Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Klapki "rezonansowe".

Post autor: noc »

Jeden z kolegów prosił o znalezienie opisu działania słynnych z awarii klapek.
Odnalazłem opis w WIS.Trochę go zmodyfikowałem by był bardziej zrozumiały.
Za ewentualne błędy przepraszam.Bardzo słabo znam potoczny język niemiecki.
Załączniki
Klapki rezonansowe..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jordan121 »

Świetny opis! Jak widzę nie jednemu się przydał,lecz nic nie opisują.U mnie na razie działają. :-)
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Swietny opis. Niestety u mnie spada ta listwa.
Nie wiem dlaczego Mercedes nie dopuszcza naprawy klapek tylko trzeba wymieniać kolektor, a jeszcze taką cenę ustala :evil:
Ten opis powinni poczytać ci co proponują wywalenie tych klapek na stałe.

ps. Dla kol. Noc klikam pomógł :-)
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Proszę o podpowiedź,czy klapy rezonacyjne w moim modelu powinny pracować w odpowiednim zakresie obrotów zaraz po uruchomieniu zimnego silnika? Zauważyłem że poruszają się dopiero po zagrzaniu jednostki.Korzystając z okazji proszę o pomoc w odnalezieniu opisu podłączenia przewodów elektrycznych do sterownika silnika.Konkretnie chodzi mi o lokalizację przewodów łączących sterownik z modulatorem podciśnienia sterującego zaworem EGR.Wiem że opis był na forum,ale nie mogę go odnaleźć.Dziękuję.Grego
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wczytaj się w opis.Klapki pracują wg. z góry zaplanowanej mapy, modyfikowanej przez aktualny pomiar czujników.Mają działać tak jak opisałeś.
Załączniki
W210 320CDI Fragment schematu (podłączenie EGR).jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.Temat klap i zaworu EGR wałkuję od dwóch lat,bo przy mocnym przyspieszaniu dymi w kolorze czarno-brunatnym.SD nie wykazuje błędów.
Wszystkie brudne roboty w zakresie kolektor ssący-zawór EGR wykonałem starannie.Profilaktycznie wymieniłem przepływomierz i modulator sterujący zaworem EGR.Części zakupiłem w ASO wg.VIN.
Wtryski na przelew nie wykazują odchyłek.Ogólnie silnik zapala i pracuje perfekcyjnie.Spala 11 litrów .Na trasie 7-8,ale kopci!
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Mój też, przy silnym dodaniu gazu.Pora wymienić wtryski, mimo że trzymają normę to dysze się już rozkalibrowały.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.nie chcę się wymądrzać ale u mnie na dymienie pomogło wymiana przepływki(co już zrobiłeś),zaślepienie egr i odłączenie wtyczki elektr.od silniczka sterującego klapkami.wszystkie 3 rzeczy zrobiłem szukając rozwiązania problemu z przyspieszeniem i trybem awaryjnym ale któraś z nich pomogła mi też na dymienie przy przyspieszaniu.wcześniej wstyd było depnąć a teraz gaz w podłogę i można powiedzieć że nic a nic.oczywiście zaślepić egr i wyciągnąć wtyczkę można na chwilę i póżniej wrócić do stanu pierwotnego ale czemu nie spróbować?? roboty nie ma dużo.być może u mnie to był przepływomierz ale ty masz nowy więc to odpada.nieraz naszym autkom pomagają takie rzeczy że filozofom się nie śniło :-P pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Kolego rob72 dziękuję za zainteresowanie tematem i sugestie.Oczywiście ,to o czym piszesz jest do zrobienia,ale moje spojrzenie na samochód jest dość konserwatywne i źle bym się czuł w samochodzie z niefabrycznymi patentami.Spróbuj mnie zrozumieć.
Kolego noc po cichu spodziewałem się takiej diagnozy.W najbliższym czasie wtryski "pójdą na maszynę".
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.oczywiście dobrze cię rozumiem ale to była tylko sugestia że można sprawdzić coś tanim kosztem bo nie zawsze czyszczenie egr daje porządany efekt(może się i tak zacinać i być otwarty przy każdych obr.) a klapki jak piszesz nie chodzą jak powinny(dopiero jak nabierze temp.).wtryski oczywiście podstawa ale przy nie trzymaniu parametrów nie powinien więcej palić? a u ciebie w normie.to oczywiście tylko moje zdanie a z doświadczeniem kolegi "noc"nie miałem zamiaru polemizować :mrgreen: :mrgreen: pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Zawór EGR nie tylko starannie wyczyściłem,ale również poddałem próbie szczelności nalewając nad/pod grzybek nafty.Grzybek był absolutnie szczelny i poruszał się bez zacięć.
Co do klapek zrozumiałem że tak ma być.Jeżdże spokojnie ,więc pali w normie.Każdą wypowiedź ,szczególnie w swojej sprawie bardzo doceniam.Moją intencją nie było doprowadzenie do polemiki,choć z drugiej strony merytoryczna polemika na forum jest wskazana,wręcz porządana.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Jak silnik chodzi bez zarzutu, a tylko dymi to wymienisz końcówki wtrysków bo zapewne już podlewają i problem zniknie i będzie mniej palił.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
dziuniek31
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2009, o 10:33
Lokalizacja: wawa

Post autor: dziuniek31 »

witam .
czy bo zablokowaniu klapek przewód od silniczka musi być podłączony?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zostaw podłączony.Nie wiem co po zdjęciu zrobi sterownik.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
dziuniek31
Posty: 21
Rejestracja: 29 paź 2009, o 10:33
Lokalizacja: wawa

Post autor: dziuniek31 »

ta ale teraz robi straszne jazdy i jakos dziwnie sie tym samochodem jezdzi

[ Dodano: 2009-11-11, 16:11 ]
a mozna naprawic u ciebie podgrzewanie silnika ? ile kosztuje?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości