e420 wymiana sond lambda

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

e420 wymiana sond lambda

Post autor: Riddick »

Witam
miałem problemy z silnikiem nierówna praca etecera
pojechałem do diagnosty mercedesa okazało się że jedna sonda lambda nie działa prawidłowo bo stoi praktycznie ciągle na 82-62mV a druga działa prawidłowo w całym zakresie 62-800mV
proszę o pomoc jakiś obrazek albo coś co pomoże mi odczytać numery z tych sąd żeby kupić nowe (i o podanie dobrego sklepu gdzie w trójmieście mogę kupić takie sondy)

druga sprawa dotyczy tego czy powinienem wymienić 1 czy muszę dwie
mój kolega mechanik odradzał mi uniwersalne sondy które pasują do wielu aut tylko zalecał kupienie takiej która będzie działać tak jak oryginał
Po drugie mówił mi że powinno się zmienić 2 od razu żeby nie było różnic w ich działaniu

czy zgadzacie się z tym?
proszę o pomoc i radę
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Mało wiadomości od mechanika.Ten silnik ma ogromne zdolności samoadaptacji.Problem na sondzie,może być problemem odmy silnika,katalizatora,układu wtrysków uszczelek pod wtryskami.A również prozaicznym problemem z jedną ze świec lub cewką,przewodem.
Kody błędów nie odpowiadają dokładnie tylko przedstawiają problem.Sondy uniwersalne Boscha ładnie pracują w tym silniku,ale trzeba je zmieniać parami np. dwie przednie lub tylne
a najlepiej wszystkie-przejść komputerem na autoadaptację i po kilkunastominutowej rozgrzewce wyregulować przepustnicę, skład, zapłon i czujniki.Najczęstszy błąd to po prawej
stronie silnika uszczelka wtrysku w obsadzie na ostatnim cylindrze.Lub uszczelka przepustnica-kolektor ssący.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

proponuje zamienic sondy miejscami dla pewnosci czy to na pewno one sa tutaj winne.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

O ile tak łatwo to pójdzie.Zwykle w merc jedna na dwie wyłazi bez gwintu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

możliwe ale sprawdzałem je pod kompem i pokazało że jedna leży tzn 62mV a druga oscyluje między 62mV-900mV dlatego w tym tygodniu będzie wymontowana i jeśli kabel nie jest uszkodzony to wsadzę nowe (obie) boscha dedykowane do tego silnika z wtyczka MB
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Sonda sama z siebie może nie funkcjonować bo nie jest podłączona,nie ma podgrzewania
(elektrycznego), spaliny są za zimne,spaliny nie przepływają na tyle szybko by ją nagrzać,
spaliny są tak ubogie,że odczyt sondy jest prawidłowy.Do tego służy komputer aby to
wszystko zanalizować i wysnuć właściwą diagnozę.Wymienianie w ciemno to strata pieniędzy i
czasu.Komputer to tylko narzędzie,które w niewłaściwych rękach wprowadzić może na pole
minowe.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

analizę przeprowadził doświadczony fachowiec od mercedesa w gdańsku
analiza była przeprowadzana na oryginalnym komputerze mercedesa
próbował rożnych rzeczy a ona leżała ciągle powiedział że na 100% jest walnięta sonda
dlatego w tygodniu będzie sprawdzana najpierw czy nie jest zaśniedziałą wtyczka albo przecięty kabel jeśli nic się nie zmieni pójdzie do wymiany

[ Dodano: 2009-05-21, 12:09 ]
wymieniłem sondę
poprawiło się trochę ale niestety ciągle czuję drgania (fakt rzadko dość w porównaniu z tym co było wcześniej ale jednak)
muszę jeszcze wymienić świece bo może to któraśz nich broi
uszczelkę po prawej stronie pod klawiaturą wymieniłem bo ciekło z niej
jako objaw mogę podać że po wymianie sondy auto mocniej hamuje silnikiem (to raczej dobrze) a do tego czuje teraz jak wyjdę z auta zapach paliwa czyli może to tylko świece
czy taką regulację przepustnicy i wtrysku to przeprowadzają tylko w serwisie mercedesa?
ile taka przyjemność może kosztować?
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości