gigant91 pisze:Witam. Mark masz rację, nieumyślnie wprowadziłem wszystkich w błąd, za co przepraszam moja wiedza w tym temacie jest jeszcze bardzo mała, bierze się to stąd, że nie miałem do czynienia z tymi kluczami a teraz jak dziecko we mgle błądzę. Byłem przekonany, że te klucze z wysuwanym kluczykiem metalowym to jest właśnie scyzoryk :oops:
Wszystko jest OK i nie masz za co przepraszać :-D . Nikt nie ma licencji na nieomylność , ja pomimo że jeżdżę mercedesami ponad 20 lat też stwierdzam często u siebie braki wiedzy :mrgreen: i chętnie się czegoś nowego dowiaduję . A teraz do rzeczy, poniżej wstawiłem opis z wyglądem kluczyków tzw. rybka .
Kluczyk nr.1 to standardowy kluczyk elektroniczny z funkcjami zapalania silnika (odblokowania stacyjki i rozpoznania przez moduł immobilizera ) oraz sterowania radiowo z większej odległości centralnym zamkiem ,a także funkcją otwierania i zamykania wszystkich szyb i szyberdachu realizowaną podczerwienią tylko z bliskiej odległości.
Kluczyk nr. 2 to tzw . rezerwowy lub serwisowy , można nim uruchomić silnik , ale nie ma on funkcji otwierania centralnym zamkiem drzwi , ani otwierania i zamykania szyb podczerwienią . Nie posiada on w ogóle baterii i drzwi otwieramy wysuwanym metalowym grotem . Jeśli któryś z kluczyków które posiadasz jest tym serwisowym , to o ile działa odpalanie silnika to nic więcej w nim nie poprawisz 8-)
Jest też możliwa opcja , że możesz mieć wszystkie kluczyki elektroniczne z pełnym sterowaniem , wszystko zależało od tego co zażyczył sobie klient kupując samochód . Z tego co się dowiedziałem , to do każdego egzemplarza E -klasa , C-klasa można maksymalnie zamówić do 8 sztuk kluczyków ( łącznie z tymi które posiadamy ) . W razie zagubienia lub kradzieży można zgłosić ten fakt w ASO Mercedes i jest możliwość zablokowania tylko tego konkretnego kluczyka 8-)
Pzdr.