Strona 1 z 3

Most Dyferencjał (gruszka)- Jaki?

: 10 cze 2009, o 17:11
autor: MARSZAL220CDI
Witam.
Prawdopodobnie będę zmuszony do wymiany mostu :-(
Moje pytanie: Czy mogę założyć od innego modelu?
Jak nie to czy muszę patrzyć na numery które są na spodzie gruchy?
U mnie wyczytałem taki nr:
A210 351 08 050
GGG-40
Według tego numeru szukać?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

: 10 cze 2009, o 17:25
autor: fabek
numer 2103510805 bedzie prawidlowy bez zera na koncu. co sie schrzanilo?

: 10 cze 2009, o 18:35
autor: MARSZAL220CDI
fabek pisze: co sie schrzanilo?
Dziwne drgania (wibracje) przy jednostajnej prędkości do 120km/h powyżej cisza.
i przy wolnej jezdzie najczęściej gdy zwalniam do zera.
Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Może to być też wina skrzyni biegów? i po wale przenosi się do tyl? (skrzynia pracuje bez zarzutów)

: 10 cze 2009, o 22:34
autor: fabek
spokojnie spokojnie w moscie luzy moga sie zrobic co najwyzej, nie wiem co trzeba zrobic zeby zakatowac most. zacznij od spraw podstawowych czyli kola, zamien tyl z przodem na probe. potem lozyska w piastach tylnej osi. niewywazony wal rowniez bedzie powodowal dziwne wibracje. czy przed wymiana podpory problem wystepowal?

: 10 cze 2009, o 22:47
autor: MARSZAL220CDI
przed wymianą podpory miałem inne objawy które ucichły,a od jakiegoś czasu zaczęło się właśnie drgania i wibracje,które słychać w srodku.
Koła to juz zmieniałem 3 komplety tak,że to odpada.
Być może to faktycznie wał nie wyważony.
Więc zapytam,czy każdy warsztat posiada sprzęt do wyważania wału?

: 10 cze 2009, o 23:04
autor: fabek
jak byl wal demontowany to pewnie tu pies pogrzebany. wpisz w google "wywazanie walu napedowego" i na pewno cos znajdzie. z tego co wiem niektore warsztaty potrafia wywazyc wal nawet bez wyciagania go z samochodu

: 12 cze 2009, o 09:40
autor: MARSZAL220CDI
Jak narazie dzięki Fabek
Bedę starał się dojść co jest przyczyną,ale jak pojadę do Polski,bo tu to fortune mogę stracić(takie porypane ceny)

[ Dodano: 2009-08-18, 17:36 ]
Witam ponownie.
Niestety w PL byłem krótko,ale znów sie wybieram tak więc nadal będę poszukiwał przyczyny.
Wymieniłem olej w skrzyni biegów (ani lepiej ani gorzej),a mechanicy stawiają na skrzynie biegów-sam już zgłupiałem.

Mam takie pytanie-czy można podnieść auto i włączyć na "D "żeby sprawdzić od spodu co tam faktycznie się dzieje(w którym miejscu) bo cos mi się wydaje,że jedno z kół będzie sie kręciło do tyłu.Czy mi to pomoże ustalić usterkę?

: 20 sie 2009, o 08:51
autor: fabek
czy wal zostal wywazony? albo chociaz sprawdzony czy nie generuje drgan?

: 20 sie 2009, o 09:18
autor: MARSZAL220CDI
Niestety nie został wyważony,ale wydaje mi sie że to nie to ponieważ gdyby nie był wyważony to coś by się działo przy większych prędkościach,a tu nawet 10km/h sąte drgania.

: 20 sie 2009, o 09:30
autor: romek61
MARSZAL220CDI pisze:a tu nawet 10km/h sąte drgania.
Odłącz wał od mostu , auto na linkę i zobacz czy drgania ustąpią.

: 20 sie 2009, o 09:38
autor: MARSZAL220CDI
Wiem,że to nie dozwolone,ale włączyłem na "N" podczas jazdy i nic się nie dzieje tak,że romek61, twój pomysł nic nie da,ale dzięki.

: 20 sie 2009, o 10:40
autor: romek61
MARSZAL220CDI pisze:pomysł nic nie da,
Skoro wykluczasz, że przyczyną drgań może być tylny most . to pozostają do sprawdzenia łączniki gumowo stalowe pomiędzy mostem a wałem i pomiedzy wałem a skrzynią biegów.

: 20 sie 2009, o 16:39
autor: MARSZAL220CDI
romek61, już wyżej pisałem,że" Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Przy wymianie oleju w skrzyni widziałem sprzęgło elastyczne to przy skrzyni i poduchę pod skrzynią-jest w stanie idealnym..mechanik potwierdził,że nie dawno wymieniane.

Powtórzę pytanie bo o to mi się w tej chwili rozchodzi -
czy można podnieść auto i włączyć na "D "żeby sprawdzić od spodu co tam faktycznie się dzieje(w którym miejscu) bo cos mi się wydaje,że jedno z kół będzie sie kręciło do tyłu.Czy mi to pomoże ustalić usterkę?

: 20 sie 2009, o 17:43
autor: fabek
no mozesz, nie widze przeszkod. ale znajac zycie drgania beda odczuwalne dopiero pod obciazeniem, ale sprobujcie. mozesz zablokowac skrzynie na 2-gim biegu od razu.

: 21 sie 2009, o 07:24
autor: romek61
Nie kwestionuję tego co piszesz
MARSZAL220CDI pisze:że" Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Ale zdarzają się takie przypadki jak opisany tu:
viewtopic.php?t=4685