Śruby do felg

Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, koła i opony.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Wiktor777
Posty: 5
Rejestracja: 5 sty 2019, o 16:11

Śruby do felg

Post autor: Wiktor777 »

Witam,czy jest różnica pomiedzy śrubami do felg aluminiowych i stalowych (zwykłych)?
Mercedes w210 przedlift
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Śruby do felg

Post autor: Muniek »

Tak. Do alu sa dluzsze i zazwyczaj gwint nie zaczyna sie zaraz po glowce.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 563
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Re: Śruby do felg

Post autor: lipa6 »

Poza tym wcale nie jest powiedziane, że śruby z jednego kompletu alu felg będą pasować do drugiego. Mogą różnić się kształtem łba(stożek lub półkula)
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Śruby do felg

Post autor: SuperBuster11 »

Tak. Ja mam takie z przedlużonym trzpieniem do 8-lochów I takie są za długie dla felg alu z W211 na przykład.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Wiktor777
Posty: 5
Rejestracja: 5 sty 2019, o 16:11

Re: Śruby do felg

Post autor: Wiktor777 »

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)
Wiktor777
Posty: 5
Rejestracja: 5 sty 2019, o 16:11

Re: Śruby do felg

Post autor: Wiktor777 »

Mam jeszcze jedno pytanie,czy jesli te stalowe felgi zostały wkręcone na sruby od alu to mogło sie coś uszkodzić?
Ponieważ zauwazyłem ze dwie lub trzy sruby kreca sie w miejscu po dokręceniu.
Wiktor777
Posty: 5
Rejestracja: 5 sty 2019, o 16:11

Re: Śruby do felg

Post autor: Wiktor777 »

A także chciał bym wiedzieć czy jeśli cos uległo uszkodzeniu to co to mogło by być?
Chruper
Posty: 8
Rejestracja: 19 gru 2015, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śruby do felg

Post autor: Chruper »

Wiktor777 pisze: 11 sty 2019, o 17:50 A także chciał bym wiedzieć czy jeśli cos uległo uszkodzeniu to co to mogło by być?
Po wkręceniu śrub od aluminiowej felgi do stalowej felgi "zjechałeś" gwint w piaście. Jak bardzo? To zależy jak poszło, czyli czy wymaga zmiany piast, czy tylko "poprawienia" gwintu w nich. Ja kiedyś w trasie nie miałem wyjścia i wkręciłem śruby od alu do stalowej zapasówki, czyli że brakowało gwintu na całej długości śruby i czułem, że pokonuję "opór" i "mielę" w piaście (w śrubach do alu gwint nie dochodzi do samej główki śruby, felga stalowa jest w tym miejscu cieńsza niż alu). Wkręciłem, bo chciałem dojechać te kilka kilometrów. Na szczęście było to w przednim kole, bo mechanik powiedział mi, że gdybym tak zrobił w tylnym, to ryzykowałbym rozwalenie hamulca bębnowego (śruba od alu jest dłuższa i w takim przypadku może wejść w bęben - hamulce bębnowe, czyli je rozwalić).
Akurat w moim przypadku wystarczyło poprawić gwinty w piaście i nowe śruby wkręcają się elegancko i łapią "koniec wkręcania" (dociskanie śruby), czyli, że gwint jest na tyle wysoki i masywny, że trzyma.
E320 V6 (kombi Avantgarde) 2001 r. (benzyna + gaz)
WDB2102651B438453
Chruper
Posty: 8
Rejestracja: 19 gru 2015, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Śruby do felg

Post autor: Chruper »

Oczywiście, od tego czasu wraz z zapasem wożę w pokrowcu śruby do stalówki :).
E320 V6 (kombi Avantgarde) 2001 r. (benzyna + gaz)
WDB2102651B438453
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Śruby do felg

Post autor: baca »

Witajcie.
Śruby alu do stalowej felgi tylnej przerabiał mój syn w W210 no i coś tam chrupło jak ruszał. A potem już nic. Za kilka dni zapytał mnie co ja o tym sądzę. A śruby do stalówki leżały na feldze. Koniec świata bliski.
Koszt naprawy nie był wielki ale jednak. Lepiej było przepić.
Za długa śruba wchodząc w piastę możne przekroczyć obszar gwintowany i kicha będzie, do demolki jeden krok.

Ponadto smarujcie delikatnie gwint a nawet przylgnię stożka - kto smaruje ten jedzie.
Ku przestrodze podam to co już kiedyś tu pisałem: suche i czyste powierzchnie stalowe poddane znacznemu i długotrwałemu naciskowi mogą uledz zgrzaniu na zimno na zasadzie dyfuzji metal/metal. Fachury maja na to jedno określenie: zapiekła sie franca.
Minimalna ilość smaru zapobiega temu procesowi. Do sprawdzenia w necie jak kto chce.
Hej!

PS.
11.11.2008 -- a 15.11.2008 kupiłem moja kochana W210 Krówkę. Która dorzyna obecnie jakis typek. Jak ten czas leci.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości