UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum




Poprzedni temat «» Następny temat
ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td
Autor Wiadomość
Damian 

Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Gieczynek
Wysłany: 2009-09-24, 19:03   ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td

Witam! Jestem nowy i chcialbym aby ktos przedstawil schemat ustawienia pompy wtryskowej w W210 E 290 TD bo mam problem. Szukałem po forum ale to co znalazlem jest chaotyczne i po pierwszym ustawieniu motor nie opdpalil. Jakby ktos zna temat i miałby chwile to byłbym wdzięczny
 
     
noc 
Doradca VIP


Auto: MB
Pomógł: 767 razy
Wiek: 102
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 7812
Skąd: Sypialnia stolicy
Wysłany: 2009-09-27, 11:26   

Pompę ustawić wg. rysunku. Silnik 12 st. przed OT. na krzywkach wałka pierwszego cylindra
podniesionych do góry (zapłon).

W210 2,9 TD ustawienie pompy rozdzielaczowej.jpg
Plik ściągnięto 2729 raz(y) 111,11 KB

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
 
     
Damian 

Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Gieczynek
Wysłany: 2009-09-28, 10:51   

Dzieki za odpowiedz, tak tez z informacji od pobliskich znajomych mechanikow zrobilem , miejscem gdzie popelnilem bład jak mysle bylo ustawienie silnika w gornym martwym punkcie w momencie zapłonu na pierwszym cylindrze. Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu? ustawiałem po zaworze ssacym ale to byla bardziej moja idea niz rada od kogos
 
     
jjankiello 
Doradca


Auto: W201 2.0D '90
Pomógł: 117 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 2133
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: 2009-09-28, 18:55   

Damian napisał/a:
Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu?

Dokładnie...
_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
 
     
Damian 

Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Gieczynek
Wysłany: 2009-09-29, 21:02   

Kolejna proba sie nie powiodła. :cry: Niby wszystko zrobilem w/g schemtu a wyladowalem baterie od zeza i nawet od sprintera a motor i tak martwy. Ale jeszcze bede walczyl,chcialbym sie upewnic o miejce umiejscowienia kołka wobec ktorego nalezy sie odnosic skalą na kole wału, czy znajduje sie w prawej gornej cwiartce(zgodnie z kier.jazdy) a widok jest skromny przy napinaczu :?:
 
     
wojtas23-w1 

Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Warszaw\Siedlce
Wysłany: 2009-10-05, 21:57   

Witam!!!

Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.

Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.

Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?
 
 
     
jjankiello 
Doradca


Auto: W201 2.0D '90
Pomógł: 117 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 2133
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: 2009-10-05, 23:16   

Sprawdź czy na Plak odpala (samostart w dieslu jest niewskazany), jeśli tak, to masz zapowietrzony układ paliwowy i trzeba dłużej pokręcić, żeby zaciągnął...
_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
 
     
wojtas23-w1 

Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Warszaw\Siedlce
Wysłany: 2009-10-06, 17:12   

Do auta wkładam już trzecią poppę wtryskową i nadal nic. Odpali i gaśnie. Układ odpowietrzony, podłączałem już paliwo bezpośrednio z bańki omijając zbiornik.
Co może być pzyczyną że auto nie pali. Pmpa ma jakiś sterownik? Może cos innego padło bo nie mam pojęcia. Czekam na pomoc!!!
 
 
     
noc 
Doradca VIP


Auto: MB
Pomógł: 767 razy
Wiek: 102
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 7812
Skąd: Sypialnia stolicy
Wysłany: 2009-10-07, 22:42   

Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.

W210 2,9TD znaki silnika..jpg
Plik ściągnięto 3268 raz(y) 138,72 KB

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
 
     
wojtas23-w1 

Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Warszaw\Siedlce
Wysłany: 2009-10-08, 17:35   

noc napisał/a:
Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.


To co na pisałeś się zgadza ale to nie cała robota. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer. Ustawiłem kąt wtrysku i auto odpaliło od razu. I tu był cały problem że na każdej z tych trzech pomp nie ustawiłem kąta wtrysku.
 
 
     
Damian 

Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: Gieczynek
Wysłany: 2009-10-08, 18:53   

To jakim czujnikiem mozna ustawic ten kat wtrysku?
 
     
noc 
Doradca VIP


Auto: MB
Pomógł: 767 razy
Wiek: 102
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 7812
Skąd: Sypialnia stolicy
Wysłany: 2009-10-08, 18:57   

Jeżeli ustawisz pompę w przedziale 8 do 14 stopni silnik zapali.Będzie chodził twardo lub miękko, ale będzie.Do dokładnego ustawienia jest regulacja i komputer.Twój post dotyczy
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
 
     
wojtas23-w1 

Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Warszaw\Siedlce
Wysłany: 2009-10-08, 21:38   

Kolego Noc twoje doświadczenie i wiedza podług mojego jest bez porównania. I przede wszystkim szacunek dla Ciebie. Wszystkie trzy pompy wkładałem tak samo. Na jednej zapalił ale wogóle nie miał siły i dymił czyli żle ustawiony kąt wtrysku/ zapłon. Po włożeniu trzeciej też nie chciał zapalić i dopiero po ustawieniu kąta wtrysku auto odpaliło od razu a tak ewentualnie złapało i zgasło. Przy trzecim włożeniu montowałem już pompę w 45 minut.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.
 
 
     
noc 
Doradca VIP


Auto: MB
Pomógł: 767 razy
Wiek: 102
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 7812
Skąd: Sypialnia stolicy
Wysłany: 2009-10-08, 21:58   

Odpowiedź prosta, źle ustawiałeś z przodu lub Ci przeskakiwała przy wkładaniu.Gdyby była taka wrażliwa, to reagowałaby na rozciągnięcie łańcucha i jego poranne skoki z napinaczem.
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
 
     
bledzinski 

Wiek: 34
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 1
Skąd: Nybro Szwecja
Wysłany: 2010-05-24, 00:21   

Kolego odemnie rowniez wyrazy uznania za precyzje i wiedze oraz jasnosc przekazu ostawilem tak jak napisales i odpalil bez problemu a nie jak co nie ktorzy opisuja rozne niestworzone rzeczy no ale coz jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


części mercedes





naprawa turbosprężarek warszawa

Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa