E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
No mocny jest. Ten sam garnek z 1L mleka z lodówki na płycie gazowej podpiętej do klasycznej butli 11kg gotuje się 2x dłużej niż teraz na tej samej płycie z gazem podpiętym ze zbiornika. Pierwsze parę miesięcy człowiek się nie mógł przyzwyczaić że ledwo co coś wstawione do podgrzania a już się gotuje, kipi albo przypala.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Dzisiaj wleciały nowe klocki na tył i wyszło parę rzeczy podczas wizyty na serwisie. Pod koniec maja się wstępnie ustawiłem i wtedy należałoby się spodziewać grubszej aktualizacji tematu Puki co auto rdzewieje - jak to W210 ma w zwyczaju.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Co do cen filtrów gazu to myślę że można śmiało wywalić te drogie i wsadzić te zwykłe. Taki zwyczajny filtr fazy ciekłej kosztuje max 5zł a fazy lotnej 10-15zl. U siebie zmieniam wszystkie filtry razem przy wymianie oleju i stare wtryski działały prawie 150kkm. W merivie mam fabryczną LPG i tam FFL kosztuje prawie 150zł ale przy następnej wymianie go wywalę i wstawię zwykły bo kilka takich wymian i te filtry wyjdą więcej jak te wtryski które ma chronić a taki filtr przedłuży ich życie może o 20kkm wg mnie nie warto przepłacać. Co do gazu to E230 trawi mi w zasadzie wszystkie stacje ale przeważnie na bp tankuję i pali mi koło 11-12l przy normalnej jeździe, 2 razy zatankowałem na crabie i raz wziął mi 14,5l a drugim prawie 16l. Merivą tankuję tylko na bp i czasami na orlenie, kilka razy zdarzyło mi się że jak zatankowałem na orlenie, po przejechaniu kilku/kilkunastu km wywalało check i błąd z mieszanki z sondy ale nie wchodziła w tryby awaryjne ani inne takie. Na innych gorszych stacjach prawie zawsze mi wywala tego checka. Co do szarpania i innych niedogodności to jest zawsze kwestia wyregulowania tego gazu, żeby go na prawdę dobrze wyregulować trzeba kilku godzin jeżdżenia i poprawiania mapy. Tego nie idzie dobrze zrobić w 20min.
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Dziś pierwsza część mechaniki. Jeszcze czekam na resztę części. Miałem nadzieję, że dojdą do dziś <angry>
Wykonano przy przebiegu 270 000 km:
- przegląd z napełnieniem klimatyzacji (dobito 100g),
- kontrast barwnik UV (nie stwierdzono wycieków),
- odgrzybianie i ozonowanie układu klimatyzacji,
- wymiana filtra paliwa BOSCH,
- wymiana filtra oleju BOSCH,
- wymiana termostatu BEHR 87 st. C (stary był sprawny, ale ktoś źle dobrał i grzał tylko do 83 st. C),
- wymiana oleju w tylnym moście (FEBI BILSTEIN 75W MTF),
- wymiana oleju silnikowego (TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40),
- wymiana płynu chłodniczego (COOLELF AUTO SUPRA, wrzenie przy 110 st. C).
Wykonano przy przebiegu 270 000 km:
- przegląd z napełnieniem klimatyzacji (dobito 100g),
- kontrast barwnik UV (nie stwierdzono wycieków),
- odgrzybianie i ozonowanie układu klimatyzacji,
- wymiana filtra paliwa BOSCH,
- wymiana filtra oleju BOSCH,
- wymiana termostatu BEHR 87 st. C (stary był sprawny, ale ktoś źle dobrał i grzał tylko do 83 st. C),
- wymiana oleju w tylnym moście (FEBI BILSTEIN 75W MTF),
- wymiana oleju silnikowego (TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40),
- wymiana płynu chłodniczego (COOLELF AUTO SUPRA, wrzenie przy 110 st. C).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
oby ta wymiana oleju w tylnim moscie ci sie czkawką nie odbiła
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Hmm, a czemu by miała mu się odbić czkawką? Normalna czynność serwisowa jak wymiana filtra powietrza więc o co chodzi?
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Lol. Czynność polecana na forum. W E270 CDI też wymieniłem i było super
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Kolejny mit jak z ASB: nie wymieniać, nie dotykać, nic nie robić bo po wymianie oleju się popsuje.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Pewnie dlatego, że ludzie mają zajechane mosty i wtedy wymieniają dopiero olej szukając rozwiązania. Podobnie ze skrzyniami, choć w tym przypadku często wymiana pomaga.Piasek pisze:Kolejny mit jak z ASB: nie wymieniać, nie dotykać, nic nie robić bo po wymianie oleju się popsuje.
A trzeba wymieniać na czas żeby uniknąć takich problemów i nic się nie dzieje.
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
to jest bzdura , jak przejezdzisz tą marką 30 lat to zrozumieszcodec pisze:Hmm, a czemu by miała mu się odbić czkawką? Normalna czynność serwisowa jak wymiana filtra powietrza więc o co chodzi?
i nie nie jest to normalna czynnosc serwisowa ! Mercedes nie przewiduje jakiejkolwiek wymiany oleju w tym podzespole i mowie to jako posiadacz 190tek 124 i innych cudactw tej marki jedynym ruchem serwisowym wymiany oleju jest regeneracja uszczelnien gdy masz spory wyciek, najczesciej uszkodzenie Mechanizmu roznicowego jest spowodowane wyciekiem tejze oliwy i co powoduje zatarcie lozysk i zębów ,
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Ty w swoich możesz nie wymieniać - twój wybór
Ale idźmy dalej...
Przecież instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany oleju zatem jeździmy bez oleju czy szmatką zbieramy to co wykapało i wyżymamy ją ponownie do mostu ?
Ale idźmy dalej...
i co wówczas zrobić ??blendor pisze:jedynym ruchem serwisowym wymiany oleju jest regeneracja uszczelnien gdy masz spory wyciek, najczesciej uszkodzenie Mechanizmu roznicowego jest spowodowane wyciekiem tejze oliwy i
Przecież instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany oleju zatem jeździmy bez oleju czy szmatką zbieramy to co wykapało i wyżymamy ją ponownie do mostu ?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Blendor, mercedes też nie przewidywał początkowo wymian w ASB co później zmienił. Wiec nie trzymajmy się tego tak bardzo. Zresztą wiesz, że mosty np. w w123 były nie do zajechania, a w naszych (niech przykładem będzie E55) w210 już tak różowo nie jest i nie zawsze (choć w większości przypadków tak) uszkodzenie wynika z braku oleju.
Ale nawet jeśli to ja spytam inaczej - dlaczego wymiana oleju w tylnym moście miała by zaszkodzić? Naprawdę wiele osób wymieniało, powyżej zobacz, codec, Muniek czy choćby ja i jakoś nic z mostami się nie dzieje. Olej zmieniałem w warsztacie na Regulskiej (forumowicza Noc) i żadnych uwag do zmiany oleju nie było, a ciężko by było im odmówić wiedzy i doświadczenia w ten marce.
To że MB nie zalecał nie oznacza, że zmiana nie wyjdzie na dobre.
Ale nawet jeśli to ja spytam inaczej - dlaczego wymiana oleju w tylnym moście miała by zaszkodzić? Naprawdę wiele osób wymieniało, powyżej zobacz, codec, Muniek czy choćby ja i jakoś nic z mostami się nie dzieje. Olej zmieniałem w warsztacie na Regulskiej (forumowicza Noc) i żadnych uwag do zmiany oleju nie było, a ciężko by było im odmówić wiedzy i doświadczenia w ten marce.
To że MB nie zalecał nie oznacza, że zmiana nie wyjdzie na dobre.
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
kazdy mechanik ci wymieni poniewaz :-) to dla niego forsa , pozniej niechsie dzieje co chce , najczestszą awarią po wymianie oleju jest rozszczelnienie zimeringów po czym jak ten w szczegolnosci od wału napedowego dobrze strzeli to masz przy duzej predkosci natychmiastowy wyciek tejze oliwy i natychmiastowe zatarcie podzespołu , w mostach tych trzeba pilnowac odpowietrzniki , czasem zbeira sie tam mimo grzybka syf i nie robi swojego zadania po czym rowniez olej wypychany jest bokami co wynikiem jest znowu zatarcie mostu , ja w zadnym MB nigdy oleju nie wymienialem , robie tylko kontrole na kanale
ewentualnie jak maly ubytek robie dolewke oryginał z MB , dolewki w malych wartosciach rzedy 50 ml -100 ml
Muniek to młody chłopak na oko koło 28 lat co on moze wiedziec o MB tylko historie wyczytane w internecie
ewentualnie jak maly ubytek robie dolewke oryginał z MB , dolewki w malych wartosciach rzedy 50 ml -100 ml
Muniek to młody chłopak na oko koło 28 lat co on moze wiedziec o MB tylko historie wyczytane w internecie
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
zachowaj je dla siebieblendor pisze:Piasek taka dobra rada
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: E320 V6 4Matic - drugie podejście do W210
Nawet na zalecanym oleju? Czyli każde otwarcie mostu powinno się łączyć z wymianą kompletu zimmeringów dla świętego spokoju.blendor pisze:najczestszą awarią po wymianie oleju jest rozszczelnienie zimeringów po
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości