Strona 1 z 2

[W210 E280] Za dużo pali!!! 20 litrów na 80km w trasie! :O

: 27 maja 2015, o 16:41
autor: VTR
Witam,

jestem nowym właścicielem W210 E280 pb + lpg. Po dwóch dniach użytkowania stwierdziłem, że pali zbyt dużo. Jest to obliczone prostoliniowo. Dwa razy zalałem mu po 20 litrów i w trybie mieszanym przejechałem 60km a w trasie 80km. Porażka. Byłem już u dwóch gazowników i nie wiem czy nie chcą mnie wydymać na kasę bo obaj chcą tylko wymienić wtryskiwacze, filtry i przewody. Koszt 500zł. Myślałem, że skończy się na regulacji.

Ogólnie powinien palić z 14 litrów. Czy wymiana wtryskiwaczy zmniejszy to spalanie i czy przede wszystkim to jest przyczyną wysokiego spalania? Nie chciałbym wyłożyć 500 zł a spalanie pozostanie bez zmian. :szok:

: 27 maja 2015, o 17:29
autor: Szrama
Podłaczyli komputer ? Patrzyli na czas wtrysku, że zaproponowali wymianę wtryskiwaczy ? Pod maska nie czuć gazu ? Silnik równo i ładnie pracuje ? Nie kopci ? Za mało informacji, a specjalista od szklanej kuli kolega Noc już od dawna tu nie zagląda, a szkoda, bo wiedzę miał ogromną.[/b]

: 27 maja 2015, o 17:33
autor: stanleym210
Na początku to zawsze trzeba sprawdzić ciśnienie w ogumieniu i czy nie blokują hamulce, czy pojazd na równej nawierzchni swobodnie można przepchnąć,itd.
Gdy te aspekty są ok. to wtedy podłączenie pod komputer SD i po tym komputer dla lpg.
Dopiero po tym można wyciągać wnioski i ewentualnie podejmować się naprawy.

: 27 maja 2015, o 18:42
autor: VTR
Staram się być człowiekiem oszczędnym i zanim wydam jakieś pieniądze sprawdzam wszystkie inne aspekty.
Jeżeli więc chodzi o podłączenie do komputera to nikt tego nie zrobił gdyż na słuch szło sprawdzić podobno te wtryskiwacze gdyż faktyczne jest taki elektryczny stukot z nich. Pod maską nie czuć gazu, silnik ogólnie pracuje równo ale gdy stoję rano na gazie to tłumik, nie silnik pyrka a nie chodzi równomiernie. Tak jakby pluł. Nie kopci, ciśnienie i płyny robiłem na wejściu. Hamulce też ok, jak na tak ciężkiego potwora łatwo jest go pchnąć i łatwo też się toczy.

@edit: Przejrzałem papiery od gazu. Robiony był 100 tysięcy temu w 2008 roku. Firma która go zakładała to sieciówka - ELPIGAZ. Danych instalacji niestety nie posiadam ale wiem, że nie jest to STAG czy BRC. Coś innego IV generacji.

: 27 maja 2015, o 20:21
autor: tonidriver
VTR, świece i kable też mogą mieć dość

: 27 maja 2015, o 20:46
autor: VTR
tonidriver pisze:VTR, świece i kable też mogą mieć dość
Świece zaraz mogę wymienić bo mam nówki sztuki w bagażniku. Ale czy od świec może zwiększyć się spalane?

: 27 maja 2015, o 20:57
autor: Paweł Cz.
Elpigaz też ma dobre instalacje.
Sprawdź spalanie na benzynie, jeżeli będzie podobne to problem nie leży w LPG.
Wymiana świec na pewno nie zaszkodzi, przydałoby się też gdybyś uzupełnił "auto" w profilu o rocznik, będziemy wiedzieli czy rozmawiamy o starym M104 R6 czy nowszym M112 V6.

: 27 maja 2015, o 22:46
autor: tonidriver
VTR, skoro rano pierdzi to albo świece albo kable

: 28 maja 2015, o 05:29
autor: VTR
Jest to rocznik 96.

Zapraszam do zapoznania się z moim nowym tematem:
viewtopic.php?t=29087

Może ktoś pomoże ;)

: 28 maja 2015, o 08:16
autor: Paweł Cz.
Kolego masz milion różnych ciekawych usterek a szkoda Ci 50-100 zł na przebadanie auta SD.
Myślę, że jedno podpięcie pod Star Diagnosis rozwiąże większość Twoich problemów.

: 28 maja 2015, o 18:42
autor: kid
VTRa nie przekonasz, on już stwierdził, że niepotrzebnie kasy nie lubi wydawać, kiedyś zrozumie, że w210 to nie polonez i bez dobrej diagnostyki nie pojedzie... może :hyhy:

: 29 maja 2015, o 07:37
autor: VTR
Dobra jadę dziś, w sumie zaraz :D

@edit:

Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala?

: 29 maja 2015, o 08:14
autor: stanleym210
Czym prędzej do warsztatu gazowego bo wylecisz w powietrze i jeszcze ktoś z Tobą.

: 29 maja 2015, o 08:43
autor: yellowstone2012
VTR pisze:Dobra jadę dziś, w sumie zaraz :D

@edit:

Panowie chyba ustaliłem usterkę. Jest to dość dziwne. Lałem teraz mu gazu do pełna na Orlenie i po odłączeniu węża słyszałem syczenie, dokładnie takie jakby ulatniał się gaz. Wlazłem więc pod auto i zacząłem macać przewód wychodzący z baku (bo jest w miejscu koła zapasowego) i faktycznie jak wkładałem paluchy w otwór to udawało mi się zahamować to syczenie. Po drugie pod autem śmierdzi gazem. Myślcie, że może się ulatniać i dlatego tak spala?
Sprawdź zapalniczką czy to na pewno gaz, czy to jakieś lewe powietrze :hyhy:
P.S. Na głupie pytania się tak samo odpowiada ...

: 29 maja 2015, o 21:00
autor: jwara99
Gaz idzie na dół wiec kiepa pod furę nie rzucaj. ... a wtryski jak masz czerwone volteki to będą klekotac a wymiana ich to na pewno nie 500 bo są tanie jak barszcz