GOW »

Kolego Gizmo regulator wysokości ze środkową "dziurą" służy do regulacji poziomowania reflektorów ksenonowych, ten właściwy jest tuż nad mostem :)

[ Dodano: 2013-09-17, 19:21 ]
Kolego Gizmo regulator wysokości ze środkową "dziurą" służy do regulacji poziomowania reflektorów ksenonowych, ten właściwy jest tuż nad mostem :)

[ Dodano: 2013-09-17, 19:21 ]
Kolego Gizmo regulator wysokości ze środkową "dziurą" służy do regulacji poziomowania reflektorów ksenonowych, ten właściwy jest tuż nad mostem :)
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

już zgłupiałem co wymieniać ;-) przewertowałem wszystkie tematy odnośnie stuków na dziurach lub progach ;-)

Może ktoś pomoże bo nie lubię wydawać pieniędzy na marne a u mnie w mieście nie ma mechanika od MB :( jedynie zaprzyjaźniony mechanik którego nieraz naprowadzam ;-)

Problem jest taki :
- na dziurach lub progach/nierównościach poprzecznych tył wali ( taki głuchy dźwięk ) mogę dopisać że autko "delikatnie" pływa

na dzień dzisiejszy zrobiłem:

- tuleje( poduszki ) przednie wózka tylniego zawieszenia ( poprawiło się minimalnie )

W poniedziałek wstawiam auto i nie wiem za co się zabrąć :( czy wymieniać:
- górne mocowanie amortyzatora
- olej w NIVO
- gruchy NIVO
- czy demontować amory i regenerować dolne mocowanie


Jak dokładnie sprawdzić co jest przyczyną tych stuków ?? ( na trzepakach nic nie wyszło ) a sprawdzałem z moim znajomym z 2h wszystko .


za tuleje z wymianą 200zł to nie pieniądz ale nie lubię wymieniać czegoś co jest sprawne ;-) ale nie zaszkodziło ;-)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

na dziurach lub progach/nierównościach poprzecznych tył wali ( taki głuchy dźwięk ) mogę dopisać że autko "delikatnie" pływa

na 99% stawiam na tuleje tzw pływające wachacza dolnego /przy kole/
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

hammond24 pisze:stawiam na tuleje tzw pływające wachacza dolnego /przy kole/
a masz jakiś schemat podglądowy ?? i czy da się to wymienić ??
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Wybijasz stary, WCISKASZ!!!! nowy.0.5-1 h.Nr 26
Załączniki
nr26
nr26
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

jak po wymianie bedzię OK to wysyłam flaszkę ;-)

[ Dodano: 2013-09-25, 08:21 ]
tuleje OK jednak nie to było .. dziś jeszcze wymienie drążki wachacza

Amory sprawdzone

- nie ma luzów na mocowaniu amora
- górne i dolne mocowanie "pływajace" jak to mechanik powiedział też ok

Jedynie minimalnie upocony amor ale to widac na łaczeniu "węza/rurki" od nivo

wymieniam te drążki i zobaczymy
później zabiore się za olej do NIVO

prosiłbym o jakąś szczegółową instrukcje krok po kroku wymiany oleju NIVO ( jak zlać gdzie wlać ile , jak odpowietrzyć "

pozdrawiam i dziękuje

[ Dodano: 2013-09-25, 20:10 ]
tuleje były ok
wymieniłem łączniki i jest to samo ;// może ciut lepiej


w Poniedziałek znów mechanik tym razem wymiana oleju w NIVO
Awatar użytkownika
maverick200
Posty: 146
Rejestracja: 2 lip 2011, o 13:35
Lokalizacja: PIERDZISZEWO GÓRNE

Post autor: maverick200 »

na 99,9% dolne mocowanie siłownika...

jak to sprawdzić?! - jak zdemontujesz siłownik, sprawdź jak zachowuje się dolne mocowanie (te na 2 śruby do wahacza), trzeba sprawdzić czy się lekko "kręci" na "jabłku"...

jesli lekko - to siłownik do wywalenia, bądź zregenerowania

jesli ciężko - to mocowanie ok.

jesli wystepuje głuche tłuczenie w tylnej osi - stawiam na własnie to mocowanie...

ktoś wie może gdzie to regenerują na dolnym śląsku i ile taka zabawa kosztuje?!
- NIE PISZĘ MODELU MERCEDESA, BO TO SIĘ CAŁY CZAS ZMIENIA
- NIE PISZĘ ILE ICH MIAŁEM, BO BYŚ SIĘ PRZEWRÓCIŁ
- JESTEM FASCYNATEM TEJ MARKI (nie handlarzem) I MIAŁEM ICH DUŻO, A NA TĄ CHWILĘ MAM ICH KILKA
ChubbChubbs
Posty: 607
Rejestracja: 14 lut 2013, o 22:21
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: ChubbChubbs »

juz zrobiłem cisza ;-) regenerwoałem w nangas w gdansku 255zł + 400zł kaucja ktora zwracaja po odesłaniu swoich mocowan
Awatar użytkownika
maverick200
Posty: 146
Rejestracja: 2 lip 2011, o 13:35
Lokalizacja: PIERDZISZEWO GÓRNE

Post autor: maverick200 »

za jeden czy za dwa siłowniki?!
- NIE PISZĘ MODELU MERCEDESA, BO TO SIĘ CAŁY CZAS ZMIENIA
- NIE PISZĘ ILE ICH MIAŁEM, BO BYŚ SIĘ PRZEWRÓCIŁ
- JESTEM FASCYNATEM TEJ MARKI (nie handlarzem) I MIAŁEM ICH DUŻO, A NA TĄ CHWILĘ MAM ICH KILKA
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości