Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: dlugi111 »

Może przedostawac się z chlodnicy oleju tak jak wspomniales jak również po zdjęciu oslony rozrzadu silnika są 2 grube Oringi tam też mogło puścić
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: dlugi111 »

I podejrzewam że ktoś Cię dobrze na koszty naciąga...... było wziąść ode mnie slupek i byś miał z głowy :P
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: fabek »

Chodzi jak sieczkarnia. Na jednej usterce się nie skończy. Wtryski do sprawdzenia na SD i zmierzyć kompresję na każdym cylindrze (na początek). Nic przypadkiem pod zawór nie wpadło? Mocy nie stracił?

Co do oleju w cieczy to sprawdzenia chłodnica oleju, może też puszczać na oringach pod głowicą jak źle złożone.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Piasek »

Montaż LPG:
gdzie to ci kładli i czy zdejmowany był kolektor (zdjęcia że zdjęty i naweirty robili) bo jak na silniku to jestem skłonny uwierzyć w historię o podwieszonym zaworze.
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: czak111 »

W lubiczu w auto fleszu. Auto po trasie po kupnie(300 km) nie mialo nigdzie sladu masla pod korkiem. Olej byl wymieniony jakos w wrzesniu i nic mi nie mowili o masle pod korkiem. Termin na gaz byl 30 wrzesnia zrobili to i odebralem jakos polowa pazdziernika na drugi dzien patrze pelno masla pod korkiem. Przez ten czas ja jezdzilem jeden weekend. A reszte auto czasu auto duzo nie jezdzilo do rzeczoznawcy, na badanie do i z warsztatu.
Wiem ze trudno wydmuchac uszczelke w tym silniku jeszcze chyba tematu o wydmuchanej uszczelce w tym silniku na tym forum nie czytalem. Albo jest tak jak mowisz albo po prostu auto za dlugo jezdzilo z niesprawnym termostatem(chociaz tragedi nie bylo trzymal 70 moze troche mniej ale to juz jak sie ochlodzilo)
I w koncu jak czasem mu dawalem to cos poszlo.
Albo cos sie porobilo jak sie zmieszal plyn z olejem ze skrzyni w niemczech a dopiero teraz to powychodzilo.
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: czak111 »

Mocy nic nie stracil jezdzil ok. Zawory proste wszystko z glowicami ok. dzisiaj jest robione takze jakos w tym tygodniu bede wiedzial wiecej.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Piasek »

Jak po Lubiczu to gazu się nie ma co czepiać.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: rr6 »

Coś mam przeczucie, że u Ciebie to jednak ten wymiennik olej-płyn. A reszta to tylko kolejne skutki tej nieszczelności. Masło pewnie jest w całym układzie, trzeba by to wypłukać porządnie. Nie wykluczone, że nie tylko płyn do oleju ale i olej do płynu. Czort wie jak to działa na różne uszczelki, może dlatego dostał się też płyn do skrzyni.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Piasek »

I może też kupił silnik dokładnie po takim zabiegu: zamiast handlorz poszukać, poczytać i wymienić dwa oringi żeby załatwić sprawę zafundował mu płukanie + zmianę oleju co wystarczyło na kilkaset kilometrów nim znowu zrobiło się to samo.
Dziwi mnie tylko ta sieczkarnia na pracującym silniku. Może jednak mocno zmęczony życiem (wyciszony motodoktorami przy zakupie)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Muniek »

Hmm... też robiłem LPG w Auto Fleszu i od tego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Liczę, że to tylko jakiś wąż cieknie a nie UPG. Nie mam natomiast żadnych innych objawów - ani przesadnie nie dymi, ani nie ma masła, ani nie widać oleju w płynie i odwrotnie. Zrobię w przyszłym tygodniu jeszcze raz test na obecność spalin w płynie chłodniczym dla pewności.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: rr6 »

Muniek pisze:Hmm... też robiłem LPG w Auto Fleszu i od tego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Liczę, że to tylko jakiś wąż cieknie a nie UPG. Nie mam natomiast żadnych innych objawów - ani przesadnie nie dymi, ani nie ma masła, ani nie widać oleju w płynie i odwrotnie. Zrobię w przyszłym tygodniu jeszcze raz test na obecność spalin w płynie chłodniczym dla pewności.
Może oni coś źle wpinają w tych silnikach? Albo coś się uszkadza na skutek podłączenia reduktora w danym miejscu?
Piasek pisze: Dziwi mnie tylko ta sieczkarnia na pracującym silniku.
Jak trochę pochodził na wymieszanym oleju to mógł zacząć klepać. Np. dźwigienka zaworowa albo inny diabeł.
Swoją drogą kiedyś słyszałem o przypadku w którym na skutek przedostania się wody do cylindra (z walniętej uszczelki, raczej ilość była niewielka) zgiął się korbowód. Tłok schodził niżej i o coś stukał. Ale to po zdjęciu głowicy było widać gołym okiem że jeden nie dochodzi do GMP. Jak głowice zdjęte to łatwo stwierdzić czy coś takiego się stało.
czak111
Posty: 144
Rejestracja: 15 mar 2015, o 20:06
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: czak111 »

Moj wujek rozmawial z bylym wlascicielem i auto mialo faktycznie padnieta skrzynie. Dzwonilem rowniez do warsztatu gdzie ja robili i potwierdzili. Takze silnik raczej nie zostal przelozony. Plynu uciekalo troche jednak byl czysty, w zbiorniczku nie bylo widac mazi.
Weze twarde nie byly jak sprawdzalem juz po montazu gazu. A ten filmik jest juz po montazu gazu.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Piasek »

Muniek pisze:Hmm... też robiłem LPG w Auto Fleszu i od tego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Liczę, że to tylko jakiś wąż cieknie a nie UPG. Nie mam natomiast żadnych innych objawów - ani przesadnie nie dymi, ani nie ma masła, ani nie widać oleju w płynie i odwrotnie. Zrobię w przyszłym tygodniu jeszcze raz test na obecność spalin w płynie chłodniczym dla pewności.
Z ubytkami płynu chłodniczego to w ogóle jest historia:
- G12/G12+ (różowe) mają niebywałą zdolność przecieków... jakieś magiczne te płyny. Ruszysz wąż i sączy się potem franca mimo iż opaska aż trzeszczy tak dokitowana.
- reduktory, np AC, potrafią reagować termicznie: wkrętki króćców wodnych zimą potrafią puszczać płyn, przez noc, na zimnym. Po rozgrzaniu układu się wszystko uszczelnia, możesz przewalić 3 tyś km i milimetra nie ubędzie. Od wiosny do jesieni (ciepło 24h) nie ma problemów, przychodzą mrozy, co rano masz plamę pod autem. Przychodzi wiosna, samo przestaje kapać i trzyma płyn.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Muniek »

Na zimnym nic nie ubywa, auto potrafi stać tydzień i jest okej a zrobię trasę kilkaset kilometrów na raz i płynu na widać po odkręceniu korka. Zalałem go zielonym płynem jak kupiłem. Na pierwszym przeglądzie LPG był problem bo się jakiś wąż zagiął - zobaczę w przyszłym tygodniu.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Cykanie w silniku m113 mercedes e430

Post autor: Piasek »

Ja miałem swojego zalanego ori MB (niebieski) płynem G12 i 2x w roku (wiosna i jesień) dolewałem mu po 100ml do stanu. Roczny przebieg ok 18 tyś km. Czyli zwykłe parowanie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości