A klasa piszczy pasek na alternatorze

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pablowskyy
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
Lokalizacja: bb

A klasa piszczy pasek na alternatorze

Post autor: pablowskyy »

Witam
Mam pytanie dotyczące Merca A klasy , niedawno kupiliśmy takie autko, z silniczkiem 1.7 CDI ale piszczy pasek na alternatorze . Już raz przy wymianie oleju smarowaliśmy go WD40 i przestał piszczeć również kiedy popada to przestaje. Ale przy normalniej pogodzie jest to WKURZAJĄCE. Co to może piszczeć ... pasek słabo naciągnięty, a może łożysko czy może napinacze, nadmieniam iż dostęp do alternatora nie jest łatwy i dlatego nie ma tam zbyt dużego pola do popisu jeżeli chodzi o oględziny :(
Może ktoś miał już taki przypadek w swoim Mercku i może mi jakoś pomóc bo wiem że jak pojade do salonu (serwisu) a tylko taki autoryzowany u nas jest to myśle że 2 wypłaty za naprawe nie są moje :(

Bardzo proszę o pomoc

Z góry dziekuję Paweł
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

WD 40 to pomysł taki sobie. A nawet do dupy. Gdyby pasek piszczał to by sie czarny pył sypał.
Za tego A nówke bylo E kupić a tam nie piszczy. I miałbyś przy okazji samochód. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

pablowskyy pisze:wymianie oleju smarowaliśmy go WD40
haha bardzo dobry pomysl :lol: jeszcze pare razy taki numer i masz jak w banku ze pasek peknie.

zapewne slabo napiety i trzeba podciagnac.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
pablowskyy
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
Lokalizacja: bb

Post autor: pablowskyy »

to nie nowe autko :D nie stac mnie na takie :)
wszystko fajnie tylko jak sie tam dostac i jak go naciagnac ;/
to jest problem
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Podjedz do byle mechanika i podciągnie za 10zł
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

A- klasa jest z*****a konstrukcyjnie dostęp do wszystkiego jest do bani.Chyba że wyciągniesz ślnik na wieszch.Sprawdż sprzęgiełko alternatora.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Piszczy zawsze gdy stanie lub staje któraś z rolek.Niestety w 99% jest już uszkodzony cały
wspornik z napinaczem.Sam nawet nie próbuj, trzeba ewakuować gaz z klimy wyjąć sprężarkę
klimy dopiero jest dostęp na tyle żeby się zorientować dlaczego piszczy.Chyba, że bez klimy
wtedy dokładnie jakimś prostym przymiarem (długą listwą) sprawdzasz czy wszystkie koła
paska stoją w jednej linni.Jeżeli stoją zdejmujesz pasek i szukasz uszkodzenia na kołach
(luzów) uszkodzone wymieniasz.Koniecznie narysuj Sobie ułożenie paska.Klucz napinający
będziesz musiał Sam dorobić (spawanie płasko-oczkowego wymiaru nie pamiętam z rurką).
Jeżeli skrzywiona podstawa chyba nie dasz rady.
Załączniki
A klasa wspornik i koła paska..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
pablowskyy
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
Lokalizacja: bb

Post autor: pablowskyy »

o rany to faktycznie nie jest to zbyt latwe myslalem ze bedzie z tym mniej problemu a tak to chyba bez mechanika sie nie obejdzie , bo ten odglos jest naprawde wkurzajacy :(
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jeżeli to łożysko to sie pośpiesz. A jak stare to twoje pudelko. ??
Jak posmarujesz pasek mydłem i przestanie piskać-- to pasek. A jak nie przestanie--to łozysko. A jak pierdyknie na trasie to będzie bolało. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
pablowskyy
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
Lokalizacja: bb

Post autor: pablowskyy »

1999 r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W A-klasie nie istnieje problem pasek.Wszystko rolki, wspornik, rozpadną się przed paskiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

to pocieszyłeś kolege NOC :-P

[ Dodano: 2009-06-16, 00:32 ]
ale taka prawda
dbaj o mercedes a bedzie niezawodna

niestety to dbanie troche kosztuje :-/

ale to moja hmmm 4 mercedes i jest mi z nią dobrze mimo ze czasem ma :-P focha :-P

jednak nie zamienił bym tej marki za nic w swiecie :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-16, 00:34 ]
a co do niezawodnosci to miałem perełkę w 201 tzw 190 2.0 z 83 roku i to miało 23 lata nabite i nigdy mnie nie zawiodło pomimo swego wieku :mrgreen:


niech ktoś pokaze mi 23 letnią rodzimą jeżdżącą produkcję :-P
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
pablowskyy
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2009, o 11:54
Lokalizacja: bb

Post autor: pablowskyy »

No powiem ci że autka są po prostu BOSKIE ale jeżeli chodzi o naprawę to już pozostawia wiele do życzenia... koszty te są o wiele wieksze niż w podobnej sobie klasie
mayday2007
Posty: 198
Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mayday2007 »

Nie wiem czy ktoś już o tym pisał ale z tego co wiem to niektóre wersje A-klasy miały konstrukcyjnie problem z układem napędowym powodującym piszczenie paska.Mercedes podobno zalecał nawet instalowanie atrap sprężarek klimatyzacji w celu wyeliminowania piszczenia.Skoro jednak klimatyzacja jest to pewnie problem w zużyciu łożysk napinacza,rolek lub sprzęgiełka alternatora jeśli akurat występuje oczywiście(łatwo sprawdzić po zdjęciu paska powinno się kręcić tylko w 1 stronę).Często też pada amortyzator drgań jak pasek bardzo skacze to możliwe że to.Ja też miałem problem z piszczeniem ale akurat w e-klasie.Pasek kupiłem nowy Bosha bo stary był popękany i po paru dniach zaczął piszczeć i piszczał bez przerwy.Okazało się że pasek jest za szeroki o jakiś milimetr albo raczej wadliwie docięty bo z jednej strony ocierał o rant rolki pompy od wody i to było przyczyną piszczenia.
Pasków nie polecam polewać żadnym preparatem typu WD-40 a już nie daj boże olejem bo rozpuszcza gumę czyli głowny składnik paska.Poza tym to tylko półśrodek
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości