S210 E200 1996 - Gertruda

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

S210 E200 1996 - Gertruda

Post autor: namngo » 3 cze 2015, o 08:50

2 miesiące temu rozpocząłem poszukiwania samochodu miejskiego z klimatyzacją, używam go głównie do odbierania córki z przedszkola :)

Po obejrzeniu kilku aut w najbliższej okolicy pełen rozgoryczenia ich stanem na żywo, nostalgicznie przeglądałem ogłoszenia w dziale Mercedes. Jako że byłem już posiadaczem W123 i W124, pewien "okularnik" przykuł moją uwagę. W moim mieście, 7 osobowy, E240.
Jednak sprzątnęli mi go sprzed nosa :)

Czara goryczy się przelała, znalazłem nieco uboższy egzemplarz. Świeżo sprowadzony z za zachodniej granicy. Jedyne 90 km od domu. W dzień dziecka sprawiłem sobie radość i wybrałem się po kolejną gwiazdkę (w dwojakim znaczeniu, bo w domyśle żonę i córę, ale rzeczywiście będzie to kolejna gwiazda).

Do tej pory jeszcze nie dotarłem na stacje diagnostyczną ale kilka drobiazgów już zlokalizowałem do poprawy i niestety chyba problem z nivo.

W głowie już rodzą się pomysły jeśli chodzi o drobne modyfikacje, ale część po przeczytaniu kilku wątków wylądowała w koszu, całe szczęście :)

Poniżej kilka fotek, a jak załatwię formalności i zrewiduję go od spodu to podzielę się uwagami, z nadzieją na sugestie w obcych mi kwestiach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A w kwesti technicznej:
Samochód z 1996 roku. Silnik benzynowy 2.0 o mocy 136 KM z manualną skrzynią biegów.
Wersja Classic z manualną klimatyzacją. Przebieg ponad 331 000 km.
Z briefu wyczytałem że przez pierwsze 5 lat należał do sporej firmy we Frankfurcie, z książki serwisowej wynika że większość przebiegu nabiła firma w ciągu tych 5 lat. Następnie zakupił ją Pan z rocznika '49 i wyrejestrował go w grudniu 2014.
Jasna tapicerka, przez którą zapadła decyzja o zakupie wygląda na kilkuletnią, nie wiem, może jest przełożona z innego auta, albo auto posiadało pokrowce ...


Kolega zibi2210 wspomógł w zdekodowaniu VIN: WDB2102351A297088

Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB2102351A297088
VIN WDB2102351A297088
Baumuster 210235
Sales name E200T

Order number 0 6 217 41211
Delivery date 15 11 1996
PAINT1 904 No code designation available
Interior color 005A FABRIC MUSHROOM / QUARTZ
Engine 111942 10 030720
Gearbox 717417 07 165772
General data for model code 210235


Baumuster Модель Платформа Модель Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
210235 E-class S210 E200 T Бензин
111.942 АКП
722.602
722.615
5
210235 E-class S210 E200 T Бензин
111.942 МКП
716.620
717.417
717.418
5
SA codes
Code Value
000A UPHOLSTERY FABRIC
005A FABRIC MUSHROOM / QUARTZ
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
515 MB RADIO CLASSIC WITH TRAFF. MESS., RDS
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 111.9__ 19951204 AEJ 06/1/M/X
807 *2 717.41_ 19951221 AEJ 06/1/M/X
807 *3 210____ 19960905 YEAR OF MODIFICATION
904 No code designation available
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.


Historia napraw:

2015-06
- wymiana sprężarki klimatyzacji, nabicie klimy, czyszczenie, wymiana filtru
- wymiana oleju silnikowewgo, filtry: paliwa, powietrza, oleju (MANN)
- wymiana gruszek NIVO (Febi)
- wymiana końcówki stabilizatora
- nowy mieszek
2015-07
- drewienka Elegance, kratki nawiewów beżowe
- wymiana kompletnego sprzęgła (Sachs)
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w moście (Mobilube HD-A 85W90)
2015-08
- alufelgi 16' Avantgarde
2015-09
- wymiana poduszki pod skrzynią
- wymieniony przepływomierz
2015-10
- wymiana płynu chłodniczego
2016-01
- wymiana silniczka lusterka kierowcy
- montaż radiowego sterownika centralnego zamka
2016-11
- zabiegi blacharskie tylnej części karoserii
- montaż instalacji gazowej
2016-12
- wymiana oleju silnikowego, filtry: paliwa, powietrza, oleju (MANN)
2017-08
- wymiana uszczelki pod głowicą itp
- wymiana końcówki drążka
- wymiana oleju silnikowego, filtry: powietrza, oleju (MANN)
2017-09
- wymiana przewodów zapłonowych (NGK)
- wymiana świec (DENSO)
- wymiana cewki (NGK)
2018-05
- wymiana kompresora klimatyzacji, skraplacza, osuszacza, zaworu rozprężnego
- czyszczenie układu, odgrzybianie, wymiana filtra kabinowego
- wymiana przedniej szyby
2018-07
- olej, filtry (MANN)
- nowy katalizator (BOSAL)
2018-08
- wymiana świece (NGK), cewka (NGK)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 11:27 przez namngo, łącznie zmieniany 13 razy.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 3 cze 2015, o 09:05

Dopiero mnie oświeciłeś że W210 to samochód miejski :przestraszony:
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 3 cze 2015, o 09:07

I w dodatku mały :rotfl:
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo » 3 cze 2015, o 09:13

Wszyscy mi to wypominają :D
No nie jest, ale z miejskich w rozsądnej cenie nie było w czym wybierać.
Także z pierwotnych założeń zgadza się jedynie klimatyzacją, która w zasadzie jeszcze nie działa :kwasny:
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
GracKa
Posty: 1060
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa » 3 cze 2015, o 12:11

To ile za niego dałeś?

Fajne małe miejskie autko szarpnąć już można od 2 - 3 tys.
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo » 3 cze 2015, o 12:28

Te małe miejskie z klimatyzacją które mnie interesowały startowały od 7-8k, bo tańsze które oglądałem były strasznie zmęczone. Diesle odpadały. Benzyna, najchętniej z gazem.

Tego wyrwałem za około 4,5k. Ale jak już po kilku przejazdach znalazłem kilka rzeczy do poprawy, więc to jedynie kwota wyjściowa :) mam nadzieje że baza do działania jest w miarę zdrowa w zakamarkach.
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
GracKa
Posty: 1060
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa » 3 cze 2015, o 12:34

No zależy jaki rocznik auta miał być.

Życzę powodzenia by nie było za dużo rudej :D
mariose
Posty: 75
Rejestracja: 5 paź 2013, o 11:37
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mariose » 3 cze 2015, o 15:25

z zagranicy i nie ma 150 tyś przebiegu? :rotfl:
kolega ma rację że to autko miejskie, zderzyć się z tramwajem w w210 i fiescie lub corsie to całkiem inne odczucia :D
życzę udanej eksploatacji,
WDB2102651A973769
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo » 5 cze 2015, o 09:30

@mariose
Nie wiem, może przebieg już jest skręcony o połowę :)
Będę uważał na tramwaje, bo hak w tym wypadku nie wiele pomoże :)

@ GracKa
Kompakt lub mniejszy, w takim wypadku wolałbym coś młodszego.
Ale w kwestii Mercedesa wiek nie gra głównej roli :)

Dziś okaże się czy klimatyzacja wymaga tylko nabicia, trzymajcie kciuki :P

A po przeglądzie przed rejestracja miałem okazję obejrzeć podwozie. Na szczęście nie dopatrzyłem się gnicia. Jedynie kilka miejsc gdzie ruda zaczyna się pojawiać, pewnie do podczyszczenia, zabezpieczenia i konserwacji, jak się uda przed zimą.

Wnęki nadkola są już zabezpieczone czarną mazią, mam nadzieję że to nie próba ukrycia czegoś strasznego :)

Z aktualnych bolączek:

• klimatyzacja
• buczenie przy wciśnięciu sprzęgła, chyba wysprzęglik - pompka przy pedale sprzęgła
• nivo sztywne jak ...
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
GracKa
Posty: 1060
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa » 5 cze 2015, o 13:36

Pod fabryczną konserwacją ruda lubi się schować i nic nie widać a grasuje jak gupia
- sprawdź to
kamil099
Posty: 26
Rejestracja: 26 lis 2014, o 12:02
Lokalizacja: Łochów

Post autor: kamil099 » 5 cze 2015, o 14:18

Zgadzam się z kolegą powyżej. Sprawdź dobrze podłogę. U mnie też wyglądało że nie jest tak źle a wyszło że trzeba pół podłogi wstawiać od nowa.
dawidows89
Posty: 97
Rejestracja: 20 cze 2012, o 14:37
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: dawidows89 » 5 cze 2015, o 14:53

Kolego takie pytanie mam, czy Ty przed kupnem sprawdzałeś(testowałeś) samochód czy tylko przyjechałeś i wypłaciłeś kasę ? Ta cena 4,5k to z opłatami czy same autko ?
Mercedes W124 200d - pierwsze autko
Mercedes W210 E250
Opel Frontera 2.4 + gaz - ......
Audi A6 C4 2.5 TDI
VW Passat FL 1.9 TDI
Vw Passat B4 1.9 TDI
Mercedes W210 E300TD
BMW 740i E38
Awatar użytkownika
namngo
Posty: 322
Rejestracja: 28 maja 2015, o 14:31
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: namngo » 5 cze 2015, o 22:21

Macie na myśli fabryczną konserwację wewnątrz samochodu?
Planowałem w pierwszej kolejności spód przed zimą zabezpieczyć. Od wewnątrz zacznę chyba od bagażnika sprawdzać w razie gdybym decydował się na LPG.

@dawidows89
Przejechałem się tylko, oglądnąłem, potargowałem i wypłaciłem. Gdybym miał aktualną wiedzę to jeszcze bym się potargował :p
A w trakcie pewnie jeszcze coś wyjdzie, wróże że ze sprzęgłem.
4,5 w tym akcyza, tłumaczenia itp. Do tego recykling + rejestracja i przegląd

Dziś już wiem że nabicie klimy nie wystarczy. Instalacja była pusta. Na szczęście po teście szczelności okazało się ze jest OK. Ale kompresor nie startuje, nie da się nim nawet ręką zakręcić.
Zaopatrzyłem się już w inny element - rynek wtórny. Okaże się po weekendzie czy po wymianie sprężarki kolejny element w układance nie jest do wymiany ... :)
WDB2102351A297088 E200 T '96 - Gertruda

EX: było tego troche, w tym gwiazdy 2xW123, W124
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 465
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paweł Cz. » 6 cze 2015, o 09:01

Szybka diagnoza z ta szczelną klimą.
Zazwyczaj trzeba trochę pojeździć ok. 300km żeby ładnie się pokazały wszystkie nieszczelności.
Pamiętaj razem z kompresorem od klimy wymienić osuszacz.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
GracKa
Posty: 1060
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa » 6 cze 2015, o 11:54

namngo pisze:Macie na myśli fabryczną konserwację wewnątrz samochodu?
Podwozie, ale wszystko i tak i tak najlepiej obejrzeć
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość