Kamil099---> Mitek do odratownia :)
: 14 sty 2015, o 23:16
Witam,
długo nosiłem się z pokazaniem swojego "oczka" na tym forum aż w końcu znalazło się trochę czasu Jest to mój pierwszy Mercedes i na pewno nie ostatni. Silnik jaki tam sobie klekocze to znany wszystkim 2.9TD, autko jest z 1998r. i jest w wersji Elegance. Kupiłem go od znajomego który chciał się go pozbyć za śmieszne pieniądze, wyglądał całkiem nieźle, ale jak to się mówi życie nie jest takie kolorowe. Po wymianie podstawowych płynów oraz filtrów jeździłem nim przez rok. Niedawno zaczęła mi szwankować skrzynia biegów (przycinanie, problem z wrzuceniem pierwszego biegu, czasami nie dało się biegu wyciągnąć). Mój kolega a zarazem pasjonat motoryzacji zajął się nim. No i zaczęła się walka z polską myślą konstrukcyjną. Miała to być prosta wymiana sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że musiałem wiele elementów wymienić bo były one zastępowane samoróbkami, ja postanowiłem to zmienić. Część części dostałem w zwykłych sklepach, ale niestety resztę musiałem kupić w serwisie Mercedesa, i odziwo ceny nie były zabójcze a nawet mógłbym powiedzieć że całkiem przyzwoite. Ale na koniec okazało się że po spuszczeniu oleju tryby są rozsypane no i musiałem kupić drugą skrzynię. Udało mi się dostać w świetnym stanie skrzynię za 400zł została poskładana na nowych częściach(wysprzęglik, łapa skrzyni, poduszka, uszczelniacze, kompletne sprzęgło, amortyzacja skrzyni na tłumiku, tulejki itp.) Całość wraz z nową skrzynią i bez robocizny kosztowała mnie ok. 900zł, ale radość z tego jak w tej chwili się przełącza biegi jest bezcenna.
Do roboty zostało jeszcze sporo, ale zamierzam go doprowadzić do porządku. W najbliższych dniach jest planowane uszczelnienie dyferencjału oraz wymiana oleju w nim.
Co do roboty:
-regeneracja przekładni kierowniczej
-uszczelnienie wtrysku paliwa
-naprawa ręcznego
-wymiana końcówek drążków
-oczywiście blacharka (podłoga pognita)
-nowa manszeta(i tu ciekawostka, jest teraz dostępna od ręki w intercarsie w dobrej cenie 55zł)
-nowy zderzak przedni( mój jest popękany i połamany)
-zmiana atrapy grilla na nową dużo ładniejszą
-wymiana siedzenia kierowcy
-obszycie kierownicy
-wymiana gałki i mieszka skrzyni biegów
-no i na koniec nowy emblemat naszej gwiazdki
Zdjęcia postaram się dodać niebawem. Postaram się również dodawać posty odnośnie postępowania prac. Będę walczyć. Pozdrawiam Kamil.
długo nosiłem się z pokazaniem swojego "oczka" na tym forum aż w końcu znalazło się trochę czasu Jest to mój pierwszy Mercedes i na pewno nie ostatni. Silnik jaki tam sobie klekocze to znany wszystkim 2.9TD, autko jest z 1998r. i jest w wersji Elegance. Kupiłem go od znajomego który chciał się go pozbyć za śmieszne pieniądze, wyglądał całkiem nieźle, ale jak to się mówi życie nie jest takie kolorowe. Po wymianie podstawowych płynów oraz filtrów jeździłem nim przez rok. Niedawno zaczęła mi szwankować skrzynia biegów (przycinanie, problem z wrzuceniem pierwszego biegu, czasami nie dało się biegu wyciągnąć). Mój kolega a zarazem pasjonat motoryzacji zajął się nim. No i zaczęła się walka z polską myślą konstrukcyjną. Miała to być prosta wymiana sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że musiałem wiele elementów wymienić bo były one zastępowane samoróbkami, ja postanowiłem to zmienić. Część części dostałem w zwykłych sklepach, ale niestety resztę musiałem kupić w serwisie Mercedesa, i odziwo ceny nie były zabójcze a nawet mógłbym powiedzieć że całkiem przyzwoite. Ale na koniec okazało się że po spuszczeniu oleju tryby są rozsypane no i musiałem kupić drugą skrzynię. Udało mi się dostać w świetnym stanie skrzynię za 400zł została poskładana na nowych częściach(wysprzęglik, łapa skrzyni, poduszka, uszczelniacze, kompletne sprzęgło, amortyzacja skrzyni na tłumiku, tulejki itp.) Całość wraz z nową skrzynią i bez robocizny kosztowała mnie ok. 900zł, ale radość z tego jak w tej chwili się przełącza biegi jest bezcenna.
Do roboty zostało jeszcze sporo, ale zamierzam go doprowadzić do porządku. W najbliższych dniach jest planowane uszczelnienie dyferencjału oraz wymiana oleju w nim.
Co do roboty:
-regeneracja przekładni kierowniczej
-uszczelnienie wtrysku paliwa
-naprawa ręcznego
-wymiana końcówek drążków
-oczywiście blacharka (podłoga pognita)
-nowa manszeta(i tu ciekawostka, jest teraz dostępna od ręki w intercarsie w dobrej cenie 55zł)
-nowy zderzak przedni( mój jest popękany i połamany)
-zmiana atrapy grilla na nową dużo ładniejszą
-wymiana siedzenia kierowcy
-obszycie kierownicy
-wymiana gałki i mieszka skrzyni biegów
-no i na koniec nowy emblemat naszej gwiazdki
Zdjęcia postaram się dodać niebawem. Postaram się również dodawać posty odnośnie postępowania prac. Będę walczyć. Pozdrawiam Kamil.