Strona 1 z 1

Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 24 cze 2021, o 14:32
autor: Silverarrow
Witam,

Ostatnio jadąc 120-130 na autostradzie podczas lekkiego przyspieszania zauważyłem jakby na ułamek sekundy odcięło dopływ paliwa, potem powtórzyło się to dwa razy a następnie już nie chciało się powtórzyć. Po za tym auto ma moc, przyspiesza, nie kopci, zapala od pierwszego strzała. Pompa paliwa i filtr mają może 25 tyś km przejechane, olej wymieniam co 10 tys zawsze, filtry pow. nowe, świece nowe NGK, czujnik wału korbowego i wałka rozrządu mają może 25-30 tyś przebiegu. Tak to auto jeździ perfekcyjnie. Jedyne czego nie wymieniałem z tych eksploatacyjnych części to kable zapłonowe, kto wie czy nie są one tam od nowości (auto ma 270 tyś). SD nic nie pokazało. Pytanie czy ktoś przerabiał temat i może coś poradzić?

silnik 3.2 benzyna (bez gazu) ASB

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 24 cze 2021, o 15:12
autor: kubaff
Witam, mozna tylko strzelać ale wydaje mi sie ze sam sobie odpowiedzialeś a mianowicie mogą to być kable.
Ja napewno od tego bym zaczynał.

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 24 cze 2021, o 15:59
autor: Silverarrow
Też dziwne to jest bo na wolnych obrotach niby nie faluje, strzałka stoi bez drgania ale jednak silnik tak jakby nie do końca równo pracował. Tam są po 2 świece w sumie 12. więc te kable tak się od razu nie skończą ale one są od nowości. 270 tyś na jednych kablach (kolega w Oplu z 2009 roku już 4 razy kable wymieniał)

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 24 cze 2021, o 16:00
autor: Silverarrow
Kable NGK 700 zł. Łatwo jest to samemu wymienić?

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 24 cze 2021, o 19:46
autor: Muniek
To jest R6 czy V6? W V6 wymieniałem i dało radę. Natomiast kable można sprawdzić badając oporność. U mnie dwa z 12 były na granicy.

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 25 cze 2021, o 16:08
autor: Silverarrow
Muniek pisze: 24 cze 2021, o 19:46 To jest R6 czy V6? W V6 wymieniałem i dało radę. Natomiast kable można sprawdzić badając oporność. U mnie dwa z 12 były na granicy.
To seria M112 więc V6 oczywiście. Dostęp jest OK, chodzi tylko o to czy to wielka filozofia taka wymiana i czy można to bez problemu samemu przeprowadzić. Czym sprawdzałeś oporność?

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 25 cze 2021, o 16:25
autor: Muniek
Multimetrem zwykłym ;) Moim zdaniem filozofii nie ma - wymiana od góry. Ściągnij sobie pokrywę górna i sprawdź od strony kierowcy; lepsze dojście jest. Od strony pasażera dolot trzeba ściągnąć.

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 4 sie 2021, o 22:03
autor: Silverarrow
Okazało się na SD że to jednak błąd P2001

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 4 sie 2021, o 22:16
autor: Muniek
Tez miałem ten błąd. Sprawdz węże podciśnienia; szczególnie z tylu przy EGR są trzy.

Re: Ledwo wyczuwalne zaniki mocy podczas jazdy

: 5 sie 2021, o 12:23
autor: Silverarrow
Muniek pisze: 4 sie 2021, o 22:16 Tez miałem ten błąd. Sprawdz węże podciśnienia; szczególnie z tylu przy EGR są trzy.
Mechanik, który wykrył ten błąd na SD powiedział że EGR jest do czyszczenia