Elektronika chyba Ci by nie zrobiła mętnego oleju... tak na moje oko.piecha000 pisze:może elektronika siedzi ?
OLEJ w Automatycznej Skrzyni Biegów (ASB)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: mętny olej !!!
mętny olej!!!
wymieniłem 2-krotnie olej ze skrzyni i sprzegła łacznie z filtrem!!! po wymianie pracuje idealnie dzisiaj spusciłem litr oleju i znowu jest syf i ponownie zaczeła źle pracowac!!! wymieniać do skutku czy szukac uszkodzeń w skrzyni? wiem że gdyby olej był czysty skrzynia pracowała by bez zarzutów!!!
piecha
metny olej
autko to okular 2,2D 97r. olej meyle germany product ATF III-H 0140192300 a dobierałem go w sklepie z częściami do mercedesa. ale wcześniej mogły być wlane preparaty aktywne które ponoć nie spływają razem z olejem! słyszałem że są też preparaty np. metalon C2, które mogą przywrócic skrzynie do życia??!! Może ktos wie czy płukac skrzynie olejem czy prubowac zalać jakimś preparatem??!! i jak tak to gdzie go kupić i jak stosować!!?? czy szykować sie na remont skrzyni?
piecha
Witam!
Mam pytanie odnosnie ASB. Dotyczy ono samochodu S210 E 280 4-Matic z 1997 roku (numer skrzyni to 722665 10 346465). Ostatnio robilem pierwszy przeglad mojego samochodu bo zostal niedawno kupiony. Powiedzialem zeby mechanik wymienil olej i filtr w ASB. Tak zrobil. Tyle ze po wymianie skrzynia zaczela sie slizgac przy zmianie z 2 na 3 bieg. Jak sie rozpedzam spokojnie to nawet tego nie czuc ale jak juz mocniej wcisne pedal to widac ewidentnie na obrotomierzu ze zanim wlaczy sie 3 bieg to wskasowka od obrotow leci szybko o okolo 500 rpm w gore, czuc szarpniecie i silnik "zawyje". Czasem przy zmianie z 2 na 3 szarpie. Jest to mniej odczuwalne gdy jezdze na W a bardziej na S. Na pozostalych biegach jest ok. Skrzynia dobrze redukuje. Na D samochod na rownej nawierzchni sie powoli toczy. To samo na R. Nie buja autem przy zmianie z D na R i odwrotnie. Ogolnie to mechanicy pokazli mi stary olej po wymianie i mocno krecili nosami ze brudny, czarny i dawno nie wymieniany. Stwierdzili ze nie wiedza co bedzie ze skrzynia ale powiedzieli ze na kolejnym przegladzie za 10 000 km bedzie trzeba dla pewnosci wymienic olej i filtr w skrzyni jeszcze raz. Co do oleju to nie wiem jaki tam wlali ale pokazywali mi butelke po nim (taka niebieska majaca znaczki MB na sobie...tyle pamietam) i dobierali olej do skrzyni po VINie. Czy skrzynia sie zaczyna konczyc czy moze to byc problem ze zlym poziomem oleju czy moze jeszcze cos innego?
Jeszcze jedno...czy jest moze ktos na forum z okolic Piaseczna (pod Wawa) z bagnetem do takiej skrzynki zeby sprawdzic poziom oleju? Pytam bo oczywiscie wolalbym nie palcic haraczu w ASO ale jak bedzie trzeba to tak zrobie i pojade tam sprawdzic poziom oleju. Albo inaczej...czy moze ktos zna jakis dobry warsztat w tych okolicach gdzie mi to zrobia w rozsadnej cenie?
Mam pytanie odnosnie ASB. Dotyczy ono samochodu S210 E 280 4-Matic z 1997 roku (numer skrzyni to 722665 10 346465). Ostatnio robilem pierwszy przeglad mojego samochodu bo zostal niedawno kupiony. Powiedzialem zeby mechanik wymienil olej i filtr w ASB. Tak zrobil. Tyle ze po wymianie skrzynia zaczela sie slizgac przy zmianie z 2 na 3 bieg. Jak sie rozpedzam spokojnie to nawet tego nie czuc ale jak juz mocniej wcisne pedal to widac ewidentnie na obrotomierzu ze zanim wlaczy sie 3 bieg to wskasowka od obrotow leci szybko o okolo 500 rpm w gore, czuc szarpniecie i silnik "zawyje". Czasem przy zmianie z 2 na 3 szarpie. Jest to mniej odczuwalne gdy jezdze na W a bardziej na S. Na pozostalych biegach jest ok. Skrzynia dobrze redukuje. Na D samochod na rownej nawierzchni sie powoli toczy. To samo na R. Nie buja autem przy zmianie z D na R i odwrotnie. Ogolnie to mechanicy pokazli mi stary olej po wymianie i mocno krecili nosami ze brudny, czarny i dawno nie wymieniany. Stwierdzili ze nie wiedza co bedzie ze skrzynia ale powiedzieli ze na kolejnym przegladzie za 10 000 km bedzie trzeba dla pewnosci wymienic olej i filtr w skrzyni jeszcze raz. Co do oleju to nie wiem jaki tam wlali ale pokazywali mi butelke po nim (taka niebieska majaca znaczki MB na sobie...tyle pamietam) i dobierali olej do skrzyni po VINie. Czy skrzynia sie zaczyna konczyc czy moze to byc problem ze zlym poziomem oleju czy moze jeszcze cos innego?
Jeszcze jedno...czy jest moze ktos na forum z okolic Piaseczna (pod Wawa) z bagnetem do takiej skrzynki zeby sprawdzic poziom oleju? Pytam bo oczywiscie wolalbym nie palcic haraczu w ASO ale jak bedzie trzeba to tak zrobie i pojade tam sprawdzic poziom oleju. Albo inaczej...czy moze ktos zna jakis dobry warsztat w tych okolicach gdzie mi to zrobia w rozsadnej cenie?
pomiar kosztuje 20zł łącznie ze zlaniem nadwyzki, robiłem to co prawda nie w ASO ale w specjalistycznym zakładzie zajmującym się skrzyniami auto. w Gdańsku. w takim miejscu możesz również podłączyć auto pod komputer koszt 50-100zł łącznie z wykasowaniem błędów- nie wiem jak sie krztałtuja ceny w ASO
piecha
Piecha000 - z tego co słyszałem to w autach sprzed liftingu bardzo często rozsypuje się mechanizm planetarny w ASB i w miare postepu degradacji planetarki olej będzie sie szybko brudził. Wiec jeśli jesteś pewien iż olej którym zalałeś skrzynie spełnia odpowiedni Blatt (normę) Mercedesa, znaczy ze szykuje się remont skrzyni. Poproś w ASO aby na podstawie numeru VIN podali Ci jaki blat podaje Mercedes-Benz do twojej skrzyni i porównaj go z tym umieszczonym na opakowaniu. Jeśli będzie taki sam to znaczy iż szykują się wydatki. :-( P.S. Do mojej skrzyni olej musi mieć Blatt 236.10
Klosiak - Świeży olej ma inne parametry oraz wypłukał zanieczyszczenia, przez co teraz skrzynia moze mieć prześlizgi. Jeśli poziom oleju jest ok i olej spełnia właściwy Blatt to skrzynia do naprawy :-(
Klosiak - Świeży olej ma inne parametry oraz wypłukał zanieczyszczenia, przez co teraz skrzynia moze mieć prześlizgi. Jeśli poziom oleju jest ok i olej spełnia właściwy Blatt to skrzynia do naprawy :-(
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r.
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają
Ehhh...no zobaczymy...poki co musze sprawdzic poziom oleju i bede kombinowal dalej jak sie okaze ze jest prawidlowy. Tak sie zastanawiam jeszcze czy te przeslizgi skrzyni sa mocno zabojcze dla silnika? Bo ze sa denerwujace to juz wiemadaso1 pisze:Klosiak - Świeży olej ma inne parametry oraz wypłukał zanieczyszczenia, przez co teraz skrzynia moze mieć prześlizgi. Jeśli poziom oleju jest ok i olej spełnia właściwy Blatt to skrzynia do naprawy :-(
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Bylem w warsztacie i sprawdzili mi poziom oleju bagnetem serwisowym (na marginesie...cena to 15zl). Wszystko OK. Poziom dobry. Takze chyba zrobie tak jak mi radzil moj mechanik. Za jakies 5000 km znow wymienie olej w skrzyni i zobaczymy co bedzie. Juz nawet ten nowo wymieniany jest brudnawy takze jeszcze jedno plukanie i jak objawy nie ustapia to pewnie bedzie trzeba liczyc sie z naprawa skrzyni.
Ja mam dosc podobny problem do kolegi Klosiak.
Auto 270cdi, 2000 rok. Jak sie rozpedzam to widac ewidentnie na obrotomierzu ze zanim wlaczy sie 3 bieg to wskazowka od obrotow leci szybko o okolo 500 rpm w gore i wskakuje bieg. Silnik w tym momencie delikatnie "zawyje" (bo podnosi obroty o te 500 rpm jakby "na luzie" zanim wkleszczy bieg). Dzieje sie jednak tak tylko i wylacznie na goracym silniku, tak jak wczoraj pol dnia jazdy, upal na dworze i tak sie dzialo. Jednak na zimnym biegi sa przekladane idealnie. Prosze o porady.
Drugie moje zapytanie. Naczytalem sie i nasluchalem o wymianach oleju w ASB. Jednak jak to dokladnie jest. ASO z tego co wiem z reguly wcale nie zaleca wymiany oleju w skrzyni... a inni fachowcy majacy warsztaty ze skrzyniami mowia ze oczywiscie ze trzeba wymieniac. Czy jest na to jakas "poprawna" odpowiedz? Skoor MB projektuje i produkuje skrzynie to chyba wie co zaleca?
pozdr
koalakm
Auto 270cdi, 2000 rok. Jak sie rozpedzam to widac ewidentnie na obrotomierzu ze zanim wlaczy sie 3 bieg to wskazowka od obrotow leci szybko o okolo 500 rpm w gore i wskakuje bieg. Silnik w tym momencie delikatnie "zawyje" (bo podnosi obroty o te 500 rpm jakby "na luzie" zanim wkleszczy bieg). Dzieje sie jednak tak tylko i wylacznie na goracym silniku, tak jak wczoraj pol dnia jazdy, upal na dworze i tak sie dzialo. Jednak na zimnym biegi sa przekladane idealnie. Prosze o porady.
Drugie moje zapytanie. Naczytalem sie i nasluchalem o wymianach oleju w ASB. Jednak jak to dokladnie jest. ASO z tego co wiem z reguly wcale nie zaleca wymiany oleju w skrzyni... a inni fachowcy majacy warsztaty ze skrzyniami mowia ze oczywiscie ze trzeba wymieniac. Czy jest na to jakas "poprawna" odpowiedz? Skoor MB projektuje i produkuje skrzynie to chyba wie co zaleca?
pozdr
koalakm
Hm...pierwsze co to jedz do jakiegos warsztatu (albo ASO) zeby sprawdzic poziom oleju w skrzynii. Jesli poziom jest taki jak trzeba to na komputer i odczytac bledy skrzyni.
Co do wymiany oleju to jak sie wymieni olej + filtr zgodnie ze sztuka, czyli odpowiedni olej i filtr plus odpowiednie ilosci to napewno nie zaszkodzi a wrecz moze pomoc bo jesli w skrzyni olej nie byl dlugo wymieniany i jest zuzyty (bo przykladowo poprzedni wlasciciel dawal mocno automatowi w kosc) to trzeba go wymienic i tyle w temacie. A w ASO to sa przewaznie wymieniacze czesci a nie fachowcy
Co do wymiany oleju to jak sie wymieni olej + filtr zgodnie ze sztuka, czyli odpowiedni olej i filtr plus odpowiednie ilosci to napewno nie zaszkodzi a wrecz moze pomoc bo jesli w skrzyni olej nie byl dlugo wymieniany i jest zuzyty (bo przykladowo poprzedni wlasciciel dawal mocno automatowi w kosc) to trzeba go wymienic i tyle w temacie. A w ASO to sa przewaznie wymieniacze czesci a nie fachowcy
Tak zgadza się kiedyś mercedes był "przeciwny" wymianom oleju a ASB mówili że ten olej może długo wytrzymać i nie traci swoich właściwości.
Taki mały OFF zgadnijcie ile kosztuje nowa skrzynia automatyczna do okularka??
Taki mały OFF zgadnijcie ile kosztuje nowa skrzynia automatyczna do okularka??
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości