1996 W210 290TD 160KM
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
1996 W210 290TD 160KM
Witam.
Do kupna meska zbieralem sie juz dobry rok jezeli nie wiecej. Od prawie 15 lat jezdzilem wylacznie ze smiglem na masce. A bylo tego troche - kazde zadbane jak sie tylko dalo...
1993 e34 540 V8:
1989 320 z silnikiem m52b28 zmodyfikowane na krotkim dyfrze. Straszny potwor..
E36 325TDS (mody programu sterujacego)
1987 E30 325i - tuningowisko we Wrocku dobre 10lat temu. Trzeba bylo pokazac jak to sie robi
1994 E34 540i 6 speed manual (original)
1995 E34 520i touring
1993 E34 530i V8 touring
1993 E34 540iA
1999 E39 523i touring
1997 E39 528iA
1997 E36 328i coupe
1990 E30 325i cabrio...w ktorym pies czul sie jak krol z wlasnym szoferem :p
...i nawet rajdowke 325i sklepalem na krotkim moscie 5 lat temu do treningow co dalo troche frajdy
Troche w tej kolekcji sie znalazlo, ale po latach pomyslalem ze warto sprobowac czegos nowego. Wiec po raz pierwszy pojawila sie na masce gwiazda...
Samochod tak naprawde potrzebny jest mi na okres jakies 6-7 miesiecy (planujemy z zona wyjechac zagranice pod koniec tego roku lub najpozniej na poczatku przyszlego - one way) i po przebojach ze swoja obecna 528, chcialem kupic cos bezproblemowego jezeli chodzi o mechanike. Pozatym z dwojka malych dzieciakow juz jest coraz mniej czasu na dlubanie przy aucie.
Nowy samochod musial spelniac nastepujace warunki:
- bezawaryjna i sprawdzona jednostka
- kombi
- szyber
- automat
Jak najlepszy stan silnika. Z blacha wiadomo ze w okularze to zawsze bedzie problem - nie bez powodu zartowano ze okulary z salonu juz wyjezdzaly z korozja. Ale przede wszystkim zalezalo mi na tym, ze jak wsiade z rodzina gdzies w trase to ze dojedziemy. Stan blachy mozna kontrolowac, ale jak cos kleknie w silniku i stanie na autostradzie, to juz nie i takiego scenariusza chcialbym jak najbardziej uniknac.
Zaczely sie poszukiwania 300TD i 290TD. Na rakiecie mi nie zalezalo tak bardzo jak i na stanie mechanicznym. Pozatym pod koniec tego roku lub na poczatku mamy wyjazd wiec glownie do tego czasu chce miec auto do ktorego po prostu bedziemy mogli wsiadac i jechac bez zadnych niespodzianek.
Przypadkiem trafilem na fajny egzemplarz 1996 Avantgarde 290TD.
Samochod sciganiety z Niemcowni przez fanatyka marki, a pozniej przez ponad 6 lat w rekach jednej rodziny. Mechanicznie naprawde fajny. Nic nie stuka. Prowadzi sie jak po sznurku. Przy ogledzinach byl znajomy mechanik i silnik okazal sie w stanie bardzo dobrym. Wkreca sie ladnie w obroty. Suchy, brak wyciekow. Skrzynia przerzuca biegi bez jakichkolwiek zastrzezen. Krotki opis:
- w 2012 roku w Mercedesie zmieniony program kompa, moc zwiekszona do 160KM. Zbiera sie naprawde przyjemnie.
- 2013 nowa chlodnica klimatyzacji, wymiana oleju w skrzyni
- 2014 regeneracja pompy paliwa i wymiana uszczelki pokrywy zaworow.
- 2015 cale nowe zawieszenie
Blacha jak to w okularze. Sa slady na spodach drzwi, przednia czesc (odcinek okolo 10cm) progu lewego zjedzony przez korozje conieco, ale podloga zdrowa. Mimo wyjazdu bede chcial to zrobic. Prosta zasada - jak sie ma to sie dba. Sa inne duperele typu peknieta szyba przednia, zacinajacy sie szklany szyberdach ktory sie uchyla, ale sie nie cofa (slychac ze cos dziala i przeskakuje, ale nie rusza sie). Mam zamiar to ogarnac wkrotce.
Przebieg 407tys.
Troche konkretow:
Ident. number (FIN) WDB2102171A295182
VIN WDB2102171A295182
Baumuster 210217
Sales name E290TT
Order number 0 5 297 20880 (Destination: Company employees)
Delivery date 18 11 1996
PAINT1 189 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
Interior color 728A CLOTH BLACK/GREY
Engine 602982 12 009004
Gearbox 722613 00 185208
General data for model code 210217
Baumuster
210217 E-class S210 E290 TurboDiesel T
602.982
722.605
722.613
5
210217 E-class S210 E290 TurboDiesel T
602.982
717.460
717.466
5
SA codes
Parameter Value
189 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
700A FABRIC
728A CLOTH BLACK/GREY
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
I troche fotek:
...boze jak ja uwielbiam szklane szyberdachy
dokumenty potwierdzajace autentycznosc przebiegu.
ale zeby nie bylo tak wesolo, bolaczki tez musza byc..
Ogolnie samochodem jezdze od paru dni. Ciezko mi cos powiedziec na jego temat oprocz tego, ze nic mnie nie zaskoczylo negatywnie, jedynie mnie powoli zaskakuje pozytywnie. Zatankowalem do pelna i na razie jezdze wylacznie po miescie zeby zobaczyc jakie jest realne spalanie. Poznaje tego dziadka ale mysle ze bedzie ok.
Na pierwszy rzut bedzie szlo mechanicznie, zeby sie upewnic ze wszystko jest jak nalezy. Pozniej inne rzeczy, konczac na eliminowaniu rudej ktorej jak wiadomo, potrafi byc upierdliwym procesem. Bede na bierzaco wrzucal jakies info.
Szerokosci.
Do kupna meska zbieralem sie juz dobry rok jezeli nie wiecej. Od prawie 15 lat jezdzilem wylacznie ze smiglem na masce. A bylo tego troche - kazde zadbane jak sie tylko dalo...
1993 e34 540 V8:
1989 320 z silnikiem m52b28 zmodyfikowane na krotkim dyfrze. Straszny potwor..
E36 325TDS (mody programu sterujacego)
1987 E30 325i - tuningowisko we Wrocku dobre 10lat temu. Trzeba bylo pokazac jak to sie robi
1994 E34 540i 6 speed manual (original)
1995 E34 520i touring
1993 E34 530i V8 touring
1993 E34 540iA
1999 E39 523i touring
1997 E39 528iA
1997 E36 328i coupe
1990 E30 325i cabrio...w ktorym pies czul sie jak krol z wlasnym szoferem :p
...i nawet rajdowke 325i sklepalem na krotkim moscie 5 lat temu do treningow co dalo troche frajdy
Troche w tej kolekcji sie znalazlo, ale po latach pomyslalem ze warto sprobowac czegos nowego. Wiec po raz pierwszy pojawila sie na masce gwiazda...
Samochod tak naprawde potrzebny jest mi na okres jakies 6-7 miesiecy (planujemy z zona wyjechac zagranice pod koniec tego roku lub najpozniej na poczatku przyszlego - one way) i po przebojach ze swoja obecna 528, chcialem kupic cos bezproblemowego jezeli chodzi o mechanike. Pozatym z dwojka malych dzieciakow juz jest coraz mniej czasu na dlubanie przy aucie.
Nowy samochod musial spelniac nastepujace warunki:
- bezawaryjna i sprawdzona jednostka
- kombi
- szyber
- automat
Jak najlepszy stan silnika. Z blacha wiadomo ze w okularze to zawsze bedzie problem - nie bez powodu zartowano ze okulary z salonu juz wyjezdzaly z korozja. Ale przede wszystkim zalezalo mi na tym, ze jak wsiade z rodzina gdzies w trase to ze dojedziemy. Stan blachy mozna kontrolowac, ale jak cos kleknie w silniku i stanie na autostradzie, to juz nie i takiego scenariusza chcialbym jak najbardziej uniknac.
Zaczely sie poszukiwania 300TD i 290TD. Na rakiecie mi nie zalezalo tak bardzo jak i na stanie mechanicznym. Pozatym pod koniec tego roku lub na poczatku mamy wyjazd wiec glownie do tego czasu chce miec auto do ktorego po prostu bedziemy mogli wsiadac i jechac bez zadnych niespodzianek.
Przypadkiem trafilem na fajny egzemplarz 1996 Avantgarde 290TD.
Samochod sciganiety z Niemcowni przez fanatyka marki, a pozniej przez ponad 6 lat w rekach jednej rodziny. Mechanicznie naprawde fajny. Nic nie stuka. Prowadzi sie jak po sznurku. Przy ogledzinach byl znajomy mechanik i silnik okazal sie w stanie bardzo dobrym. Wkreca sie ladnie w obroty. Suchy, brak wyciekow. Skrzynia przerzuca biegi bez jakichkolwiek zastrzezen. Krotki opis:
- w 2012 roku w Mercedesie zmieniony program kompa, moc zwiekszona do 160KM. Zbiera sie naprawde przyjemnie.
- 2013 nowa chlodnica klimatyzacji, wymiana oleju w skrzyni
- 2014 regeneracja pompy paliwa i wymiana uszczelki pokrywy zaworow.
- 2015 cale nowe zawieszenie
Blacha jak to w okularze. Sa slady na spodach drzwi, przednia czesc (odcinek okolo 10cm) progu lewego zjedzony przez korozje conieco, ale podloga zdrowa. Mimo wyjazdu bede chcial to zrobic. Prosta zasada - jak sie ma to sie dba. Sa inne duperele typu peknieta szyba przednia, zacinajacy sie szklany szyberdach ktory sie uchyla, ale sie nie cofa (slychac ze cos dziala i przeskakuje, ale nie rusza sie). Mam zamiar to ogarnac wkrotce.
Przebieg 407tys.
Troche konkretow:
Ident. number (FIN) WDB2102171A295182
VIN WDB2102171A295182
Baumuster 210217
Sales name E290TT
Order number 0 5 297 20880 (Destination: Company employees)
Delivery date 18 11 1996
PAINT1 189 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
Interior color 728A CLOTH BLACK/GREY
Engine 602982 12 009004
Gearbox 722613 00 185208
General data for model code 210217
Baumuster
210217 E-class S210 E290 TurboDiesel T
602.982
722.605
722.613
5
210217 E-class S210 E290 TurboDiesel T
602.982
717.460
717.466
5
SA codes
Parameter Value
189 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
700A FABRIC
728A CLOTH BLACK/GREY
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
I troche fotek:
...boze jak ja uwielbiam szklane szyberdachy
dokumenty potwierdzajace autentycznosc przebiegu.
ale zeby nie bylo tak wesolo, bolaczki tez musza byc..
Ogolnie samochodem jezdze od paru dni. Ciezko mi cos powiedziec na jego temat oprocz tego, ze nic mnie nie zaskoczylo negatywnie, jedynie mnie powoli zaskakuje pozytywnie. Zatankowalem do pelna i na razie jezdze wylacznie po miescie zeby zobaczyc jakie jest realne spalanie. Poznaje tego dziadka ale mysle ze bedzie ok.
Na pierwszy rzut bedzie szlo mechanicznie, zeby sie upewnic ze wszystko jest jak nalezy. Pozniej inne rzeczy, konczac na eliminowaniu rudej ktorej jak wiadomo, potrafi byc upierdliwym procesem. Bede na bierzaco wrzucal jakies info.
Szerokosci.
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: 1996 W210 290TD 160KM
było zostać przy bmw - nie wiem co skłoniło cie do tak złej decyzji (prezentuje się najgorzej ze wszystkich przedstawionych aut), mam nadz. że chociaż jeździ lepiej - aczkolwiek to 2,9td więc traktor :O powiedz szczerze co cię skusiło na tak beznadziejny wybór ?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, o 23:50 przez --Arkadia--, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Jak kupiłeś i chcesz robić to to pewnie będzie studnia bez dna Nie wiem jak tamte BMW wyglądały z bliska, bez filtrów i Photoshopa ale nie wyglądają na zżarte przez rdzę jak ten okular. Jakby nie było to bardzo imponująca kolekcja.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Kazda beemka pochlonila worki pieniedzy. Uklady wydechowe, obnizenia zawieszenia, filtry K&N lub stozki, kolektry ssace, srodek na pikus glancus, felgi, dystanse zeby bylo w sam raz...naprawde duze sumy. I to kazda, bo jak robie to nie lubie robic na polgwizdka. Ale sie robi dobrze albo wogole.--Arkadia-- pisze: powiedz szczerze co cię skusiło na tak beznadziejny wybór ?
Od dluzszego czasu naprawde brakuje mi czasu, dwojka dzieciakow, w pracy sie rozkreca, mamy wyjazd zagranice na glowie wiec uwierz mi, ze samochod jest ostatnia rzecza o ktorej chce myslec. Doslownie dwa tygodnie temu w niedziele przed poludniem wsiadlem z zona i dwojka dzieci zeby gdzies jechac w tej srebrnej 528. Daleko nie dojechalismy. Samochod sie zagrzal i tak musielismy sie zatrzymac. Czekanie az sie ochlodzi, przejechanie 3km. Stop, czekanie, znowu kilka km. Mimo ogromnych pieniedzy wlozonych w niego. obnizonego zawieszenia i ukladow wydechowych samochod zostawil mnie z rodzina na poboczu.
Wymieniony termostat i problem mial zniknac. I tak w drugi dzien kiedy jechalem do pracy znowu sie zagrzal. Owszem, to pewnie jakas pierdoolka ktora jest prosta w ogarnieciu, ale jest. Od blisko 20 lat kombinuje z autami i na chwile obecna poszukuje po prostu auta w ktory wiem, ze wsiade i dojade. Nie bedzie niespodzianek. Owszem. jest to traktor, ale z tego co wyczytalem to te silniki 300TD i 290TD sa niezniszczalne. Rozrzad na lancuchu, czesci wbrew pozorom sa tanie - nie bez powodu polowa taksowek to wlasnie takie modele.
Co do przyspieszenia to nic mi nie dorowna np 540 w manualu ktora do setki dobila w 6 z groszami sekundach z 400Nm pod noga, ale palila mi 20 litrow na sto. Cos za cos. Teraz chce miec swiety spokoj od tuningu, od modyfikacji i glowkowania i mega wydatkow. Czuje, ze wol roboczy to jest, ale dla odmiany bedzie prosty jak budowa cepa, kombi duzy i praktyczny, dla wyjazdow z dwojka dzieci bedzie w sam raz. Porobie podstawy typu blacha (przynajmniej te najgorsze miejsca jak np prog), inne kola bo te wygladaja jak kmiot i bede jezdzil i koncentrowal sie na rzeczach jak mlyn w pracy czy wyjazd ktory jest dla nas poteznym krokiem. Po prostu chce przez te 6-7 miechow miec samochod typu "wsiadam i jade". Make any sense?
DziekujeMuniek pisze: Jakby nie było to bardzo imponująca kolekcja.
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Spod w calkiem sensownym stanie. Jedynie przednia czesc lewego progu cos leci, wiec progi beda nowe.kwk222 pisze:jak spód zdrowy to górę się zrobi
Z blacharzem dzisiaj mialem rozmowe i wstyepne ogledziny. W okolicach polowy sierpnia bedzie robiona korozja. Nowe progi, wszystkie mijsca z korozja naprawiane i malowane. Spod bedzie konserwowany lacznie z profilami. Jedna z pierwszych pozycji na liscie "things to do" to jest zdecydowanie korozja i zeby jakos go zabezpieczyc. Reszta to beda drobiazgi...
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: 1996 W210 290TD 160KM
oo ile tak przyjemność - tak z ciekawości zapytam?
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Ale chodzi o auto czy roboty blacharskie o których wspomniałem?--Arkadia-- pisze:oo ile tak przyjemność - tak z ciekawości zapytam?
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Bardzo rozsądne podejście. U mnie również "pakiet startowy" został zrobiony po pakiecie podstawowym (konserwacja).
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Piękne są te BMW! Nie zgodzę sie , że tylko BMW jest drogie, bo Mercedesy też są oczkami w głowie i pochłaniają górę pieniedzy na mody, felgi, wydechy. I w drugą stronę: BMW też są użytkowane przez ludzi, którzy chcą mieć tylko środek transportu czyli lać do baku i jeżdzić
Może się kiedys zobaczymy we Wrocławiu
Może się kiedys zobaczymy we Wrocławiu
Re: 1996 W210 290TD 160KM
Co do auta, to wygląda fajnie, jednak blacha może być w bardzo kiepskim stanie...
Re: 1996 W210 290TD 160KM
m52b28 w budzie e30 musialo robic przeciag
Okular jest jaki jest- gnije i mocno sie zestarzal na tle np. e39, ale mechanicznie jest go ciezko dojechac
Ja bym jak najszybciej podzialal cos z lampami, bo w nocy pewnie nic nie widac.
Okular jest jaki jest- gnije i mocno sie zestarzal na tle np. e39, ale mechanicznie jest go ciezko dojechac
Ja bym jak najszybciej podzialal cos z lampami, bo w nocy pewnie nic nie widac.
S210 320 CDI Avantgarde
Re: 1996 W210 290TD 160KM
No i tydzien z kawalkiem juz za mna..
Co do spalania. Mysle, ze jest ok. Podkreslam, spalanie bez butowania i bez klimy:
W miescie (Wroclaw o roznych porach). Przelecialem 573km:
i wsiorbalo mi 46 litrow..
Trasa rejony obornik, Trzebnicy itd wiec gorki srurki itd. Spokojna jazda..
211km
i wzielo mi 13,5 litra
czyli bez butowania w miescie okolo 8L i na trasie ponizej 6,5. Wydaje sie byc calkiem w porzo jak na tak duza krowe na automacie..
Co do spalania. Mysle, ze jest ok. Podkreslam, spalanie bez butowania i bez klimy:
W miescie (Wroclaw o roznych porach). Przelecialem 573km:
i wsiorbalo mi 46 litrow..
Trasa rejony obornik, Trzebnicy itd wiec gorki srurki itd. Spokojna jazda..
211km
i wzielo mi 13,5 litra
czyli bez butowania w miescie okolo 8L i na trasie ponizej 6,5. Wydaje sie byc calkiem w porzo jak na tak duza krowe na automacie..
Re: 1996 W210 290TD 160KM
BMW na Mercedesa .. W210 i jego odpowiednik E39 , nie rozumiem twojego wyboru , mogłeś zostawić tą E39 523i touring założyć LPG i cieszyć sie fajnym autem
Mercedes W210 2.2D BMW E39 525i BMW E60 525i
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości