Strona 1 z 2

W211 2,7CDI słabszy i dużo pali

: 28 sty 2015, o 18:03
autor: atal
Witam
Na codzień zamiennie jeżdżę w211 2,7CDI 177KM i w210 2,7CDI 170KM. Od jakiegoś czasu w211 zaczęło mi coraz więcej palic i wraz z tym robi się coraz słabszy, dusi się na niskich obrotach, ale nie jest to jakaś ogromna różnica. Spalanie w mieście to 12-14l/100km gdzie w210 na tych samych trasach spala max 8,5l/100km.. Byłem dwukrotnie na komputerze i nic nie wykazało, wtryski mają dobre korekcje, ogólnie wszystko jest dobrze. No i teraz moje pytanie, co może tak wpływac na ogromne spalanie i spadek mocy? Jakie parametry dotyczące ładowania turbiny i masy powietrza przepływomierza powinny byc? Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s. Dodam że na wyższych obrotach jest mocniejszy. I jeszcze jedna wskazówka- jak postoi niejeżdżony przez np. 2 tygodnie to potrafi lekko przerywac przez pierwszy moment po uruchomieniu. Podejrzewam, że przepływomierz ale podpowiedzcie proszę :)

Pozdr

: 28 sty 2015, o 20:54
autor: tonidriver
Filtr powietrza ? Układ wydechowy ?

: 28 sty 2015, o 21:07
autor: atal
Wszystkie filtry nowe Manna, nowy też czujnik ciśnienia doładowania bo na starym wpadał w tryb awaryjny, wyczyszczony EGR i przepustnica, wymyty cały układ dolotowy+ nowe oringi- uszczelniacze na złączach.. nie mam więcej pomysłów co może byc przyczyną..

: 28 sty 2015, o 21:15
autor: --Arkadia--
to manual czy automat ? Jeśli automat to może lock-up? Kilka lat temu miałem uszkodzony i spalanie było masakryczne - około 14 litrów wychodziło

: 28 sty 2015, o 21:15
autor: Januszek
znajdz kogos kto pologuje Ci parametry jeżdząc. potem popatrzysz na korelacje różnych i wyjdzie co nie domaga.

: 28 sty 2015, o 21:20
autor: atal
Właśnie jeździliśmy i był mierzony i wyszły takie parametry jak wyżej wspominałem (Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s.)

Chyba że zapchany katalizator tak jak Tonidriver pisze? :)

--Arkadia-- pisze:to manual czy automat ? Jeśli automat to może lock-up? Kilka lat temu miałem uszkodzony i spalanie było masakryczne - około 14 litrów wychodziło
Właśnie automat.. Mówisz że lock-up załatwił sprawę? Bo szczerze to u mnie występują typowe objawy dla padniętego lock-upa i już przymierzam się do jego wymiany w najbliższym czasie.. spalanie ogromne 12-14l mam a mocy aż tak bardzo nie brakuje, więc by się zgadzało :)

: 28 sty 2015, o 21:31
autor: --Arkadia--
atal, na 80-90 % to jest przyczyną, koszt lock-up'a nie jest duży ...

: 28 sty 2015, o 21:33
autor: Januszek
atal pisze:Właśnie jeździliśmy i był mierzony i wyszły takie parametry jak wyżej wspominałem (Ciśnienie doładowania w teście dynamicznym między 1850 do 2180 ale to przy max. obrotach (im większe obroty tym bardziej rośnie) przepływomierz 180 do max 210g/s.)
Pardą, nie doczytałem ze zrozumieniem.
Atakuj jak piszą koledzy lock-up/olej.

: 29 sty 2015, o 00:08
autor: atal
Okej to wymieniam komplet lockup, filtr, olej itp. :)
Trzeba później jechac na komputer żeby zresetowac ustawienia skrzyni czy po prostu jeździc?

: 29 sty 2015, o 02:31
autor: tonidriver
Jeździć.

: 16 lut 2015, o 19:47
autor: atal
Lock-up wymieniony, skrzynia dużo lepiej przełącza biegi, przejechane ok. 500 km a spalanie dalej na poziomie 12l/100km, macie jakieś pomysły? :)

: 16 lut 2015, o 20:49
autor: tonidriver
atal, jest zima więc jakie chciałeś spalanie ?

: 16 lut 2015, o 20:49
autor: --Arkadia--
spal go :D

: 16 lut 2015, o 21:00
autor: atal
tonidriver pisze:atal, jest zima więc jakie chciałeś spalanie ?
W Trójmieście nawet mrozu nie ma a kopci coraz więcej :) w210 w tych samych warunkach mi żłopie max 8 - 8.3..
--Arkadia-- pisze:spal go :D
Hehe szkoda za ładny jest :hyhy:

: 17 lut 2015, o 14:29
autor: tonidriver
atal, ile 2,7 pali w mieście to masz u mnie w podpisie :)