Sprężarka klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kubas
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Sprężarka klimatyzacji

Post autor: kubas »

Po załadowaniu układu właściwą ilością czynnika klima się załącza, sprężarka zaczyna się kręcić ale brak zmiany ciśnienia po stronie niskiej i wysokiej. Czy wina jest w zaworze sterującym wydajnością sprężarki (zmianą pojemności skokowej) Czy ten zawór znajduje się z boku sprężarki z założonym zabezpieczeniem i można go zdemontować bez wyjęcia sprężarki ??
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:58 przez kubas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Owszem wszystko się zgadza.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kubas
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubas »

Dziękuje za odpowiedź.

[ Dodano: 2009-07-23, 21:36 ]
Jaka jest orientacyjna cena tego zaworku i oczywiście gdzie można go dostać ?? Czy wymiana polega tylko i wyłącznie na wyjęciu zabezpieczenia, wyjęcia starego zaworu i włożenia nowego z zabezpieczeniem ?? Czy on pasuje tylko w jednej pozycji ??

Dziękuje z góry za odpowiedź.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Ten zawór nie istnieje jako część w sieci MB. W firmach podróbkowych 100-250zł.
Najczęściej wykorzystuje się używane z uszkodzonych sprężarek.Sprawdzenie jest proste-
w temperaturze pokojowej ma być minimalnie nieszczelny przy dmuchaniu ustami.
Jest okrągły więc można go włożyć w każdej pozycji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Sprężarka klimatyzacji

Post autor: fikogo »

Miłego czytania.
Jak w temacie. Posiadam E200 2,2 CDI z manualną klimatyzacją.
Klima działała bez problemu od maja, kiedy to została ponownie napełniona.
Przedwczoraj przejechałem trasę ok. 300km z włączoną non stop klimatyzacją i wszystko było OK. Wczoraj wydawałoby się bez żadnych objawów klimatyzacja przestała działać. Na włączonym nawiewie jest wszystko OK - istnieje możliwość regulowania temperatury - natomiast klimatyzacja nie działa.
Włączam przycisk EC gaśnie czerwona kontrolka, nawiew jakby dmuchał bardziej, wiatrak na chłodnicy podczas wyłączonej klimatyzacji stoi, natomiast gdy włączę klimę zaczyna się obracać.
Zastanowiły mnie dwa fakty, przedstawione na zdjęciu
1. Koło na sprężarce napędzane paskiem się obraca - jednak jego ostatnia część (dekiel) stoi w miejscu - podczas włączonego silnika i włączonej klimatyzacji można ręką kręcić w lewo i w prawo tą ostatnią częścią - bez żadnego oporu. Czyżby sprężarka niezasprzęglała? Wydawało mi się, że to w całości ma się obracać przy włączonej klimie?

2. Pomiędzy kołem sprężarki po której chodzi pasek a zewnętrzną częścia spreżarki poprzez szparę między tymi częściami jest widoczna niewielka ilość oleju (jakby się coś spociło). Krople oleju tym samym się rozbryzły dookoła pozostawiając naokoło niewielke ślady. Powtarzam jest to bardzo niewielka ilość oleju.

Czy moje najgorsze przewidywania - czyli wymiana bądź regeneracja sprężarki może ktoś potwierdzić?

Czy można metodą prób i błędów eliminować inne mniej kosztowne rzeczy odpowiedzialne za klimę?

pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Załączniki
697379152.jpg
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:53 przez fikogo, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Z tego co wiem tam jest elektro magnes załączający to koło które stoi a ma sie obracać :P
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

fikogo pisze:Czy moje najgorsze przewidywania - czyli wymiana bądź regeneracja sprężarki może ktoś potwierdzić?
Co się tak od razu sprężarki czepiasz. Jak napisałeś można "przednie" kółko ręką kręcić, a jest to koło na osi wirnika spręzarki, tzn. że nie jest zatarta.
1. Sprawdzić czy jest czynnik.
2. Jak jest to bez doświadczenia nie za dużo zrobisz czyli jechać na kompa. Może coś powie.
3. Jak nie ma czynnika to usunąć nieszczelność, napełnić i może to tylko ta przyczyna.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Post autor: fikogo »

JarekW pisze: 1. Sprawdzić czy jest czynnik.
Klimatyzacja nabita 2 miesiące temu. Do tej pory nie było z nią problemów - wieczorem klima chodziła 4godz. - rano zupełny brak odzewu.
No ale jeżeli tak mówisz, to będę musiał podjechać tam gdzie mi nabijali klimę o sprawdzenie czynnika.

dziękuję i czekam na dalsze podpowiedzi
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jak będzie czynnik to można na krótko włączyć elektromagnes na kole pasowym sprężarki (wypiąć wtyczkę i podłączyć przewody z akumulatora). Jak sprzęgiełko zaskoczy (słychać taki metaliczny stuk) to po zapaleniu silnika i włączeniu klimy powinno działać. Nie wiem czy komputer nie nałapie jakiś błędów, ale nic poza tym nie powinno się zdarzyć. Jak będzie działać to później szukać na sterowaniu sprężarki.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Post autor: fikogo »

kmtaxi pisze:Jak będzie czynnik to można na krótko włączyć elektromagnes na kole pasowym sprężarki (wypiąć wtyczkę i podłączyć przewody z akumulatora)
Właśnie wracam od serwisu. Czynnik w układzie jest. Więc sprawdzili podanym przez Ciebie sposobem. Sprzęgiełko jednak nie zaskoczyło. Więc fachowcy stwierdzili, że to ono jest źródłem moich problemów z klimą.

Łączny koszt naprawy łącznie z ponownym nabiciem klimy 400-500zł

Czy uważacie cenę za słuszną i niewygórowaną?
Czy też szukać gdzieś taniej.
pozdrawiam
W210 E200 CDI 1999r Classic
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

fikogo pisze:Czynnik w układzie jest. Więc sprawdzili podanym przez Ciebie sposobem. Sprzęgiełko jednak nie zaskoczyło. Więc fachowcy stwierdzili, że to ono jest źródłem moich problemów z klimą.

Łączny koszt naprawy łącznie z ponownym nabiciem klimy 400-500zł
Jak czynnik jest to co chcą nabijać. Chyba że w przysłowiową butelkę. Sprzęgło sprężarki jest niejako na zewnątrz jej. Nie trzeba ingerować w układ z czynnikiem aby je naprawić, wymienić.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
kubas
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2009, o 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubas »

Czy możliwa jest regulacja tego zaworu, bo po włożeniu można nim kręcić śrubokrętem w prawo i w lewo tylko co to daje ??
Mercedes-Benz/W210/E220D/1997r/Sprowadzony 2001r/
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Post autor: fikogo »

poszukuję jaki ma numer sprzęgiełko bądź też sprężarka od klimatyzacji do w210 2,2 cdi z 1999r, klima manual, nr nadwozia WDB2100071A909392
jeżeli ktoś posiada taką wiedzę i się nią podzieli - wielkie dzięki :-D
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Już odpowiedziałem jest okrągły symetryczny kręcić nim można, ale bezskutecznie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Z tego co napisałeś do wymiany jest elektromagnes (cewka) sprzęgła sprężarki.
W sieci MB taka część nie istnieje.Istnieje zestaw cewka + sprzęgło koszt około 2000zł.
Cewka istnieje w podróbkach za 150-300 zł.Wymiana o ile wszystko będzie się dobrze
rozbierać to 150-200zł. jeżeli zajdzie potrzeba zdjęcia sprężarki to dodatkowe 250-300zł.
z tego 150zł. to ewakuacja gazu i napełnienie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości