Wymiana oleju w skrzyni manualnej - jak to zrobic?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 21:21
- Lokalizacja: wrocław
Wymiana oleju w skrzyni manualnej - jak to zrobic?
Witam, jestem posiadaczem W210 z silnikiem 2.0 Kompressor manual i chciałbym zmienic w skrzyni olej, tylko nie wiem jaki olej i którędy go uzupełnić. Licze na waszą pomoc
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, o 10:25 przez karol020887, łącznie zmieniany 1 raz.
Jedyny problem jest z nalaniem nowego oleju bez olejarki ciśnieniowej ale to też jest do obejścia.
1.Olej wymieniać należy po jeździe na rozgrzanej skrzyni, jest on wtedy ciepły i lepiej spływa.
2.odkręcasz najpierw korek wlewowy żeby było odpowietrzenie przy zlewaniu, a następnie korek do zlewania oleju, pamiętając żeby mieć podstawione wiaderko pod spodem. (odkręca się je imbusem 14mm)
3.Jak już zleci cały olej wkręcasz z powrotem korek spustowy najlepiej z nową uszczelką miedzianą.
4.Jeśli masz olejarkę ciśnieniową to nalewasz nią nowy olej do skrzyni aż zacznie wyciekać otworem wlewowym. Można to też zrobić bardzo dużą strzykawką i wężykiem ale to jest trochę zabawy. Najlepiej przygotuj sobie lejek z 1,5 metrowym wężem ogrodowym. Końcówkę węża wkładasz do skrzyni a lejek trzymasz powyżej poziomu korka wlewowego, (najlepiej go wyciągnąć w okolicę przednich drzwi) i nalewasz powoli nowy olej aż zacznie wyciekać otworem wlewowym koło węża.
5. Jak jest już pełno zakręcasz korek wlewowy najlepiej z nową uszczelką miedzianą, wycierasz szmatą rezstki oleju ze skrzyni, stary olej zlewasz do starych baniek po płynie do spryskiwaczy i odwozisz do miejsca gdzie takie rzeczy utylizują (NIGDY nie wylewaj starego oleju do lasu ani nigdzie indziej)
P.S. do mederatora, proponuę przenieść temat do działu "zrób to sam"
1.Olej wymieniać należy po jeździe na rozgrzanej skrzyni, jest on wtedy ciepły i lepiej spływa.
2.odkręcasz najpierw korek wlewowy żeby było odpowietrzenie przy zlewaniu, a następnie korek do zlewania oleju, pamiętając żeby mieć podstawione wiaderko pod spodem. (odkręca się je imbusem 14mm)
3.Jak już zleci cały olej wkręcasz z powrotem korek spustowy najlepiej z nową uszczelką miedzianą.
4.Jeśli masz olejarkę ciśnieniową to nalewasz nią nowy olej do skrzyni aż zacznie wyciekać otworem wlewowym. Można to też zrobić bardzo dużą strzykawką i wężykiem ale to jest trochę zabawy. Najlepiej przygotuj sobie lejek z 1,5 metrowym wężem ogrodowym. Końcówkę węża wkładasz do skrzyni a lejek trzymasz powyżej poziomu korka wlewowego, (najlepiej go wyciągnąć w okolicę przednich drzwi) i nalewasz powoli nowy olej aż zacznie wyciekać otworem wlewowym koło węża.
5. Jak jest już pełno zakręcasz korek wlewowy najlepiej z nową uszczelką miedzianą, wycierasz szmatą rezstki oleju ze skrzyni, stary olej zlewasz do starych baniek po płynie do spryskiwaczy i odwozisz do miejsca gdzie takie rzeczy utylizują (NIGDY nie wylewaj starego oleju do lasu ani nigdzie indziej)
P.S. do mederatora, proponuę przenieść temat do działu "zrób to sam"
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd
Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
IMO wygodniej wyciągnąć wąż w górę, w stronę kolektora wydechowego i wlewać spod otwartej maski silnika Ktoś drugi ewentualnie może z kanału obserwować kiedy zacznie wypływać z otworu.lysyzlota pisze:lejek z 1,5 metrowym wężem ogrodowym.
...
lejek trzymasz powyżej poziomu korka wlewowego, (najlepiej go wyciągnąć w okolicę przednich drzwi)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Powiem wam ,że tak samo wymienia się np. w automacie Audi jest tylko przelew, w mercedesie trzeba było sobie utrudnić .
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
w audi jest przelew , ale trzeba miec podpietego VAG-a by zczytac temperature oleju !! bez tego wymiana to kicha
http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-z ... t10267.htm
http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-z ... t10267.htm
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
- misiek66889
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 mar 2008, o 08:40
- Lokalizacja: Sosnowiec
- misiek66889
- Posty: 62
- Rejestracja: 30 mar 2008, o 08:40
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości