OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Laboratorium do ktorego wysylam probki przyslalo mi nowy biuletyn w ktorym porownuja kilka oleji wagi 5W/30. Mobil 1 potwierdza wyzsze scieranie zelaza, ale z kolei Castrol sciera wiecej aluminium.
Roznice sa marginalne i niestety jeszcze raz sie potwierdza ze nie ma zdecydowanie lepszego oleju od innych. Rozne mieszanki dodatkow ulepszaja jeden z parametrow, ale maja gorszy inny. Dokladnie tak jak z oponami.
Ci ktorzy znaja angielski moga poczytac humorystyczne wywody, a Ci co nie znaja - zawsze zrozumieja wykresy.
http://gallery.mailchimp.com/f641390cba ... de3771.pdf
Roznice sa marginalne i niestety jeszcze raz sie potwierdza ze nie ma zdecydowanie lepszego oleju od innych. Rozne mieszanki dodatkow ulepszaja jeden z parametrow, ale maja gorszy inny. Dokladnie tak jak z oponami.
Ci ktorzy znaja angielski moga poczytac humorystyczne wywody, a Ci co nie znaja - zawsze zrozumieja wykresy.
http://gallery.mailchimp.com/f641390cba ... de3771.pdf
Patrząc na konstrukcję, coraz większe wysilenie oraz coraz delikatniejsze materiały z jakich wykonuje się dzisiejsze silniki śmiem twierdzić że bez względu na to czego by tam do smarowania nie stosował i tak więcej jak 300 tyś km nie wytrzyma żaden. Jedyny ratunek w częstym interwale wymian.
1.3M-Jet (turbodiesel Fiata) 86KM
1.6DCI Renaulta 130KM
2.0TDI 177KM
2.5d (BMW 2-litry pojemności) 218KM !! 109KM z 1L pojemności
I jeszcze do tego interwały wymian dochodzące już do nawet 60tyś km bo tyle potrafi pokazać BMW między wymianami oleju. Do tego dochodzi częste sygnalizowanie niskiego poziomu oleju bo nie dość że pojemność układu to ledwie 4-5 litrów to jeszcze pożera ok litra na 10 tyś km i trzeba to stale kontrolować czego przecież nikt nie robi bo tam nawet bagnetu nie ma.
To nie może długo żyć...
1.3M-Jet (turbodiesel Fiata) 86KM
1.6DCI Renaulta 130KM
2.0TDI 177KM
2.5d (BMW 2-litry pojemności) 218KM !! 109KM z 1L pojemności
I jeszcze do tego interwały wymian dochodzące już do nawet 60tyś km bo tyle potrafi pokazać BMW między wymianami oleju. Do tego dochodzi częste sygnalizowanie niskiego poziomu oleju bo nie dość że pojemność układu to ledwie 4-5 litrów to jeszcze pożera ok litra na 10 tyś km i trzeba to stale kontrolować czego przecież nikt nie robi bo tam nawet bagnetu nie ma.
To nie może długo żyć...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Cześć,
Jestem zadowolonym posiadaczem 210 z 2000 r. E320 V6 i pierwszy raz będę wymieniał olej w silniku.
Do tej pory kolo lał Castrola EDGE 5w30.
Samochód nie jest garażowany w związku z tym wiemy wszyscy jakie mamy temperatury.
Co polecacie? Lać ten co do tej pory czy zmienić na jakiś np. 5w40?
PZDR
Mario
Jestem zadowolonym posiadaczem 210 z 2000 r. E320 V6 i pierwszy raz będę wymieniał olej w silniku.
Do tej pory kolo lał Castrola EDGE 5w30.
Samochód nie jest garażowany w związku z tym wiemy wszyscy jakie mamy temperatury.
Co polecacie? Lać ten co do tej pory czy zmienić na jakiś np. 5w40?
PZDR
Mario
Jeżeli silnik nie wymaga jakichś sporych dolewek na interwał a Tobie nie szkoda najzwyczajniej kasy na jeden z najdroższych olejów występujących na rynku "kto bogatemu zabroni"
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
,kichcio pisze:Mercedes pewnie zalecal taki olej, z ktorego producentem w danej chwili mial umowe podpisana
W zasadzie to proponuje zostac na polsyntetyku, Castrol i Mobil to nie garazowe oleje, wiec moga byc
Mam zalany castrol, będę taraz wymieniał gość w serwisie proponował , jakiś BP visco? twierdzi że że to to samo , na razie odmówiłem.
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Opisze swoje doswiadczenie;dzwilu pisze:,kichcio pisze:Mercedes pewnie zalecal taki olej, z ktorego producentem w danej chwili mial umowe podpisana
W zasadzie to proponuje zostac na polsyntetyku, Castrol i Mobil to nie garazowe oleje, wiec moga byc
Mam zalany castrol, będę taraz wymieniał gość w serwisie proponował , jakiś BP visco? twierdzi że że to to samo , na razie odmówiłem.
- moja merc byla exploatowana na Mobil1, zawsze slychac bylo takie" cykanie" ktorejs szklanki (juz przymierzalem sie do ich wymiany)
- namowiono mnie by zmienic na Motula, okazalo sie, ze byl to strzal w 10 - cykanie zaniklo
(obie oliwki to polsyntetyki)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
niby ten sam koncern co castrol. miałem go 2 razy zalanego. wcześniej też był taki lany. bo to podobno to samo. ale czy napewno? napewno tańszy, ja nie zauważyłem różnicy.dzwilu pisze:Mam zalany castrol, będę taraz wymieniał gość w serwisie proponował , jakiś BP visco? twierdzi że że to to samo , na razie odmówiłem.
Mam na tą chwile Castrol. zaraz będzie pora na zmianę. i chce polepszyć silnikowi na te stare lata. Decyzja jest taka, że auto zostaję więc niech żyję sobie spokojnie. Niestety dużo opinii różnych marek oleji. ktoś może mnie przekona na zmiane oleju na coś lepszego. 94 strony to zejdzie mi do 2017r czytanie. zacznę już dziś;) mi oleju nie bierze , 310000 przebiegu. Czy może zostać przy castrolu?Gawra pisze:Opisze swoje doswiadczenie;
- moja merc byla exploatowana na Mobil1, zawsze slychac bylo takie" cykanie" ktorejs szklanki (juz przymierzalem sie do ich wymiany)
- namowiono mnie by zmienic na Motula, okazalo sie, ze byl to strzal w 10 - cykanie zaniklo
(obie oliwki to polsyntetyki)
jacekm7, ma racje lałbym obojętnie który z tych 3 wszystkie są ok aktualnie zalany motul
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości