tryb awaryjny+kopcenie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

tryb awaryjny+kopcenie

Post autor: pawel85 »

Witam
Szukałem w szukajce ale się nie doszukałem.
Narodził się problem-auto co jakiś czas przechodzi w tryb awaryjny, tzn. biegi zmienia ok, ale wkreca sie tylko do 3 tys i mocy mu brak :-/
Po podpieciu pod kompa wyskoczył błąd przepływki. Została wymieniona na inną-sprawdzoną-100 % sprawna. Po 2 dniach znow to samo. tryb awaryjny. Czasem po szybszej jeżdzie i zatrzymaniu np.na światłach potrafi mu odbić. Wystarczy go zgasić i odpalić ponownie i jest ok. Dzisiaj znow podpiecie pod kompa i znow ten sam błąd.
Przy okazji auto dość mocno kopci- przy ruszaniu, po kick-downie i ruszaniu z opcji W (troszkę mocniejszym)
Nie słychać żadnych świstów, typu przepuszczanie jakiejś obejmy na dolocie do turbo itp.
EGR czyściłem.Pomysłów brak... :-/
Proszę o podpowiedź
Pozdrawiam
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

bład przepływki to bład przepływki sprawdz wtyczke i kable od przepływki lubia ugnic w izolacji moze to przyczyna , po zmianie przepływki musowo odłacz aku
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

windykatorek pisze:bład przepływki to bład przepływki sprawdz wtyczke i kable od przepływki lubia ugnic w izolacji moze to przyczyna , po zmianie przepływki musowo odłacz aku
Pytanie tylko czy warto odłączać aku skoro po podmianie przepływki błąd został skasowany komputerowo i po ponownym skanie pokazał 0 błędów?
mam ASB i nie wiem jak ona reaguje na odpięcie zasilania...?
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

tak po wymianie przepływki trzeba odłaczyc aku , przpeływka jest głównym czujnikiem sterujacym dawka , jesli nie odłaczysz to adaptacja nowej trwa kolo 2 ch dni i zazwyczaj i tak trzeba odłaczyc , a co ma asb wspolnego z aku???jak komp pokazuje bład przepływki to zazwyczaj przepływka zaliczyła juz zgon totalny
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
*carlos*

Re: tryb awaryjny+kopcenie

Post autor: *carlos* »

pawel85 pisze:Przy okazji auto dość mocno kopci- przy ruszaniu, po kick-downie i ruszaniu z opcji W (troszkę mocniejszym)
Opcja W to winter (zima) czyli auto startuje z biegu II. Użycie kick down powoduje start z biegu I. Opcja S to standard czyli auto do jazdy używa wszystkich biegów.
Przy ruszaniu na W kopci bo mu trudniej ruszyć taką masę z dwójki.
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

no nie wiem ja miałem padnieta przepływke i po wymianie na nowa nie było problemu moze ta twoja nowa przepływka umarła albo juz zwaloną kupiłes

najlepiej było by ją podpiac do innego oka
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Dziwna sprawa z tą przepływką. Od kilku dni tryb awaryjny się nie włącza. Kopci dalej tak jak kopcił. Wstępna diagnoza to to i numer 47. Podobno ARF się to zwie. dla pewności sprawdzę jeszcze jedną przepływkę-o ile takową dostanę w swoje ręce. Myslałem jeszcze o wtryskiwaczach-ze może któryś leje i dlatego kopci, ale sam już nie wiem
Wyjąłem tą nową przepływkę i wsadziłem starą (odpiąłem aku) i po kilku minutach jazdy mocy brak. Pozostaje kupić inną NOWĄ przepływkę i wtedy sprawdzać.

[ Dodano: 2009-04-13, 19:46 ]
Zaobserwowałem jeszcze jedno dziwne zjawisko-w momencie ,,złapania`` trybu awaryjnego i wciśniecia gazu wyrażnie słychać jakby rzężenie dochodzące z wysokości deski rozdzielczej a konkretnie okolice panelu od klimy, moze commanda (ciężko dokładnie sprecyzować).

[ Dodano: 2009-04-20, 12:38 ]
Kolejna przepływka wsadzona i znow złapał błąd. tryb awaryjny, ponowne odpalenie i znow ok. Na star diagnosis pokazuje tylko błąd przepływomierza. innych błędów brak. Wtryskiwacze nie leją (to odnośnie kopcenia). Pomysłów już nie mam. Może mnie ktoś oświecić gdzie szukać??
Pozdrawiam serdecznie
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
gst
Posty: 14
Rejestracja: 1 paź 2008, o 13:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: gst »

pawel85 pisze:Kolejna przepływka wsadzona i znow złapał błąd. tryb awaryjny, ponowne odpalenie i znow ok. Pomysłów już nie mam. Może mnie ktoś oświecić gdzie szukać??
Pozdrawiam serdecznie
kabelkomania, nieszczelności układu dolotowego?
E210 3.2 CDI
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Poszukam dzisiaj gdzies nieszczelności w dolocie i przejże kable od przepływki.
Wypierniczyłem juz 2 ostatnie katalizatory ale poza tym ze jest bardziej żwawy kopcić nie przestał. Pozostaje jeszcze 1 katalizator
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

pawel85 pisze:Poszukam dzisiaj gdzies nieszczelności w dolocie i przejże kable od przepływki.
Wypierniczyłem juz 2 ostatnie katalizatory ale poza tym ze jest bardziej żwawy kopcić nie przestał. Pozostaje jeszcze 1 katalizator
Jeżeli zmieniasz przepływkę to tylko na orginał pierburg,żadne inne nie działają prawidłowo.Ten pierszy katalizator zostaw napewno nie ma wpływu na kopciucha.Sprawdz ćśnienie ładowania może turbina przeładowuje.A kopcenie to sprawdziłbym kolektor ssący i jego klapki spiętrzające ,często spada cięgno od sterowania.Ściągnij srebną osłonę z góry , jak poruszasz potencjometrem gazu będziesz widział jak cięgno chodzi (pracuje),u mnie kiedyś na przegubie kulowym się wyrobiło i zlatywało.Wtedy chmurka była ładna ,a jak klapki żle się ustawiły to muł niesamowity.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Wszytskie przepływomierze były Pierburga o tych samych numerach. Klapy w kolektorze chodzą-sprawdiem. Jak sprawdzić czy turbo nie przeładowuje?
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Musisz podłączyć kompa i na drogę. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
miras1970
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2009, o 10:06
Lokalizacja: Opole

Post autor: miras1970 »

Witam Czy rozwiązał Pan problem? Ja również wymieniłem przepływomierz i dalej wchodzi mi w tryb awaryjny. Czy jest kilka pzrepływomierzy?
Przepraszam
E 220 CDI
Byłem już u mechanika który odczytał błędy
1. błąd masowego przepływu powietrza
2. błąd ciśnienia doładowania
Wymienił mi przepływomierz ale problem nie ustąpił.
Najpierw raz na miesiąc wchodził mi w tryb awaryjny(luty) i stopniowo coraz częściej teraz po 15 minutach od startu.
Dziwne ale po skasowaniu błędów komputerem dłużej jeździ bez trybu awaryjnego może do 20 minut. Są to kosztowne części i proszę o podpowiedź ponieważ odnoszę wrażenie że mechanik nie do końca wie co dalej robić. Silnik pracuje równo i skrzynia też, silnik nie kopci.
Pozdrawiam
Mirek
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, o 12:13 przez miras1970, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

miras1970 pisze:Witam Czy rozwiązał Pan problem? Ja również wymieniłem przepływomierz i dalej wchodzi mi w tryb awaryjny. Czy jest kilka pzrepływomierzy?
Ta... wszyscy wiemy jaki masz silnik, ktory rok itd.
Co powiedziala diagnoza komputerowa?
E 220 CDI '01 Elegance
miras1970
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2009, o 10:06
Lokalizacja: Opole

Post autor: miras1970 »

Przepraszam ale nowicjusz ze mnie na forum dane wkleiłem powyżej i w odpowiedzi
E 220 CDI 2000 r
Byłem już u mechanika który odczytał błędy
1. błąd masowego przepływu powietrza
2. błąd ciśnienia doładowania
Wymienił mi przepływomierz ale problem nie ustąpił.
Najpierw raz na miesiąc wchodził mi w tryb awaryjny(luty) i stopniowo coraz częściej teraz po 15 minutach od startu.
Dziwne ale po skasowaniu błędów komputerem dłużej jeździ bez trybu awaryjnego może do 20 minut. Są to kosztowne części i proszę o podpowiedź ponieważ odnoszę wrażenie że mechanik nie do końca wie co dalej robić. Silnik pracuje równo i skrzynia też, silnik nie kopci.
Pozdrawiam
Mirek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości