Strona 1 z 1

wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blokiem

: 12 mar 2009, o 14:56
autor: rafik883
wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blokiem w silniku E220D czy jest ktos wstanie powiedziec mi jak zdemontowac chłodniczke oleju i cała obudowe filtra oleju nie uszkadzajac nic?? moze ktos ma jakies zdjecia któe pokazuja demontaz tego?? z góry dziekuje za kazda odpoweidz

Re: wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blo

: 13 mar 2009, o 20:04
autor: Budyń W210
rafik883 pisze:wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blokiem w silniku E220D czy jest ktos wstanie powiedziec mi jak zdemontowac chłodniczke oleju i cała obudowe filtra oleju nie uszkadzajac nic??
Na tych 2 schematach masz dwa systemy stosowane w 2,2D. W moim budyniu miałem rozwiązanie przedstawione na rys nr.2. Najpierw należy odkręcić 4 śruby z łbem torx łączące chłodniczkę z filtrem oleju. Dalsze postępowanie zależy od tego co chcesz zdemontować: chłodniczka jest osadzona na wcisk poprzez 2 króćce w bloku i głowicy silnika i uszczelniona 4 o-ringami, natomiast obudowa filtra oleju jest przykręcona 4-ma lub 5-ma śrubami do bloku silnika i uszczelniona uszczelką.

Pozdr.

: 13 mar 2009, o 20:35
autor: rafik883
u mnie podstawa filtra jest przykrecona do bloku 5 srubami da sie odkrecic ta podstawe i wymienic uszczelke bez wyciagania chłodniczki z bloku??

[ Dodano: 2009-03-13, 20:36 ]
u mnie podstawa filtra jest przykrecona do bloku 5 srubami da sie odkrecic ta podstawe i wymienic uszczelke bez wyciagania chłodniczki z bloku?? u mnie jest tak jak na drugim schemacie

: 13 mar 2009, o 21:18
autor: Budyń W210
rafik883 pisze:u mnie podstawa filtra jest przykrecona do bloku 5 srubami da sie odkrecic ta podstawe i wymienic uszczelke bez wyciagania chłodniczki z bloku??
Oczywiście, tylko musisz odkręcić 4 śruby torx, które łączą chłodniczke z podstawą filtra.

Pozdr.

: 19 mar 2009, o 12:04
autor: rafik883
koledzy a moze ktos jest w stanie powiedziec jakich wymiarów sa te oringi pomiedzy chłodniczka oleju a obudowa filtra??

: 19 mar 2009, o 12:57
autor: Budyń W210
rafik883 pisze:jakich wymiarów sa te oringi pomiedzy chłodniczka oleju a obudowa filtra??
Pomiędzy chłodniczką oleju, a obudową filtra nie ma żadnych oringów.

Pozdr.

: 19 mar 2009, o 13:25
autor: rafik883
kolego Budyn daj jakies namiary na siebie nr gg lub cos w tym stylu mam kilka pytan bo widze ze znasz temat a ja zamierzam w poniedziałekj wziac sie za ten wyciek

to jak łaczy sie chłodniczka z obudowa filtra??

: 19 mar 2009, o 20:07
autor: Budyń W210
rafik883 pisze:bo widze ze znasz temat a ja zamierzam w poniedziałekj wziac sie za ten wyciek to jak łaczy sie chłodniczka z obudowa filtra??
Nie znam się bo znowu strzeliłem babola. O-ringów nie ma pomiędzy filtrem, a blokiem silnika (tam jest uszczelka-jednorazowa) Pomiędzy chłodniczką, a blokiem są 4 oringi, które uszczelniają króćce doprowadzające płyn chłodzący do chłodniczki. Natomiast pomiędzy filtrem, a chłodniczką są 2 o-ringi. Nie kombinuj z jakimiś erzatzami, bo jak uda Ci się dobrać prawidłową średnicę 0-ringa to grubość może być inna. Kup w serwisie koszt to kilka zł za szt. Mają to z reguły na półce bo nie jesteś pierwszym, któremu to się przydarzyło. Nie wiem czy o tym pisałem, ale zanim zaczniesz rozkręcać umyj dokładnie silnik w okolicach wycieku, potem przejedź kilkanaście km i zobacz skąd dokładnie sączy się olej.

Pozdr.

: 19 mar 2009, o 20:36
autor: rafik883
wyciek juz zlokalizowałem i olej ucieka z połczenia obudowa filtra blok uszczelke juz kupiłem i musze teraz kupic jeszcze uszczelnienia pomiedzy chłodniczka a obudowa filtra

Re: wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blo

: 13 maja 2016, o 08:35
autor: jadczakwiktor
Witam

Temat trochę stary ale nie będę zaśmiecał forum zakładając nowego.
Ostatnio wymieniłem uszczelkę między blokiem a obudowa filtra oleju. Po skończonej robocie rano zaczęło coś tam kapać od spodu auta. Moje pytanie koledzy na ilu śrubach trzyma się obudowa filtra? U mnie były 4 (2 tor i 2 na imbus), ale nie wiem czy nie powinna być jeszcze jedna w miejscu zaznaczonym czerwonym kolorem jak na zdjęciu. Może ktoś mi rozjaśni temat.

http://imageshack.com/a/img922/5343/7upfMX.jpg

Pozdrawiam

Re: wyciek w miejscu łaczenia sie obudowy filtra oleju z blokiem

: 13 sty 2019, o 08:00
autor: korni8808
Odgrzeję kotleta.
Wymieniałem uszczelki obudowy filtra oleju w swoim M113. Podobna sytuacja dla M112.
Wymiana banalna, 5 śrubek do odkręcenia z jednym ale...
Do wymiany potrzebny torx 30 na przedłużce na małą grzechotkę(dla ułatwienia) do chłodniczki oleju oraz klucz nasadowy o rozmiarze 46(sic!) do centralnej śruby trzymającej obudowę z pokrywą rozrządu.
Foto:
https://zapodaj.net/6a9c8409a9ca0.jpg.html
https://zapodaj.net/c6df6cd24aa87.jpg.html
https://zapodaj.net/0ed0e27e41e8e.jpg.html
https://zapodaj.net/ffdd6064fac2e.jpg.html

Dłużej zajęło mi szukanie klucza niż sama wymiana ;-)
Dodam, że stare uszczelki miały już strukturę kruchego plastiku więc niewiele uszczelniały.