E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

No mocny jest. Ten sam garnek z 1L mleka z lodówki na płycie gazowej podpiętej do klasycznej butli 11kg gotuje się 2x dłużej niż teraz na tej samej płycie z gazem podpiętym ze zbiornika. Pierwsze parę miesięcy człowiek się nie mógł przyzwyczaić że ledwo co coś wstawione do podgrzania a już się gotuje, kipi albo przypala.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Dzisiaj wleciały nowe klocki na tył i wyszło parę rzeczy podczas wizyty na serwisie. Pod koniec maja się wstępnie ustawiłem i wtedy należałoby się spodziewać grubszej aktualizacji tematu :) Puki co auto rdzewieje - jak to W210 ma w zwyczaju.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: benha »

Co do cen filtrów gazu to myślę że można śmiało wywalić te drogie i wsadzić te zwykłe. Taki zwyczajny filtr fazy ciekłej kosztuje max 5zł a fazy lotnej 10-15zl. U siebie zmieniam wszystkie filtry razem przy wymianie oleju i stare wtryski działały prawie 150kkm. W merivie mam fabryczną LPG i tam FFL kosztuje prawie 150zł ale przy następnej wymianie go wywalę i wstawię zwykły bo kilka takich wymian i te filtry wyjdą więcej jak te wtryski które ma chronić a taki filtr przedłuży ich życie może o 20kkm wg mnie nie warto przepłacać. Co do gazu to E230 trawi mi w zasadzie wszystkie stacje ale przeważnie na bp tankuję i pali mi koło 11-12l przy normalnej jeździe, 2 razy zatankowałem na crabie i raz wziął mi 14,5l a drugim prawie 16l. Merivą tankuję tylko na bp i czasami na orlenie, kilka razy zdarzyło mi się że jak zatankowałem na orlenie, po przejechaniu kilku/kilkunastu km wywalało check i błąd z mieszanki z sondy ale nie wchodziła w tryby awaryjne ani inne takie. Na innych gorszych stacjach prawie zawsze mi wywala tego checka. Co do szarpania i innych niedogodności to jest zawsze kwestia wyregulowania tego gazu, żeby go na prawdę dobrze wyregulować trzeba kilku godzin jeżdżenia i poprawiania mapy. Tego nie idzie dobrze zrobić w 20min.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Dziś pierwsza część mechaniki. Jeszcze czekam na resztę części. Miałem nadzieję, że dojdą do dziś <angry>
Wykonano przy przebiegu 270 000 km:
- przegląd z napełnieniem klimatyzacji (dobito 100g),
- kontrast barwnik UV (nie stwierdzono wycieków),
- odgrzybianie i ozonowanie układu klimatyzacji,
- wymiana filtra paliwa BOSCH,
- wymiana filtra oleju BOSCH,
- wymiana termostatu BEHR 87 st. C (stary był sprawny, ale ktoś źle dobrał i grzał tylko do 83 st. C),
- wymiana oleju w tylnym moście (FEBI BILSTEIN 75W MTF),
- wymiana oleju silnikowego (TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40),
- wymiana płynu chłodniczego (COOLELF AUTO SUPRA, wrzenie przy 110 st. C).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: blendor »

oby ta wymiana oleju w tylnim moscie ci sie czkawką nie odbiła
Awatar użytkownika
codec
Posty: 235
Rejestracja: 24 lut 2017, o 19:32

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: codec »

Hmm, a czemu by miała mu się odbić czkawką? Normalna czynność serwisowa jak wymiana filtra powietrza więc o co chodzi?
Krzysiek z Darłowa
Moje prace na SC Garage
Aktualnie: W163, W203, W211 i inne marki ;)
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Muniek »

Lol. Czynność polecana na forum. W E270 CDI też wymieniłem i było super :)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Kolejny mit jak z ASB: nie wymieniać, nie dotykać, nic nie robić bo po wymianie oleju się popsuje.
:)
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: rr6 »

Piasek pisze:Kolejny mit jak z ASB: nie wymieniać, nie dotykać, nic nie robić bo po wymianie oleju się popsuje.
:)
Pewnie dlatego, że ludzie mają zajechane mosty i wtedy wymieniają dopiero olej szukając rozwiązania. Podobnie ze skrzyniami, choć w tym przypadku często wymiana pomaga.
A trzeba wymieniać na czas żeby uniknąć takich problemów i nic się nie dzieje.
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: blendor »

codec pisze:Hmm, a czemu by miała mu się odbić czkawką? Normalna czynność serwisowa jak wymiana filtra powietrza więc o co chodzi?
to jest bzdura , jak przejezdzisz tą marką 30 lat to zrozumiesz
i nie nie jest to normalna czynnosc serwisowa ! Mercedes nie przewiduje jakiejkolwiek wymiany oleju w tym podzespole i mowie to jako posiadacz 190tek 124 i innych cudactw tej marki jedynym ruchem serwisowym wymiany oleju jest regeneracja uszczelnien gdy masz spory wyciek, najczesciej uszkodzenie Mechanizmu roznicowego jest spowodowane wyciekiem tejze oliwy i co powoduje zatarcie lozysk i zębów ,
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

Ty w swoich możesz nie wymieniać - twój wybór
Ale idźmy dalej...
blendor pisze:jedynym ruchem serwisowym wymiany oleju jest regeneracja uszczelnien gdy masz spory wyciek, najczesciej uszkodzenie Mechanizmu roznicowego jest spowodowane wyciekiem tejze oliwy i
i co wówczas zrobić ??
Przecież instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany oleju zatem jeździmy bez oleju czy szmatką zbieramy to co wykapało i wyżymamy ją ponownie do mostu ? :rotfl:
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: rr6 »

Blendor, mercedes też nie przewidywał początkowo wymian w ASB co później zmienił. Wiec nie trzymajmy się tego tak bardzo. Zresztą wiesz, że mosty np. w w123 były nie do zajechania, a w naszych (niech przykładem będzie E55) w210 już tak różowo nie jest i nie zawsze (choć w większości przypadków tak) uszkodzenie wynika z braku oleju.

Ale nawet jeśli to ja spytam inaczej - dlaczego wymiana oleju w tylnym moście miała by zaszkodzić? Naprawdę wiele osób wymieniało, powyżej zobacz, codec, Muniek czy choćby ja i jakoś nic z mostami się nie dzieje. Olej zmieniałem w warsztacie na Regulskiej (forumowicza Noc) i żadnych uwag do zmiany oleju nie było, a ciężko by było im odmówić wiedzy i doświadczenia w ten marce.

To że MB nie zalecał nie oznacza, że zmiana nie wyjdzie na dobre.
blendor
Posty: 136
Rejestracja: 4 lut 2017, o 12:13

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: blendor »

kazdy mechanik ci wymieni poniewaz :-) to dla niego forsa , pozniej niechsie dzieje co chce , najczestszą awarią po wymianie oleju jest rozszczelnienie zimeringów po czym jak ten w szczegolnosci od wału napedowego dobrze strzeli to masz przy duzej predkosci natychmiastowy wyciek tejze oliwy i natychmiastowe zatarcie podzespołu , w mostach tych trzeba pilnowac odpowietrzniki , czasem zbeira sie tam mimo grzybka syf i nie robi swojego zadania po czym rowniez olej wypychany jest bokami co wynikiem jest znowu zatarcie mostu , ja w zadnym MB nigdy oleju nie wymienialem , robie tylko kontrole na kanale
ewentualnie jak maly ubytek robie dolewke oryginał z MB , dolewki w malych wartosciach rzedy 50 ml -100 ml



Muniek to młody chłopak na oko koło 28 lat co on moze wiedziec o MB tylko historie wyczytane w internecie
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: Piasek »

blendor pisze:Piasek taka dobra rada
zachowaj je dla siebie
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210

Post autor: rr6 »

blendor pisze:najczestszą awarią po wymianie oleju jest rozszczelnienie zimeringów po
Nawet na zalecanym oleju? Czyli każde otwarcie mostu powinno się łączyć z wymianą kompletu zimmeringów dla świętego spokoju.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości