A klasa piszczy pasek na alternatorze
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
- Lokalizacja: bb
A klasa piszczy pasek na alternatorze
Witam
Mam pytanie dotyczące Merca A klasy , niedawno kupiliśmy takie autko, z silniczkiem 1.7 CDI ale piszczy pasek na alternatorze . Już raz przy wymianie oleju smarowaliśmy go WD40 i przestał piszczeć również kiedy popada to przestaje. Ale przy normalniej pogodzie jest to WKURZAJĄCE. Co to może piszczeć ... pasek słabo naciągnięty, a może łożysko czy może napinacze, nadmieniam iż dostęp do alternatora nie jest łatwy i dlatego nie ma tam zbyt dużego pola do popisu jeżeli chodzi o oględziny
Może ktoś miał już taki przypadek w swoim Mercku i może mi jakoś pomóc bo wiem że jak pojade do salonu (serwisu) a tylko taki autoryzowany u nas jest to myśle że 2 wypłaty za naprawe nie są moje
Bardzo proszę o pomoc
Z góry dziekuję Paweł
Mam pytanie dotyczące Merca A klasy , niedawno kupiliśmy takie autko, z silniczkiem 1.7 CDI ale piszczy pasek na alternatorze . Już raz przy wymianie oleju smarowaliśmy go WD40 i przestał piszczeć również kiedy popada to przestaje. Ale przy normalniej pogodzie jest to WKURZAJĄCE. Co to może piszczeć ... pasek słabo naciągnięty, a może łożysko czy może napinacze, nadmieniam iż dostęp do alternatora nie jest łatwy i dlatego nie ma tam zbyt dużego pola do popisu jeżeli chodzi o oględziny
Może ktoś miał już taki przypadek w swoim Mercku i może mi jakoś pomóc bo wiem że jak pojade do salonu (serwisu) a tylko taki autoryzowany u nas jest to myśle że 2 wypłaty za naprawe nie są moje
Bardzo proszę o pomoc
Z góry dziekuję Paweł
WD 40 to pomysł taki sobie. A nawet do dupy. Gdyby pasek piszczał to by sie czarny pył sypał.
Za tego A nówke bylo E kupić a tam nie piszczy. I miałbyś przy okazji samochód. Hej!
Za tego A nówke bylo E kupić a tam nie piszczy. I miałbyś przy okazji samochód. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
- Lokalizacja: bb
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
A- klasa jest z*****a konstrukcyjnie dostęp do wszystkiego jest do bani.Chyba że wyciągniesz ślnik na wieszch.Sprawdż sprzęgiełko alternatora.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Piszczy zawsze gdy stanie lub staje któraś z rolek.Niestety w 99% jest już uszkodzony cały
wspornik z napinaczem.Sam nawet nie próbuj, trzeba ewakuować gaz z klimy wyjąć sprężarkę
klimy dopiero jest dostęp na tyle żeby się zorientować dlaczego piszczy.Chyba, że bez klimy
wtedy dokładnie jakimś prostym przymiarem (długą listwą) sprawdzasz czy wszystkie koła
paska stoją w jednej linni.Jeżeli stoją zdejmujesz pasek i szukasz uszkodzenia na kołach
(luzów) uszkodzone wymieniasz.Koniecznie narysuj Sobie ułożenie paska.Klucz napinający
będziesz musiał Sam dorobić (spawanie płasko-oczkowego wymiaru nie pamiętam z rurką).
Jeżeli skrzywiona podstawa chyba nie dasz rady.
wspornik z napinaczem.Sam nawet nie próbuj, trzeba ewakuować gaz z klimy wyjąć sprężarkę
klimy dopiero jest dostęp na tyle żeby się zorientować dlaczego piszczy.Chyba, że bez klimy
wtedy dokładnie jakimś prostym przymiarem (długą listwą) sprawdzasz czy wszystkie koła
paska stoją w jednej linni.Jeżeli stoją zdejmujesz pasek i szukasz uszkodzenia na kołach
(luzów) uszkodzone wymieniasz.Koniecznie narysuj Sobie ułożenie paska.Klucz napinający
będziesz musiał Sam dorobić (spawanie płasko-oczkowego wymiaru nie pamiętam z rurką).
Jeżeli skrzywiona podstawa chyba nie dasz rady.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
- Lokalizacja: bb
Jeżeli to łożysko to sie pośpiesz. A jak stare to twoje pudelko. ??
Jak posmarujesz pasek mydłem i przestanie piskać-- to pasek. A jak nie przestanie--to łozysko. A jak pierdyknie na trasie to będzie bolało. Hej!
Jak posmarujesz pasek mydłem i przestanie piskać-- to pasek. A jak nie przestanie--to łozysko. A jak pierdyknie na trasie to będzie bolało. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
- Lokalizacja: bb
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
W A-klasie nie istnieje problem pasek.Wszystko rolki, wspornik, rozpadną się przed paskiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
to pocieszyłeś kolege NOC :-P
[ Dodano: 2009-06-16, 00:32 ]
ale taka prawda
dbaj o mercedes a bedzie niezawodna
niestety to dbanie troche kosztuje :-/
ale to moja hmmm 4 mercedes i jest mi z nią dobrze mimo ze czasem ma :-P focha :-P
jednak nie zamienił bym tej marki za nic w swiecie :mrgreen:
[ Dodano: 2009-06-16, 00:34 ]
a co do niezawodnosci to miałem perełkę w 201 tzw 190 2.0 z 83 roku i to miało 23 lata nabite i nigdy mnie nie zawiodło pomimo swego wieku :mrgreen:
niech ktoś pokaze mi 23 letnią rodzimą jeżdżącą produkcję :-P
[ Dodano: 2009-06-16, 00:32 ]
ale taka prawda
dbaj o mercedes a bedzie niezawodna
niestety to dbanie troche kosztuje :-/
ale to moja hmmm 4 mercedes i jest mi z nią dobrze mimo ze czasem ma :-P focha :-P
jednak nie zamienił bym tej marki za nic w swiecie :mrgreen:
[ Dodano: 2009-06-16, 00:34 ]
a co do niezawodnosci to miałem perełkę w 201 tzw 190 2.0 z 83 roku i to miało 23 lata nabite i nigdy mnie nie zawiodło pomimo swego wieku :mrgreen:
niech ktoś pokaze mi 23 letnią rodzimą jeżdżącą produkcję :-P
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
- Lokalizacja: bb
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy ktoś już o tym pisał ale z tego co wiem to niektóre wersje A-klasy miały konstrukcyjnie problem z układem napędowym powodującym piszczenie paska.Mercedes podobno zalecał nawet instalowanie atrap sprężarek klimatyzacji w celu wyeliminowania piszczenia.Skoro jednak klimatyzacja jest to pewnie problem w zużyciu łożysk napinacza,rolek lub sprzęgiełka alternatora jeśli akurat występuje oczywiście(łatwo sprawdzić po zdjęciu paska powinno się kręcić tylko w 1 stronę).Często też pada amortyzator drgań jak pasek bardzo skacze to możliwe że to.Ja też miałem problem z piszczeniem ale akurat w e-klasie.Pasek kupiłem nowy Bosha bo stary był popękany i po paru dniach zaczął piszczeć i piszczał bez przerwy.Okazało się że pasek jest za szeroki o jakiś milimetr albo raczej wadliwie docięty bo z jednej strony ocierał o rant rolki pompy od wody i to było przyczyną piszczenia.
Pasków nie polecam polewać żadnym preparatem typu WD-40 a już nie daj boże olejem bo rozpuszcza gumę czyli głowny składnik paska.Poza tym to tylko półśrodek
Pasków nie polecam polewać żadnym preparatem typu WD-40 a już nie daj boże olejem bo rozpuszcza gumę czyli głowny składnik paska.Poza tym to tylko półśrodek
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości