OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Wymyty silnik ??
Jeżeli tak - leje się z niego. Zalej 15W-40 bo tańszy, zlokalizuj wycieki, uszczelnij i następna zmiana 10W-40.
Jeżeli silnik nie myty bez jakichś widocznych intensywnych wycieków - nie mylić z zapoceniami lej od razu 10W-40 i na takim śmigaj.
skaza86
Posty: 19
Rejestracja: 27 lis 2013, o 21:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: skaza86 »

Wyciekow jako takich dużych nie ma tylko nie wiem czy przy takim przebiegu 15W40 niebedzie lepszym rozwiązaniem.
Jak te silniki chodza na 15W40??
W210 E300 TD Elegance 1999
VIN WDB2100251A898533
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

skaza86, według mnie te silniki do końca swojego życia powinny jeździć na 10W40. Ja w swoim poprzednim 300TD miałem realne ok. 500tyś.km i jeździłem na 10W40.
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Błędem jest dobieranie oleju do przebiegu. Choć dzisiejsze oleje mineralne nie są takie jak X-lat temu. Ja osobiście niedawno z 15w40 przeszedłem na 10w40.

Twoje turbo zimną tego oleju nie będzie lubić ;)
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mercedes zaleca 0-W40 do tych silnikow, choc nowsze diesle maja rekomendacje 5W-40
Olej o zimnej lepkosci 15 zajmuje bardzo duzo czasu po rozruchu aby dotrzec do lozysk, tak ze silnik sie dosc mocno zdziera na nim.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Nie popadajmy w skrajności... Silnik który ma narypane pod milion, wytyrany na nie wiadomo czym, zmienianym jak się przypomniało albo kontrolka ciśnienia oleju zapaliła zalej 0W...
Psychozę jakaś mamy (i mózgi wyprane reklamami)
Z zachodu sprowadzasz, 2/3 na 10W-40 nawet jak olej zupełnie nie spełnia norm jakich wymaga producent.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Piasek nie sadz dobrych silnikow po swoim gazowniku.
Juz chyba 2 razy wklejalem tu zdjecia cylindrow silnika 603 po przejechaniu 400t.
Ciagle ma slady honowania, czyli ciagle sie dociera.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

400... taaaa
Znakomita większość tego co u nas jest tyle to pokonała targając 1,5-tonową przyczepę

Ale nie o tym - zrobi co chce, ja bym do takiego silnika nie wlał 0W...
Chyba że miałbym fabrycznie nowy... ale nie, też bym nie zalał takiego czegoś.
Po prostu uważam że poza szybkością docierania do newralgicznych węzłów tarcia w ekstremalnie niskich temperaturach (których u nas tegorocznej zimy mieliśmy siedem dni przyjmując że -21*C to ekstremalnie nisko... [każdy czysty 15W-40 w tej temp. jest nadal płynny]) oleje 0W nie mają więcej zalet...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Poczytaj sobie o olejach albo jeszcze lepiej nastepnym razem jak masz -21* to nalej 15W40 do kubka i zostaw pod samochodem. Rano zobaczysz jak bardzo on jest plynny.
Obecne silniki sa tak dobre, ze normalny wlasciciel nie ma szans ich zuzyc, ale ciagle ja nie chcialbym meczyc silnika bez oleju przez kilka sekund po kazdym starcie.
Ja w benzyniaku leje 0W40 nawet jak mamy temperatury powyzej 40*
Do diesla tez bym wlewal 0 ale Shell takiego nie robi a przetestowalem ze Shell dla diesla najlepszy.
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: zibi2210 »

Biedna ta Ameryka.W Polsce jest dostępny http://www.shell.pl/products-services/o ... 61779.jpeg[/img]
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No widzicie jak dobrze w Polsce macie :P
Niestety ten olej ma formule dla benzyniakow. Mo co prawda klasyfikacje CF dla diesli, ale to daleko do CJ-4 oleju ktory ja uzywam.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Z produktu
W pełni syntetyczny olej silnikowy – Najbardziej zaawansowana formuła Shell do wysokoobciążonych silników
Nie sądzę aby 3.0TD był ani zaawansowany technologicznie ani tym bardziej wysokoobciążony... pomijając przypadki kiedy targa lawetę z busem albo przyczepę z końmi... ale chyba nie o takie obciążenie chodzi...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Tutaj wkraczamy w sfere czym rozni sie zwykly zjadzacz chleba od kogos kto ma zasob wiadomosci o samochodach.
Ci drudzy czytaja klasyfikacje, Ci pierwsi - chwyty reklamowe. :hyhy:

BTW prawie 60HP z litra pojemnosci to jest wysokie obciazenie jak na diesla.
Moj Ford Powerstroke z roku 2000 robi 34kM
drugi z roku 2007 robi 53 kM ale za to ma sporo problemow.
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: zibi2210 »

Nic Ci nie jest w stanie dogodzić.Używał byś ale nie ma.Jak jest to nie ta specyfikacja.Pewnie jak by była ta specyfikacja to kolor opakowania by był nie ten.Ciekawe podejście.Klasa CJ-4 stworzona przede wszystkim aby podnieść poziom redukcji emisji szkodliwych substancji.Olej ukierunkowany pod najnowsze normy emisji spalin.Przewidziana dla samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.Generalnie praktycznie nie odbiega od CF.To z czym tak daleko i do czego?
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Kajtek1 pisze:BTW prawie 60HP z litra pojemnosci to jest wysokie obciazenie jak na diesla.
to popatrz na tabele mocy i pojemności najnowszych diesli BMW... bo to jest dla mnie wysokie obciążenie...
Sprężanie 16,5:1 (chciałbym wiedzieć ile ten silnik jest w stanie wytrzymać bez odprężania)
Moc 218KM z 2 litrów, dzieląc po twojemu blisko 110KM z litra pojemności...
TO JEST WYSOKIE OBCIĄŻENIE (wysilenie powinno być) silnika...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości