Pompka centralnego zamka

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Mucha pisze:Witam Serdecznie po raz pierwszy.
Mam problem z otwarciem bagażnika - limuzyna, tzn. nie mogę go otworzyć z pilota, z przycisku ze srodka. Centralny działa bez zarzutów. Proszę o pomoc
Witaj na forum.Zapraszamy do "powitalni".
Napisz ten post jeszcze raz i dokładniej, bo jest niezrozumiały.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Mucha
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2010, o 09:53
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Mucha »

Witam!
Po prostu nie mogę otworzyć kufra a poza tym centralny działa bez zarzutów. pierwszy raz stało mi się to jakis tydzień temu coś tam poruszałem pod kanapą tylnią w bezpiecznikach i się otworzył - wszystkie bezpieczniki są OK. A teraz już niestety nie mogę go otworzyć wogóle.
Z góry dzieki za pomoc
E 200 Kompressor 2000rok Avangarde
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Podejrzewam, że mocno tam grzebałeś.C.Z. kufra jest sterowany przewodami podciśnieniowymi musiałeś jedną z żółtych rurek zagnieść, uszkodzić lub może ją zapchałeś.
Obejrzyj instalację właśnie koło aku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
cetan
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 16 paź 2008, o 17:21
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: cetan »

Witam.W moim aucie z chwilą nastania mrozów mam taki defekt:brak zamykania i otwierania drzwi oraz bagażnika. Kiedy naciskam "zamknij" to pompka na ułamek sekundy próbuje się załączyć ale nie zamyka,problem ustępuje jeżeli kilkakrotnie włączam co kilkadziesiąt sekund "otwórz", wtedy słychać pracę pompki przez kilkanaście sek aż do momentu kiedy jakby podczas pracy pompki cos ją wyłączyło i wtedy już "otwieranię"nie powoduje załączania pompki i wtedy móżna już drzwi zamknąć i otworzyc.ale kiedy otworzę bagażnik to problem wraca.Mam prośbę może ktoś z kolegów w krótkich słowach wyjaśniłby zasadę działania tego ustrojstwa.
W210 2.2 CDI AVANGARDE 1998R.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Prawdopodobnie skropliła się para wodna na czujniku podciśnienia w pompie.
Rada wyjąć pompę i podgrzać przez noc na kaloryferze.Oczywiście to jedna z b.wielu przyczyn.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
cetan
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 16 paź 2008, o 17:21
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: cetan »

Wykonałem zaleconą czynność . Efekt mizerny tzn bez zmian . Co dalej?
W210 2.2 CDI AVANGARDE 1998R.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Skończyły mi się pomysły.Resztę musiałbym "pomacać".Może jeszcze ktoś podpowie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ja bym jeszcze wymontował zamek bagażnika i dokładnie sprawdził jak pracuje membrana sterowania zamka i przedmuchał przewód do pompki ZV.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Witam
Przytrafił mi się podobny problem. Od chwili kupna auta (ok. 4 tyg.)szwankowało mi opuszczania tylnych zagłówków i otwierania klapy z pilota, lub przełącznikiem od środka. Po jakimś czasie problem znikł, wszystko działało ok.
Niestety problem wrócił. Przy próbie otwarcia bagażnika z kluczyka, pompka przez dłuższą chwilę chodziła, ale niestety nic się nie działo, zagłówki też nie opadały.
Rozebrałem tylna kanapę, wygląd całego urządzenia bez zarzutu, żadnych śladów korozji lub wody. Sprawdziłem żółte wężyki z powietrzem i jeden (ten od klapy) był wypięty w bagażniku na gumowej łączówce (pod tapicerką, obok zawiasu klapy, nie wiem czy tak jest u wszystkich).
Jak go podłączyłem i włączyłem otwieranie z kluczyka klapy, spalił się bezpiecznik od pompki, wymieniłem na inny i znów to samo. Niestety chyba spalił się silniczek od pompki-śmierdzi.

Już zacząłem szukać innej pompki, ciężko coś dopasować po numerze.
Mój numer to: 208 800 09 48 (dwa przewody elektryczne), znalazłem dwie pompki o numerach: 208 800 01 48 i 208 800 11 48.

Pytanie, czy te pompki będą ok, czy te numery muszą być identyczne?.
Ewentualnie czy można wymienić tylko silniczek?

Już sprawdziłem-silniczek ma spalony wirnik. :cry:

Pytanie, co spowodowało spalenie się silniczka???
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Kol grzegorz2404 masz pewnie jakąś nieszczelność w układzie pneumatyki centralnego zamka,ten problem trzeba zweryfikować i usunąć.
Można silniczek podmienić np od pompki centralnego zamka od W124.Płytka elektroniczna zostaje oryginalna.Taki mam pomysł na w miarę tanią i szybką naprawę.
E 290 td,96r,classic
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Pytanie, co spowodowało spalenie się silniczka???
Wg mnie nieszczelność, która powodowała wydłużoną pracę pompki. Przy szczelnym układzie normalnie wyłącza się ona po 2-3s. pracy, gdy zostanie osiągnięte docelowe nad/podciśnienie. Mimo, ze ma ona zabezpieczenie własne i po 30-40s. wyłącza się samoczynnie, to jednak kilkakrotnie skraca się jej życie przy nieszczelności.

Późno już i nie bardzo chce mi się porównywać numery pompek w EPC, ale przy identycznym wyglądzie, różnice mogą być w sterowaniu i spełnianych funkcjach (np. od kombi nie będzie miała funkcji kładzenia zagłówków). Dlatego wydaje mi się, że pomysł z przełożeniem silnika, a prędzej samego wirnika, może być trafiony :!:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Zawsze można wirnik przewinąć z dobrym rezultatem,tylko elektromechanik musi być profesjonalista w swoim fachu.Długa praca bez przerwy powoduje znaczne skrócenie trwałości silnika elektrycznego,brak możliwości odprowadzenia znacznej ilości ciepła,kończy żywot uzwojenia lub komutatora.
E 290 td,96r,classic
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Ten temat przerabiałem i samo przełożenie silnika będzie dla Ciebie najtańsze z gwarancją, że wszystko będzie działać poprawnie pod warunkiem, że płyta drukowana jest ok. Tak jak koledzy napisali każda pompka jest dedykowana do danego modelu i danego wyposażenia i kombinowanie na własną rękę jest nierozsądne. Silniki pompek tego samego producenta nie będą się różniły. Spotkałem się z silnikiem pompki, który tylko wyglądał podobnie i też był ok, lecz trzeba było zwrócić uwagę na podłączenie pinów(+ -) bo może odwrotnie pompować.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Dzięki dla wszystkich za rady. Biorę się za zakup silniczka i przekładkę.

Znalazłem firmę z częściami do Mercedesa, dzwoniłem i dostałem info, że mają nawet same silniczki w cenie 50 zł, czyli nieźle.

Dzisiaj jadę kupić i wieczorem zakładam.

[ Dodano: 2010-05-04, 20:27 ]
Udało się - central jak nowy, może trochę głośniejszy, ale tylko za 50 zł.

Kupiłem całą pompkę od 124, wyglądała na bardzo starą.
Wyciągnąłem silniczek, oczywiście różnił się wyglądem, ale jakoś udało się dopasować do pudełka mojej pompki. Po założeniu od razu było wszystko ok.
Musiałem tylko przekręcić zamek od klapy do pozycji pionowej. Tylko w tej pozycji działa z kluczyka i od środka.
Zagłówki też dobrze działają, ale tylko po przekręceniu kluczyka zapłonu na pozycję 2.

Dzięki jeszcze raz za dobre podpowiedzi
looqash
Posty: 17
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 13:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: looqash »

Witam.tez mam problem z pompka.wlasciwie jej nie ma w aucie i nie wiem jaka kupic czy po nr vin dowiem sie jaka pompke potrzebuje??i czy musze z ta sprawa jechac do serwisu(ustalenie nr pompy) bo chce kupic uzywke??
Bez gwiazdy nie ma jazdy;)
w202 200D
w210 220D
w638 230
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości