TAXI - Praca taksówkarza - ludzie z branzy ;)

Rozmowy na różne tematy, niekoniecznie o motoryzacji.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

elemenateur pisze:
kichcio pisze:W roznych branzach ludzie dorywczo pracuja i chyba tylko taksowkarze, takie mam wrazenie, robia z tego taka afere..
Strazacy np. 2 dni wolnego maja, w wolnym czasie sa taksowkarzami czesto lub jezdza na nauce jazdy.
Kichcio, tutaj psioczenie to norma, jeśli kilka lat temu jechałeś taxą to też to było słychać, a teraz otwarcie taxówkarze przyznają że kilka lat temu była kanada. :-/


Ja niebawem zacznę na taxi, kolega który robi w największej korporacji nabija miesięcznie od 8 do 10k, ~1000zł płaci za bazę+licencje, paliwo, reszta wiadomo, fakturki i jest na czysto. Czyżby moje miasto było odosobnione z takim cukierkowym życiem?
W124 300D
Żaden Dryndziarz, jeśli nie ma ciśnienia, nie zmieni 124 na nic nowszego. ABSOLUTNIE ŻADEN.
Pozdrawiam kolegów taxiarzy, ps, ktoś pisał że 7 dni orze w Kraku i ma z tego może 2k. W Kraku w Mcdonaldzie ma się więcej i nie ma tylu roboczogodzin.

Pojezdzij sam i zobaczysz jaki jest miód . Mi koledzy tez mówili ze widzieli kosmitów.

Pozdr
Awatar użytkownika
rysiek1956
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 3 lut 2009, o 23:15
Lokalizacja: Oslo

Post autor: rysiek1956 »

Witam.
Mysle,ze jest to temat- rzeka. Rozmawiamy o samochodach na taksowke, a nie problemach taksowkarzy. Zasada jest prosta- obrot dzielony przez Pi, czyli przez 3,14. Sa korporacje i korporacje, proponuje uwage skupic na samochodach a nie zarobkach taksowkarzy.
290 TD Classic
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

Rysiek1956 proponujesz skupic uwage na autach, a nic nie wnosisz o autach na taksowke tylko podajesz prosta zasade Pi 3,14
E200 2000r
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

W sumie najwięcej aut na taxi wychodziło z pojemnością 2,2 D i tego bym się trzymał. Małe spalanie, w miarę niezawodny, (poza pompą lukasa, ale to też nie powiedziane że coś się stanie, a jak nawet to wiadomo co:), brałbym auto bez zbędnej elektroniki, która może nawalić.

[ Dodano: 2009-03-28, 21:32 ]
Ważne żeby był tani w eksploatacji...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
rysiek1956
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 3 lut 2009, o 23:15
Lokalizacja: Oslo

Post autor: rysiek1956 »

Pi jest liczba stala i jezeli szukasz oszczednosci a jest to paliwo, to silnik 2.2 diesel ma male zuzycie paliwa, silnik 2.9 TD, jaki mam w samochodzie na dzien dzisiejszy, tez ma male zuzycie paliwa i mysle,ze to sa dwa silniki w modelu 210, ktore spelniaja oczekiwania taksowkarzy.
290 TD Classic
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

elemenateur pisze:
kichcio pisze:W roznych branzach ludzie dorywczo pracuja i chyba tylko taksowkarze, takie mam wrazenie, robia z tego taka afere..
Strazacy np. 2 dni wolnego maja, w wolnym czasie sa taksowkarzami czesto lub jezdza na nauce jazdy.
Kichcio, tutaj psioczenie to norma, jeśli kilka lat temu jechałeś taxą to też to było słychać, a teraz otwarcie taxówkarze przyznają że kilka lat temu była kanada. :-/


Ja niebawem zacznę na taxi, kolega który robi w największej korporacji nabija miesięcznie od 8 do 10k, ~1000zł płaci za bazę+licencje, paliwo, reszta wiadomo, fakturki i jest na czysto. Czyżby moje miasto było odosobnione z takim cukierkowym życiem?
W124 300D
Żaden Dryndziarz, jeśli nie ma ciśnienia, nie zmieni 124 na nic nowszego. ABSOLUTNIE ŻADEN.
Pozdrawiam kolegów taxiarzy, ps, ktoś pisał że 7 dni orze w Kraku i ma z tego może 2k. W Kraku w Mcdonaldzie ma się więcej i nie ma tylu roboczogodzin.
jesli pokazesz nam tu wydruk z kasy co miesiac ze robisz taki obrót to ja sie przeprowadze do szczecina tam bede jezdzil i 1000 masz odemnie co miesiac :mrgreen:

ps. we wroclawiu tez są taksowkarze ktorzy10 razy w tygodniu jezdza kursem za granice a krajowe dają znajomym :mrgreen:
Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

"~1000zł płaci za bazę+licencje, paliwo"

To nie dość, że zarabia to jeszcze prawie w ogóle nie musi auta ruszać.
MB CDI270 S210 01'
Rage23Kr
Posty: 212
Rejestracja: 22 mar 2009, o 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rage23Kr »

Tak sie sklada ze robiac 5000zl obrotu - orajac 7dni w tygodniu tutaj w Krakowie na samo paliwo wydaje ponad 1000zl+1500zl oplat + amortyzacja samochodu do reki zostaje okolo 2000zl.

Przy 10k obrotu "1000zl za paliwo+baze+licencje" to ten samochod chyba na powietrzu jezdzi...

Tak jak ktos pisal wczesniej ja tez slyszalem bajeczki ze mozna po 10k mesiecznie obrotu robic, ale sa tez ludzie ktorzy widzieli kosmitow wiecej chyba komentowac nie musze...

Wystarczy ze pojezdzisz na taksowce a szybko zycie zweryfikuje te opowiesci o wielkich pieniadzach ;)

Zreszta po co ta dyskusja taksówka jest dla kazdego skoro mozna 10k zarobic to wsiadaj do taryfy i za tydzien zaczynasz zarabiac kokosy ;D
w210 e200 Classic 96'
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

10k no dobry wynik, ja dziwki wozilem po 5 godz spalem tyle roboty bylo i max mialem 8000 obrotu (2001-2002r), a gdzie paliwo itd.
E200 2000r
elemenateur
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2009, o 09:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur »

Rage23Kr pisze:Przy 10k obrotu "1000zl za paliwo+baze+licencje" to ten samochod chyba na powietrzu jezdzi...
czytaj kolego ze zrozumieniem, ja wiem że to taki fach w którym zawsze jest ciężko.
Kolega robi średnio 8, przy lepszych miesiącach(więcej szczęścia->więcej lepszych kursów) ~10k.
1000zł licencja+ baza.
Koszty paliwa:
ok 150 km dziennie x 30 dni x średnie spalanie auta 9litrów(ON ~3,5)= 13,5 litra na dzień= 48zł paliwo dziennie x 30 dni = ~1500zł.

więc 8000na kasie - 1000zł koszty stałe - 1500 paliwo - ZUS .... każdy może sobie policzyć.
Oleje MOTUL, filtry MANN, Najlepsze ceny!
tel 663 962 604
Rage23Kr
Posty: 212
Rejestracja: 22 mar 2009, o 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rage23Kr »

elemenateur pisze:
Rage23Kr pisze:Przy 10k obrotu "1000zl za paliwo+baze+licencje" to ten samochod chyba na powietrzu jezdzi...
czytaj kolego ze zrozumieniem, ja wiem że to taki fach w którym zawsze jest ciężko.
Kolega robi średnio 8, przy lepszych miesiącach(więcej szczęścia->więcej lepszych kursów) ~10k.
1000zł licencja+ baza.
Koszty paliwa:
ok 150 km dziennie x 30 dni x średnie spalanie auta 9litrów(ON ~3,5)= 13,5 litra na dzień= 48zł paliwo dziennie x 30 dni = ~1500zł.

więc 8000na kasie - 1000zł koszty stałe - 1500 paliwo - ZUS .... każdy może sobie policzyć.
Spoko nie chce sie czepiac poprostu wyrazam swoje zdanie nt i szczerze mowiac to wydaje mi sie ze albo twoj kolega wkreca Ci kit albo poprostu sam probojesz nam tu przykolorowac temat, bo tak sie sklada ze mam 2 kuzynow ktorzy jezdza w twoim miescie na taxi w korporacjach i wiem jak u nich wyglada sytuacja... Do tego sam jezdze od kilku lat no i w innych miastach tez mam kumpli na taxi, w korporacjach, agencjach, hotelach... i wiem gdzie i jak sie mniej wiecej zarabia.

Jezeli ktos mi mowi ze jezdzac w korporacji w Szczecinie robi 10 000 obrotu miesiecznie to nic innego nie pozostaje mi jak sie tylko usmiechnac.
Skoro jezdzi w najwiekszej korporacji to znaczy ze jezdzi w Taxi4You, dzwonilem dzis wieczorem do kuzyna i sie smial jak mu powiedzial ze sie tam 10k robi miesiecznie...
To tyle w temacie :)

Zreszta ja juz wiecej nie bede tu pisal... nie ma sensu sie klocic niech zarabiaja nawet po 20k poprostu nie przepadam za opowiesciami typu a bo mam kolege ktory tyle i tyle zarabia... lubie za to konkrety gdzie przychodzi ktos i mowi pracuje tu i tu i tyle zarabiam... bo na temat gdzie ile sie zarabia to sie mozna roznych bajek nasluchac

Niech zrobi raport okresowy za miesiac i pokaz nam ten paragon gdzie jest 10k a uklonie Ci sie do stóp jak to zobacze :)

Pozatym tam jezdza po 2zl/kilometr wiec jakby mial dziennie nawet po 120km platnych (przy tych 150 co napisales nie bedzie mial tyle) to i tak do 10k jescze sporo brakjuje :)
w210 e200 Classic 96'
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

elemenateur, skoro robi 150km dziennie to polowa z tego to km płatne czyli jakies 150zł dziennie obrotu wiec wychodzi 4500 miesiecznie minus 2500 oplat pozostaje mu 2000 w reku o ile auto sie nie zepsuje bo jesli cos padnie to musi zawitac u "providenta" :mrgreen:
elemenateur
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2009, o 09:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur »

elemenateur, skoro robi 150km dziennie to polowa z tego to km płatne czyli jakies 150zł dziennie obrotu wiec wychodzi 4500 miesiecznie minus 2500 oplat pozostaje mu 2000 w reku o ile auto sie nie zepsuje bo jesli cos padnie to musi zawitac u "providenta" :mrgreen:
No nic, przyjmę więc za coś stałego że taxówkarze to ludzie którzy lubią się narobić i nie zarobić. Nie będę więc pisał o przypadku gdy auto leasingujesz z korpo i kosztuje Cię to ~2200zł bo tacy to chyba co miesiąc jedynie dopłacają, przy takiej masie kosztów i mizernej wartości 5000zł na szafie. Pozdrawiam i szerokości koledzy. Uważajcie na providenta ;-)
Oleje MOTUL, filtry MANN, Najlepsze ceny!
tel 663 962 604
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

rysiek1956 pisze:silnik 2.2 diesel ma male zuzycie paliwa, silnik 2.9 TD, jaki mam w samochodzie na dzien dzisiejszy, tez ma male zuzycie paliwa i mysle,ze to sa dwa silniki w modelu 210, ktore spelniaja oczekiwania taksowkarzy.
2,2D palił mi po mieście w nocy 8,5-9,5l/100km, więc nie jest to jakieś nadzwyczaj małe spalanie przy takiej małej pojemności. 3,2CDI pali mi w nocy po mieście 9,5-11l/100km przy w miarę spokojnej jeździe. Tak więc 2,2D wcale nie jest taki oszczędny, do tego ma ten przeklęty wynalazek w postaci pompy Lucasa. A poza tym ledwo rusza z miejsca... 2,2CDI pali w tych samych warunkach 6-7l/100km, więc jeśli chodzi o koszty, to jest rozsądny silnik, a i buda świeższa od wolnossącego.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

najlepiej sie liczy pieniądze w cudzej kieszeni!
A my sami przed soba i innymi to zawsze myszki kościelne.
A prawdajest taka:
1. złote czasy taxi minęły ze 20 lat temu jak autek było mało.
2. Kto znalazł żyłę złota ten sie nie chwali i udaje Greka
3. Marudzenie to nasza narodowa cecha.
4. Za cholerę nie chciałbym byc taksiarzem.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości