CHŁODNICA DO WYMIANY

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
TOMIPLES
VIP
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 16:27
Lokalizacja: żYRARDóW

CHŁODNICA DO WYMIANY

Post autor: TOMIPLES »

zaznaczam że nigdy tego nie robiłem i prosiłbym bardzo o podpowiedź czy warto się do tego samemu zabierać czy lepiej zapłacić "fachowcą"
mieszkam w hiszpani i tutaj strasznie zdzierają za robocizne przy tym ciągle się słyszy o podmienianiu części na starsze jednym słowem mafia mechaników

moja prośba jest o schemat wymiany chłodnicy krok po kroku włącznie ze spuszczeniem oleju i wymianą na nowy

z góry dziękuje za jakąkolwiek informacje
W210 E220D 1996-09-10
WDB2100041A241667
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

O jakiej chłodnicy mówisz? Bo jeśli o chłodnicy silnika to bez problemu wymienisz sam.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
TOMIPLES
VIP
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 16:27
Lokalizacja: żYRARDóW

Post autor: TOMIPLES »

jasne chodzi mi o chłodnice silnika - przepraszam ze przeoczenie
W210 E220D 1996-09-10
WDB2100041A241667
CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

Post autor: CZATEK82 »

Ja ostatnio wymieniałem chłodnice tyko że u benzyniaka.jest to jakieś 20 min roboty jak wszystko idzie dobrze.u mnie chłodnica od góry zamocowana była na takich blaszkach które podnosi sie do góry i juz chłodnica sie rusza.odkrecasz weże od wody-2.i jesli masz skkrzynie automatyczna to 2 przewody elastyczne od skrzyni.nastepnie chłodnica idzie ci do góry i wstawiasz druga.pamietaj żeby uzupełnic olej od asb który ci wyleci u mnie moze ze setka wyleciała.wkładajac chłodnice ma ona na dole 2 bolce musisz trafić nimi w odpowiednie miejsce.płyn ci zleci jak odkręcisz węże.najlepiej zalać nowym jak nowa chłodnica.
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
TOMIPLES
VIP
Posty: 53
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 16:27
Lokalizacja: żYRARDóW

Post autor: TOMIPLES »

dzieki serdeczne CZATEK82
czekam na nową chłodnice jak ją dostane to spróbuje wydaje się banalne
pozdrawiam
W210 E220D 1996-09-10
WDB2100041A241667
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

CZy w mojej Smerfetce tez tak prosto sie to robi?? Bo mechole jojkali że ach!!
Ale moja dostała kiedyś w lewe oko bo sie zagapiła. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

W naszych jest trochę więcej zabawy bo jest mniej miejsca. Trzeba odkręcić środkową część górnego pasa, żeby odkręcić skraplacz od chłodnicy, zdjąć przednią maskownicę wentylatorów.
Generalnie cała operacja powinna wyglądać tak:
-Silnik powinien być oczywiście zimny
-Zdejmujemy dolna osłonę silnika (dobrze jest mieć kanał)
-Czasem do chłodnicy silnika, śrubą z nakrętką przykręcone są od dołu przewody od chłodzenia aut. skrzyni biegów ,trzeba ta śrubę odkręcić
-Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego
-Podkładamy pod auto pojemnik na płyn, odkręcamy czerwony korek spustowy chłodnicy na dolnej lewej części chłodnicy. Czekamy aż przestanie lecieć.
-Zdejmujemy plastikową osłonę wentylatorów klimatyzacji (przekręcić dwa prostokątne plastikowe klipsy)
- Odpinamy osłonę chłodnicy-metalowe wsuwki, odpinamy plastiki mocujące chłodnicę na górnym pasie
-Odkręcamy górna (środkową) część przedniego pasa, tą w której umieszczony jest zamek maski. 2 śruby bodajże 10 po lewej i prawej stronie, oraz jedna przy wentylatorach.
- Odkręcamy 2 śruby (u góry) łączące skraplacz(chłodnicę klimatyzacji) i chłodnicę silnika.
- teraz mamy sporo miejsca na odkręcanie przewodów aut. skrzyni klucz bodajże 19, (pamiętamy o wymianie miedzianych podkładek na nowe), przewody nie mogą zwisać poniżej skrzyni, bo wyleci płyn
- Odkręcamy obejmy na gumowych wężach chłodnicy silnika, zdejmujemy je z chłodnicy (wyleci jeszcze trochę płynu)
- Wyciągamy chłodnicę
- Wkładamy nową ,
- Powtarzamy wszystkie czynności w odwrotnej kolejności.
- Wlewamy nowy płyn do zbiorniczka wyrównawczego najlepiej już wymieszany koncentrat FEBI 2374 , według normy MB 325.2
- Uruchamiamy silnik , czekamy aż pobierze nowy płyn i znowu w trakcie pracy silnika dolewamy do stanu. Zakręcamy korek

Dobrze jest mocno zagrzać silnik i wymusić ogrzewanie wnętrza samochodu , poczekać aż silnik ostygnie i znów uzupełnić ewentualne ubytki.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Super! Dzięki. Obym nie musiał korzystać. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Dzimi88
Posty: 102
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:56
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Dzimi88 »

Czy jak wymienię chłodnice w swojej gwieździe to czy jest konieczne odpowitrzenie jakimś sposobem czy w skrzyni samo soe odpowietrzy wszystko i gdzie mogę kupić olej do mojej skrzyni i czy na oko można uzupełnić czy trzeba mieć tą specjalna miarę
VIN: WDB2102251A571524

E300 TD - 177 KM

1997r - Classic

Pozdro :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości