Strona 1 z 2

Jaki płyn/olej do wspomagania układu kierowniczego i wymiana

: 2 gru 2014, o 13:36
autor: geez
Witajcie!
Przeczytałem kilka wątków, a i tak muszę się upewnić.
Otóż, czasem mogę usłyszeć takie jakby skrzypnięcie przy kręceniu kierownicą, okazało się, że jest niski poziom płynu do wspomagania i teraz moje pytania:

1. czy olej/płyn wystarczy uzupełnić czy najlepiej jest go wymienić, a zbiorniczek wyczyścić? Bo tam raczej żadnego filtra nie ma...?
Jeśli trzeba wykonywać dodatkowe czynności poza uzupełnieniem stanu to proszę o wskazówki, jak? (gdzieś wyczytałem, żeby wyciągnąć strzykawką)

2. jaki ten olej do wspomagania ukł. kierowniczego powinien być? Nie mam żadnego NIVO, więc i na zbiorniczku żadnych numerów nie posiadam. Wyczytałem w tym wątku na forum ATF, że tam idzie ten sam olej co do ASB, to prawda? Jeśli tak to byłoby cudownie, bo akurat została mi z jedna butelka po wymianie w skrzyni.
Z góry WAM dzięki!

: 2 gru 2014, o 13:49
autor: Kajtek1
ATF wlewalo sie do PS jakies 40 lat temu.
Kup oryginal MB. Te rzeczy sa za drogie aby experymentowac z plynami.
MB takze sprzedaje cudowny srodek wyciszajacy uklad i nazywa sie to Lubrizol.

: 2 gru 2014, o 14:55
autor: geez
Chętnie, oczywiście. Jestem zagorzałym przeciwnikiem oszczędzania na częściach do mojego samochodu.
Ale może jakiś numer tego...no własnie to jest płyn czy olej?
Patrzylem na alledrogo tak z grubsza to nic specjalnego mi sie w oczy nie rzuciło. Jak już to może coś z Febi by dobrał, ale wolałbym od MB...

: 2 gru 2014, o 15:00
autor: Rusty_Cherry
Ogólnie to chyba olej hydrauliczny, nie? ;) Ja do swojego brałem ze SWAGa, swoją drogą FEBI to to samo. Po roku nic się nie stało ;)

: 2 gru 2014, o 15:06
autor: stanleym210
Bez Nivo może być Febi nr 08972, blatt 236.3. Kupisz m.in. w Focie, IC.

: 2 gru 2014, o 15:09
autor: geez
Na allegroszu znalazłem tylko coś takiego, któryś się nada:

http://allegro.pl/mercedes-olej-hydraul ... 05593.html

http://allegro.pl/olej-hydrauliczny-prz ... 44451.html
(NIE ROZUMIEM RÓŻNICY W CENACH :przestraszony: )

http://allegro.pl/olej-plyn-hydrauliczn ... 69612.html

Ale żadne numery/oznaczenia nie podane, czort wie co to dokładnie jest! Za grosz profesjonalizmu u tych sprzedawców :zdegustowany:
Jeśli ktoś ma lepszą propozycję to będę wdzięczny za link lub namiar na konkretny sklep.

: 2 gru 2014, o 15:12
autor: Rusty_Cherry
Szukaj 236.3. Ten z FEBI ok, jak chcesz mieć pewność to jedź do serwisu i tam kup ;)

Poprawiam, jednak nie OK!! :hyhy: Szukaj takiego jak kolega stanleym210 napisał

: 2 gru 2014, o 15:14
autor: stanleym210
Płyn ZH-M jest do układu Nivo.

[ Dodano: 2014-12-02, 15:16 ]
Ten kupowałem w Focie niedawno do ukladu kierowniczego.
http://allegro.pl/febi-08972-1l-zolty-d ... 86431.html

[ Dodano: 2014-12-02, 15:19 ]
geez pisze: żadne numery/oznaczenia nie podane, czort wie co to dokładnie jest! Za grosz profesjonalizmu u tych sprzedawców :zdegustowany:
To nie kupuje się właśnie u takich sprzedawców.

: 2 gru 2014, o 17:11
autor: Kajtek1
Ja kupuje takie rzeczy u sprzedawcow ktorzy dobieraja olej wg rocznika i modelu mojego samochodu.
Okazalo sie ze W211 ma inny plyn niz W210.
Kupowanie na alegro, czy ebay tez mi nie podchodzi. Pomijajac ze jest ryzyko ze cos podmienione, nie wiesz ile lat to stalo na polce.
Plyny niby maja nieskonczona zywotnosc w butelce, ale kupujac w ASO wiem ze to jest dosc swieze.

: 2 gru 2014, o 18:38
autor: geez
stanleym210, dzięki wielkie! Jakoś słabo patrzyłem wobec tego, inna sprawa, że tak na szybko, bo w pracy zapieprz.

Kajtek1, ja również wolałbym kupić w ASO oryginalny Mercedesa, ale to się wiąże dla mnie z wyjazdem do Lublina (60km<->60km), a z tak niskimi poziomem tego płynu, nie chciałbym fajerą kręcić jeśli mogę tego uniknąć.

: 2 gru 2014, o 18:56
autor: tonidriver

: 2 gru 2014, o 18:59
autor: geez
tonidriver, :padam:
A może ktoś z Was mi jeszcze powie jak wygląda kwestia wymiany tzn. tylko dolewka czy najlepiej jakoś spuścić/odessać to co się da i zalać do odpowiedniego poziomu?
A właśnie, poziom - ile tam wchodzi ogółem oleju? Żebym wiedział ile butelek zamówić.

: 2 gru 2014, o 20:05
autor: stanleym210
Z butelki litrowej jeszcze sporo zostaje.

: 2 gru 2014, o 20:11
autor: geez
Mhm, ale wnoszę, że z kolei 0,5 może być za mało?
No to nic, w tym sklepie, który podesłał mi tonidriver, 1l = 65ziko + przesył, więc da się przeżyć.

Z litrowej zostaje sporo, ale po spuszczeniu z "całego" układu? Przez odpięcie wężyka i wypchnięcie oleju przez pompę?

: 2 gru 2014, o 20:43
autor: Kajtek1
Jak nie widzisz duzych syfow w oleju, to nie martw sie o spuszczanie. System nie jest zaprojektowany na zmiane oleju i nie ma korkow spustowych.
Ja wyssalem co moglem w zbiorniczku i dolalem swiezego.
Powinno starczyc na kolejne 16 lat.