Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Z tego co znalazłem w WISie ewidentnie wynika że na 3 kablu jest sterowanie poprzez sterownik PID :shock:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zgłaszałby by błędu zacinających się klap.Musiał ktoś zawalić tłumaczenie, albo Niemcy tak napisali w skrócie.Taki sam błąd jest w W203 przy klapach nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2009, o 11:35 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Wszystko jest możliwe 8-) Żadna dokumentacja nie zastąpi doświadczenia.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Dziękuję Kolegom za kontynuację tematu.Zlokalizowałem przewody i przemierzyłem "na przejście".Wszystko ok.Klapki jednak nie poruszają się w żadnym zakresie obrotów silnika.
Z zamieszczonego wcześniej opisu wnioskuję ,że za pomocą miernika typu multimetr jestem w stanie zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami 1 i 2 na silniczku.Jaka powinna być jego wartość.Lokalni fachowcy proponują by odłączyc wtyczkę i jeżdzić.Moje spojrzenie jest zdecydowanie inne.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Sprawdź to inaczej.Zdejmij osłonę z silnika, weź latarkę, znajdź listwę sterującą klapkami.
Niech druga osoba teraz dopiero uruchomi silnik i po chwili lekko go "przegazuje".
Listwa powinna wykonać zdecydowany ruch "naprzód i z powrotem".Jeżeli się ruszyła to jeszcze pięć razy dodać gazu.Jeżeli nadal się porusza to jest inny błąd, który wyłącza ten system.Jeżeli zrobiła mniej niż 6 ruchów i się wyłączyła, to za ciasno coś chodzi lub uszkodzony silnik klapek.Jeżeli listwa się nie poruszyła lub tylko raz, to silnik klap uszkodzony.Silnik wymienić po sprawdzeniu czy listwa po odpięciu silnika (zdjąć dźwigienkę) przesuwa się bez żadnych oporów i zacięć.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Wszystkie możliwe próby wykonałem.W pozycji zapłon (nie rozruch) dźwignia lekko drgnie ok.2mm od położenia spoczynkowego.Po rozruchu niezależnie od obrotów dżwignia nie porusza się.Przy wyłączonym silniku klapki poruszają się lekko, absolutnie bez zacięć.Latem czyściłem kolektor ssący .
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Można sprawdzić sam silnik tylko prowizorycznie-bateryjką 9 Volt.Inne testy tylko na S.D.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Dziękuję.Chyba wybiorę się do Warszawy.....?
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

czy w przypadku awarji sterownika klapek możliwe jest ,że silnik będzie ciężko palił,czy na rozruch silnika nie ma to raczej wpływu?
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

W moim przypadku przy całkowicie otwartych klapkach i póki co braku diagnozy tego stanu rzeczy ,silnik pali idealnie i co najważniejsze podczas przyśpieszania nie dymi!!Pomimo dobrych tego efektów dalej będę pracował nad uruchomieniem nieszczęsnych klapek.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Akurat z zapalaniem nie mają nic wspólnego.Przeczytaj pierwszy post, na pierwszej stronie tematu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

Czytałem, ale tonący brzytwy się chwyta, zanim zacznę wymieniać wtryskiwacze które leją(w końcu to nie mały koszt) wolę się upewnic.
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie lepiej najpierw diagnozę.Błąd może okazać się dużo tańszy w naprawie.Na wtryski też są tanie sposoby.Np. Ligui Moly albo Panther.Niezwykle skuteczne.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

dolewałem już różnych szuwaksów do paliwa, bo rozumiem że o to Ci chodzi, bez rezultatu.
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wniosek wtryski dobre lub całkowicie (niereformowalne). :mrgreen:
Sądzę, że dobre.Recepta-diagnoza na S.D.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości