Sprężarka klimatyzacji
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Sprężarka klimatyzacji
Po załadowaniu układu właściwą ilością czynnika klima się załącza, sprężarka zaczyna się kręcić ale brak zmiany ciśnienia po stronie niskiej i wysokiej. Czy wina jest w zaworze sterującym wydajnością sprężarki (zmianą pojemności skokowej) Czy ten zawór znajduje się z boku sprężarki z założonym zabezpieczeniem i można go zdemontować bez wyjęcia sprężarki ??
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:58 przez kubas, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuje za odpowiedź.
[ Dodano: 2009-07-23, 21:36 ]
Jaka jest orientacyjna cena tego zaworku i oczywiście gdzie można go dostać ?? Czy wymiana polega tylko i wyłącznie na wyjęciu zabezpieczenia, wyjęcia starego zaworu i włożenia nowego z zabezpieczeniem ?? Czy on pasuje tylko w jednej pozycji ??
Dziękuje z góry za odpowiedź.
[ Dodano: 2009-07-23, 21:36 ]
Jaka jest orientacyjna cena tego zaworku i oczywiście gdzie można go dostać ?? Czy wymiana polega tylko i wyłącznie na wyjęciu zabezpieczenia, wyjęcia starego zaworu i włożenia nowego z zabezpieczeniem ?? Czy on pasuje tylko w jednej pozycji ??
Dziękuje z góry za odpowiedź.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Ten zawór nie istnieje jako część w sieci MB. W firmach podróbkowych 100-250zł.
Najczęściej wykorzystuje się używane z uszkodzonych sprężarek.Sprawdzenie jest proste-
w temperaturze pokojowej ma być minimalnie nieszczelny przy dmuchaniu ustami.
Jest okrągły więc można go włożyć w każdej pozycji.
Najczęściej wykorzystuje się używane z uszkodzonych sprężarek.Sprawdzenie jest proste-
w temperaturze pokojowej ma być minimalnie nieszczelny przy dmuchaniu ustami.
Jest okrągły więc można go włożyć w każdej pozycji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Sprężarka klimatyzacji
Miłego czytania.
Jak w temacie. Posiadam E200 2,2 CDI z manualną klimatyzacją.
Klima działała bez problemu od maja, kiedy to została ponownie napełniona.
Przedwczoraj przejechałem trasę ok. 300km z włączoną non stop klimatyzacją i wszystko było OK. Wczoraj wydawałoby się bez żadnych objawów klimatyzacja przestała działać. Na włączonym nawiewie jest wszystko OK - istnieje możliwość regulowania temperatury - natomiast klimatyzacja nie działa.
Włączam przycisk EC gaśnie czerwona kontrolka, nawiew jakby dmuchał bardziej, wiatrak na chłodnicy podczas wyłączonej klimatyzacji stoi, natomiast gdy włączę klimę zaczyna się obracać.
Zastanowiły mnie dwa fakty, przedstawione na zdjęciu
1. Koło na sprężarce napędzane paskiem się obraca - jednak jego ostatnia część (dekiel) stoi w miejscu - podczas włączonego silnika i włączonej klimatyzacji można ręką kręcić w lewo i w prawo tą ostatnią częścią - bez żadnego oporu. Czyżby sprężarka niezasprzęglała? Wydawało mi się, że to w całości ma się obracać przy włączonej klimie?
2. Pomiędzy kołem sprężarki po której chodzi pasek a zewnętrzną częścia spreżarki poprzez szparę między tymi częściami jest widoczna niewielka ilość oleju (jakby się coś spociło). Krople oleju tym samym się rozbryzły dookoła pozostawiając naokoło niewielke ślady. Powtarzam jest to bardzo niewielka ilość oleju.
Czy moje najgorsze przewidywania - czyli wymiana bądź regeneracja sprężarki może ktoś potwierdzić?
Czy można metodą prób i błędów eliminować inne mniej kosztowne rzeczy odpowiedzialne za klimę?
pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Jak w temacie. Posiadam E200 2,2 CDI z manualną klimatyzacją.
Klima działała bez problemu od maja, kiedy to została ponownie napełniona.
Przedwczoraj przejechałem trasę ok. 300km z włączoną non stop klimatyzacją i wszystko było OK. Wczoraj wydawałoby się bez żadnych objawów klimatyzacja przestała działać. Na włączonym nawiewie jest wszystko OK - istnieje możliwość regulowania temperatury - natomiast klimatyzacja nie działa.
Włączam przycisk EC gaśnie czerwona kontrolka, nawiew jakby dmuchał bardziej, wiatrak na chłodnicy podczas wyłączonej klimatyzacji stoi, natomiast gdy włączę klimę zaczyna się obracać.
Zastanowiły mnie dwa fakty, przedstawione na zdjęciu
1. Koło na sprężarce napędzane paskiem się obraca - jednak jego ostatnia część (dekiel) stoi w miejscu - podczas włączonego silnika i włączonej klimatyzacji można ręką kręcić w lewo i w prawo tą ostatnią częścią - bez żadnego oporu. Czyżby sprężarka niezasprzęglała? Wydawało mi się, że to w całości ma się obracać przy włączonej klimie?
2. Pomiędzy kołem sprężarki po której chodzi pasek a zewnętrzną częścia spreżarki poprzez szparę między tymi częściami jest widoczna niewielka ilość oleju (jakby się coś spociło). Krople oleju tym samym się rozbryzły dookoła pozostawiając naokoło niewielke ślady. Powtarzam jest to bardzo niewielka ilość oleju.
Czy moje najgorsze przewidywania - czyli wymiana bądź regeneracja sprężarki może ktoś potwierdzić?
Czy można metodą prób i błędów eliminować inne mniej kosztowne rzeczy odpowiedzialne za klimę?
pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:53 przez fikogo, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200 CDI 1999r Classic
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Co się tak od razu sprężarki czepiasz. Jak napisałeś można "przednie" kółko ręką kręcić, a jest to koło na osi wirnika spręzarki, tzn. że nie jest zatarta.fikogo pisze:Czy moje najgorsze przewidywania - czyli wymiana bądź regeneracja sprężarki może ktoś potwierdzić?
1. Sprawdzić czy jest czynnik.
2. Jak jest to bez doświadczenia nie za dużo zrobisz czyli jechać na kompa. Może coś powie.
3. Jak nie ma czynnika to usunąć nieszczelność, napełnić i może to tylko ta przyczyna.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Klimatyzacja nabita 2 miesiące temu. Do tej pory nie było z nią problemów - wieczorem klima chodziła 4godz. - rano zupełny brak odzewu.JarekW pisze: 1. Sprawdzić czy jest czynnik.
No ale jeżeli tak mówisz, to będę musiał podjechać tam gdzie mi nabijali klimę o sprawdzenie czynnika.
dziękuję i czekam na dalsze podpowiedzi
W210 E200 CDI 1999r Classic
Jak będzie czynnik to można na krótko włączyć elektromagnes na kole pasowym sprężarki (wypiąć wtyczkę i podłączyć przewody z akumulatora). Jak sprzęgiełko zaskoczy (słychać taki metaliczny stuk) to po zapaleniu silnika i włączeniu klimy powinno działać. Nie wiem czy komputer nie nałapie jakiś błędów, ale nic poza tym nie powinno się zdarzyć. Jak będzie działać to później szukać na sterowaniu sprężarki.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Właśnie wracam od serwisu. Czynnik w układzie jest. Więc sprawdzili podanym przez Ciebie sposobem. Sprzęgiełko jednak nie zaskoczyło. Więc fachowcy stwierdzili, że to ono jest źródłem moich problemów z klimą.kmtaxi pisze:Jak będzie czynnik to można na krótko włączyć elektromagnes na kole pasowym sprężarki (wypiąć wtyczkę i podłączyć przewody z akumulatora)
Łączny koszt naprawy łącznie z ponownym nabiciem klimy 400-500zł
Czy uważacie cenę za słuszną i niewygórowaną?
Czy też szukać gdzieś taniej.
pozdrawiam
W210 E200 CDI 1999r Classic
Jak czynnik jest to co chcą nabijać. Chyba że w przysłowiową butelkę. Sprzęgło sprężarki jest niejako na zewnątrz jej. Nie trzeba ingerować w układ z czynnikiem aby je naprawić, wymienić.fikogo pisze:Czynnik w układzie jest. Więc sprawdzili podanym przez Ciebie sposobem. Sprzęgiełko jednak nie zaskoczyło. Więc fachowcy stwierdzili, że to ono jest źródłem moich problemów z klimą.
Łączny koszt naprawy łącznie z ponownym nabiciem klimy 400-500zł
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Z tego co napisałeś do wymiany jest elektromagnes (cewka) sprzęgła sprężarki.
W sieci MB taka część nie istnieje.Istnieje zestaw cewka + sprzęgło koszt około 2000zł.
Cewka istnieje w podróbkach za 150-300 zł.Wymiana o ile wszystko będzie się dobrze
rozbierać to 150-200zł. jeżeli zajdzie potrzeba zdjęcia sprężarki to dodatkowe 250-300zł.
z tego 150zł. to ewakuacja gazu i napełnienie.
W sieci MB taka część nie istnieje.Istnieje zestaw cewka + sprzęgło koszt około 2000zł.
Cewka istnieje w podróbkach za 150-300 zł.Wymiana o ile wszystko będzie się dobrze
rozbierać to 150-200zł. jeżeli zajdzie potrzeba zdjęcia sprężarki to dodatkowe 250-300zł.
z tego 150zł. to ewakuacja gazu i napełnienie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości