ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, a mozesz albo moglbys moze moja ustawic?pali jak smok i dymi.zapala na dotyk i gasnie tez dobrze.ma duzo sily.na jalowym szarpie co jakis czas w rownych odstepach motorem ale na klimie to szarpanie ginie.szarpanie polega na tym za w rownych odstepach czasu czyli co kilka sec.zwieksza na jakies pol sec. obroty o minimum.na moje oko bedzie kolo 50 obr.pomoz bo juz mnie to w serce uwiera
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

noc, czy mógł byś mi na PW napisać adres swojego warsztatu ? chętnie bym Cię odwiedził w sprawie przepływomierza i ew. kilku innych informacji.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

noc, a jakie koszta?czy to moze byc ustawienie pompy jak?:
duzo pali
dymi
lekko faluja obroty na P ale na klimie juz nie
i jeszcze jedno?
turbo jak zapalam i od razu dam mu ognia to jest ale za chwile jak odpuszcze obroty ponizej 1500-1700 to odlacza sprezarke.ale to dopiero dzis tak sie zaczelo walic jak mylem przeplywke

Masz jakies diagnozy?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Diagnoza 100zł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

a mozesz odpowiedziec na to co pisalem i co podejrzewasz?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Za dużo pisania.Można podejrzewać wszystko.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

wymienilem przeplywomierz i sie troche poprawilo.Mniej kopci i lepiej jedzie mam wrazenie.a ustawiasz dawki paliwa na pompie i ustawiasz pompe?leci mi przy przelewie na wtrysku sterujacym.srubka co to dokreca nie ma oporu.to gwint w srubce czy we wtrysku puscil?
Przelewy zrobione.sucho juz jak na pustyni :-)

a ustawienie pompy i dawek paliwa to jakie koszta i czy ty to robisz?

NOC a dawki paliwa tez ustwiasz i juz bedzie wszystko oki z moja dama i bedzie spalanie normalne a nie jakies chore ilosci? ;-)

[ Dodano: 2011-09-25, 03:31 ]
dawka paliwa byla na okolo 1 a teraz jest ustawiona na okolo 3.8.czy to dobra dawka?jeszcze troche kopci.dlaczego?

i nie kopci ;) dawka przestawiona na okolo 6,4 a powinna byc miedzy 5 a 9 mg na skok

[ Dodano: 2011-12-08, 14:02 ]
noc, ile czasu trwa ustawienie zapłonu.Kątów na pompie.Wszystkich kątów wyprzedzenia wtrysków itp związanych z pompą i jakie koszta orientacyjnie
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
s1bart1
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2012, o 19:18
Lokalizacja: B-B

Post autor: s1bart1 »

Witam,
mam problem z ustawieniem początku wtrysku w sprinterze 412 2.9 TD 97r. (pompa elektroniczna Bosch z nastawnikiem na górze),ale od początku,musiałem zdemontować pompę ponieważ ciekła,po uszczelnieniu przez pompiarza nadszedł czas na montaż,z samym montażem pompy nie było problemu,wszystko zrobiłem tak jak opisywał kolega Noc (12*przed OT, wycięcie w kole pompy pokryte z pierwszym wyjściem,koło zębate pompy przekręcone maksymalnie w prawa stronę)i teraz zaczyna się problem,ponieważ nie posiadam komputera do MB postanowiłem ustawić początek wtrysku czujnikiem zegarowym.Moje pierwsze pytanie brzmi ,czy mam ustawić wartość 0,9 od punktu 12* czy od OT
I drugie pytanie :próbowałem ustawić wartość 0,9 do OT ale za nic na świecie nie chciała mi wyjść ta wartość ,kręcąc wałem w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek czujnik zegarowy przesuwał się o 4mm zamiast jak sądzę o wartość 1mm
W czym tkwi problem
Dodam że nie raz tak ustawiałem początek wtrysku w T4 2.5 TDI i nigdy nie było problemu
Bardzo proszę o jakieś sugestie
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Silnik MB tylko w prawo (zgodnie z zegarem). Drgniecie do tyłu, to cała procedura od nowa. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s1bart1
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2012, o 19:18
Lokalizacja: B-B

Post autor: s1bart1 »

Mógłbym prosić troszkę jaśniej ,bo nie kumam .Normalnie ustawiając na zegar ustawiam na OT następnie kręcę wałem odwrotnie do wskazówek zegara aż do momentu kiedy zatrzyma się zegar,następnie "zeruję: zegar i kręcę z powrotem do OT .,odczytuje wartość i ewentualnie koryguję na "fasolkach "pompy.dla pewności powtarzam próbę i tyle. A jak to wygląda w MB.Nie rozumiem ,jak mam ustawić początek wtrysku kręcąc tylko w prawo.I jeszcze jedno czy ustawiać początek od OT czy od 12*?
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Poszukuję kogoś z Warszawy/okolic kto ustawił by pompę w moim bolidzie. Chodzi o mieszankę itd.. Wg. kolegi noc ( pompa była wymieniana niecały rok temu ) - jest źle ustawiona. ( silnik nie ma pełnej mocy - jest to odczuwalne przy przyspieszeniu głównie ).

Noc - Ty nadal się tego nie chcesz podjąć ? :hyhy:
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
s1bart1
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2012, o 19:18
Lokalizacja: B-B

Post autor: s1bart1 »

Próbował ustawiać tak jak opisywałem i wychodzą straszne głupoty tzn: zamiast przy kręceniu wału w drugą stronę zegar normalnie zatrzymuje się w pozycji 1-1,5 mm to w Sprintku zegar kręci się do następnej fazy czyli jakieś 3-4,5 mm,nie wiem co robię nie tak ???
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Mało kolego masz do czynienia z MB.W damie nie potrzebny jest czujnik zegarowy.
Wystarczą znaki fabryczne (optyczne) do wstępnego ustawienia.Dalej elektronika, ale zwykle już zbędna.Auto ma prawie zawsze przy poprawnym manualnym ustawieniu 95-100% mocy.
Jeżeli chcesz szczegółów ustawienia i procedury, poproszę o nr.Vin, ale odpowiedź z mojej strony (kompletna) będzie poniedziałek/wtorek.Mam kolejkę kolegów/warsztatów z podobnymi problemami. :padam:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
s1bart1
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2012, o 19:18
Lokalizacja: B-B

Post autor: s1bart1 »

Vin podeślę jutro bo autko(z wiadomych powodów) i papiery są u mnie w pracy.Oczywiście piszę się na kolejkę :).Dziękuje za zainteresowanie moim problemem :)

[ Dodano: 2012-01-13, 21:00 ]
Musze się z Tobą zgodzić ,małe mam doświadczenie z MB ,więcej siedzę w grupie VAG ,no ale cóż,człowiek się całe życie uczy
Przepraszam za małe O.T.

[ Dodano: 2012-01-14, 18:02 ]
Podaję VIN:
WDB9044121P791566
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości