Strona 1 z 1

Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 5 paź 2018, o 00:29
autor: Adrian_W210
Temat jak widzę powszechnie znany ale jednak każdy przypadek jest inny. Mam 320 CDI i zauważyłem, że traci moc tj. biegi zmienia przy ok. 2,2k obrotów a kręci się max. do 3k. Zwykle to się dzieje po ostrym skręcie w lewo, po szybkiej jeździe i zwolnieniu oraz przy dłuższej jednostajnej prędkości.

Byłem już podłączony do komputera u jednego z użytkowników forum. Wyskoczyło kilka błędów z czego najważniejsze to:
B1470 - regulacja ciśnienia doładowania
P0100 - wysokie napięcie na przepływomierzu
P0105 - czujnik ciśnienia
Hamulce:
C1200 - włącznik stopu lub włącznik świateł w szczególnych przypadkach; do wymiany czujnik i weryfikacja bezpieczników oraz włącznika świateł

Jest po wymianie filtra paliwa i powierza a dzisiaj wymieniłem przepływomierz (nowy, Pierburg) ale problem nadal występuje. W przyszłym tygodniu wymienię czujnik stopu i znowu pojadę podłączyć pod komputer.
W związku z tym szukam jakiejś porady co z tym zrobić i co jeszcze mogę zrobić we własnym zakresie. Z góry dziękuję.

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 5 paź 2018, o 06:18
autor: hammond24
C1200 - włącznik stopu lub włącznik świateł w szczególnych przypadkach; do wymiany czujnik i weryfikacja bezpieczników oraz włącznika świateł

prawdopodobnie to

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 31 sty 2019, o 10:28
autor: Adrian_W210
Powodem dla czego nie miał mocy była turbina. Po wyczyszczeniu geometrii a także EGR i kolektora jeździ w końcu jak należy.

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 13:42
autor: Adrian_W210
W piątek jechałem do Warszawy a wczoraj z powrotem i pojawił się problem z utratą mocy. Jak już wcześniej pisałem powodem była turbina a dokładniej zacinajaca się geometria. Jednak tym razem do 2k całkiem dobrze się zbierał ale nadal 2200 i wyższy bieg i powyżej 3k nie wchodził. Czy może to mieć zwiazek z tym, że pomimo uszczelnienia przewodów paliwowych oraz naprawy uszczelnienia jednego z wtryskow nadal faluja obroty (jakąś nieszczelnosc nadal występuje)? Chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł.

Dodam jeszcze, że po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy wszystko. Przepływomierz był zamontowany nowy w zeszłym roku. A problem pojawił się po szybkiej (110km/h) i jednostajnej jeździe. Dzisiaj sprawdzę czy problem się pojawia w ruchu miejskim).



Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka



Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 22:53
autor: SuperBuster11
Sprawdź rury od intercoolera. Jak są nieszczelne to będą sprawiać problem.

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 22:54
autor: Adrian_W210
SuperBuster11 pisze:Sprawdź rury od intercoolera. Jak są nieszczelne to będą sprawiać problem.
Zauważyłem jakieś zapocenie na tej gruszce pod turbo, ale te węże obejrzę ;)

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 23:12
autor: SuperBuster11
Może olej przecieka, może to być powiazane z geometrą turbiny. Ale mogę się mylić :)

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 23:17
autor: Adrian_W210
SuperBuster11 pisze:Może olej przecieka, może to być powiazane z geometrą turbiny. Ale mogę się mylić :)
Geometria była czysczona w tym roku, niedługo oddaje do mechanika na naprawę klimy to może zobaczy bo on robił tą turbine ;)

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 23:31
autor: SuperBuster11
Mnie też klima siadła 😭. Kompresor daje 5 bar, a powinien 15-16 bar.

Re: Tryb awaryjny (?) 3,2 CDI

: 14 maja 2019, o 23:43
autor: Adrian_W210
Dwa dni próbowali uratować sprężarke ale nie przeżyła ;p

Wysłane z Xperia XZ Premium przy użyciu Tapatalka